Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Magyarországon miért nem...

Magyarországon miért nem lehetne megszűntetni a sebességkorlátozást az autópályákon?

Figyelt kérdés
Németországban pár kívételen kívül, mint pl település környékén stb nincs sebességkorlátozás mégsincsenek arányosan több balesetek.

2022. okt. 1. 01:00
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
97%
A magyar autópályák és a magyar közlekedők nagy része alkalmatlan rá. Gyakran olyan útjavítások vannak a pályákon hogy akkorát dob a kocsin 130-nál is, 300-nál meg kb életveszély lenne. Németországban ráadásul általában 3-4-5 sávosak a limit nélküli szakaszok hogy mindenkinek jusson egy-egy sáv, a száguldozóknak, a még jobban száguldozóknak, a tötymörgőknek, a visszafele haladó idiótáknak és a többi.
2022. okt. 1. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:
94%

A magyar viszonyoknál is az autópályás balesetek többsége abból adódik, hogy az emberek gyorsabban mennek, mint ami a képességeik és a lehetőségeik alapján biztonságos lenne. Képzeld el, ha még attól se kellene tartaniuk, hogy elkapják a töküket. Szerintem már te is kinyírtál volna pár embert azóta, és most netezés helyett a börtönben ragasztgatnád a papírzacskót, miután lekezelted vazelinnel a lyukadat.

Különben a németek is pont most estek gondolkodóba, mert valami olasz 400-valamennyivel ment náluk a pályán egy sportkocsival, és fel is rakta a netre a felvételt. Szeretnék megbüntetni, de hát ugye, ők engedték meg a száguldozást...

2022. okt. 1. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 anonim ***** válasza:
84%

"ha az ember gyorsabban megy akkor jobban odafigyel"

Az lehet, de a fizika nem az odafigyelésen múlik. A féktávolságod már akkor is pusztítóan megnő, ha 130 helyett 160-nal mész. Nekem pedig kurtára nem mindegy, hogy ha baleset vagy előző kamion miatt belassul minden sáv, akkor megállsz-e mögöttem vagy 120-szal belémcsapódsz. Nem, nem a te szaros életed érdekel, hanem a sajátom és a családomé.


"Németországban pár kívételen kívül, mint pl település környékén stb nincs sebességkorlátozás"

A kijelentésed hamis, csúsztatás. Németországban az autópályák körülbelül harmadán van állandó sebességkorlátozás, és ehhez jönnek az állandó útépítések, útfelújítások, egyéb forgalmi okok miatti ideiglenes korlátozások.

2022. okt. 1. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 Alex Fly ***** válasza:
89%

Tőbb oka is van, egesek már fel lettek sorolva.

És persze az autópályák tervezésekor, építésekor ezeket adott sebességre tervezték.

És persze minek? Ez nem egy akkora ország, ahol ennek bármi komoly jelentősége lenne: pár perces időnyereségért nem éri meg a teljes rendszert ákalakítani...

2022. okt. 1. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:
85%

"Pont, ha az ember gyorsabban megy akkor jobban odafigyel meg nem unatkozik is nem alszik el, mint ha csak százal megy."

Az igen, ezeket az érveket a hatóság biztos nem ismeri, tárd eléjük.

2022. okt. 1. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 anonim ***** válasza:
96%

1. A magyar közlekedési kultúra a béka segge alatt van: jobbratartás nuku, mások meg indokolatlanul aggresszívek, villognak, büntetőfékeznek


2. A magyar járműpark elbújhat a német mögött. A zsebbe adott kenőpénzzel műszakin áttolt 20 éves prémiumkotláknak még a 130 is életveszélyes sokszor


3. Az utak állapota se engedi ezt.


Esetleg pár szakaszon tudnék elképzelni mondjuk 160-as korlátot: M6-os egyes részein, M7, M3 országhatárközeli részein, de kb ennyi.

2022. okt. 1. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 anonim ***** válasza:
5%

Németben sincs semmi értelme általában.


Ritka amikor az ember fixen tudja tartani mondjuk az általad említett 180-as tempót.

Valóságban inkább úgy néz ki, hogy pár percig bírsz menni 180-al, aztán valakit utolérsz vagy bejönnek eléd, vissza 130-ra... vársz, elengednek, fel 180-ra, 2 perc múlva megint utolérsz valakit megint vissza 130-ra és ez megy egész úton :D

Szóval baromság.... és ez úgy, hogy ott 3 sáv van, nálunk meg 2.

Teljesen kivitelezhetetlen lenne.


M1, M7-nél meg örül az ember ha megvan a 130, nemhogy a 180.

2022. okt. 1. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 anonim ***** válasza:
69%

Mindig jöttök ezzel a hülye német példával, miközben az gyakorlatilag az egyetlen kivétel az országok közül. Remek hogy ott kialakult ennek a szokàsrendszere és nagyjából működik is, de évről évre vannak belőle brutális balesetek is, csúfos halálos áldozatokkal. Mert kůrva nehéz megkülönböztetni, hogy a tükörben az két kis pötty 135 vagy 223 km/h tempóval közelít feléd. És ez akkor is így van, ha amúgy évente többezer kilométert vezetsz Németországban.


Határokat kell szabni, egyszerűen azért, mert az autópályák pont a relatív kis sebességkülónbségek miatt biztonságosabbak más úttípusoknál. Törvény szerint 60 és 130 a két véglet, a gyakorlatban 80 és 150 között mennek a legtöbben, ez is komoly különbség, de mondjuk egy országút 3-120 km/h differenciájához képest semmiség. Miért kellene ezg széthúzni?

2022. okt. 1. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 Víctor Orbanescu ***** válasza:
91%
mert Magyarisztán nem Dajcsland.
2022. okt. 1. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim ***** válasza:
0%

Azonkívűl hogy tényleg baromság lenne , semmi értelme nincs.

Sőt ha le vennék 100-ra sokall jobb és biztonságosabb lene.

Ráadásul a német a világ leghülyébb népe, még ha ezt kevesen tudják is.

2022. okt. 1. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!