Most akkor mehetek rollerrel közúton, vagy nem? Most kinek van igaza ebben az esetben?
Ma reggel a körforgalomba behajtottam elektromos rollerrel de egy autós elém vágott, kb 1,5 méteren múlt, hogy nem jött nekem. Aztán az úr azt kiabálta ki, hogy "takarodj a szaroddal a közútról, legközelebb kilapítalak b+!" Nagyon megijedtem, ilyen helyzetbe még nem kerültem.
Most kinek van igaza? Közlekedhetek közúton rollerrel vagy sem? Az autós jogosan ordított velem?
@26: azért, amit írtam: a körforgalom a legegyszerűbb és legbiztonságosabb kereszteződés, egyértelmű és világos elsőbbségi szabályokkal, ahol a közlekedők nem keresztezik egymás útját -és nem mellékesen az áteresztőkapacitása is jóval nagyobb, mint ha hagyományos módon kereszteznék egymást az utak.
Pont ezt az egyszerűséget,biztonságot és kapacitást veszti el azzal, ha körbeépíted hagyományos útkereszteződésekkel, főleg ha a geometriájából adódó természetes elsőbbségi viszonyokat is megfordítod a táblázással -ez minden közlekedő számára megbonyolítja a helyzetet és plusz baleseti forrásokat teremt.
A kerékpáros számára sem az előtte vagy mögötte haladó gépjármű jelenti a kockázatot, hanem az, amellyel keresztezik egymás útját -és amelyekkel egy normális körforgalomban nem találkozik, az attól szeparáltan vezetett infrán ellenben több alkalommal is...
@25: fehérváron pár éve valóban láthattál ilyet,a Berényi-Kisteleki-Tompa Mihály úti körforgalomban. De azóta ez már csak a Berényi úton kifele menet működik így az elcseszett, szabálytalanul kialakított bringainfra és az értelmetlen tiltás miatt (ráadásul a normális iránnyal szemben). A többi irányból kerékpárral is normálisan használhatod a körforgalmat...
Máshol nem igazán találkozhattál ilyesmivel...
Tessék, most kiválasztottam véletlenszerűen két budapesti körforgalmat, egyiknél sincs ott az elcseszett kerékpárút a körforgalom mellett.
De lehetne még kismillió példát belinkelni.
Azért biztonságosabb, mert szem előtt van a kerékpáros. Ha a körforgalommal párhuzamosan van a kerékpárút, akkor az minden bejáratnál és kijáratnál egy-egy konfliktuspont.
Az ilyen normál méretű körforgalmakban az önjelölt versenyzőkön kívül a legtöbben 20-30-cal mennek.
"kerékpárral baromi egyszerű a közlekedés körforgalomban, nem kell bemenni és mindenhol megállsz."
Az miért is egyszerűbb, ha minden kijáratnál és bejáratnál meg kell állni és elsőbbséget kell adni az autósoknak?
Az autósoknak sem egyszerűbb, mert egyszerre kell figyelniük a gyalogosokra és a kerékpárosokra.
Plusz drága pénzen ki kell építeni a kerékpárutat (tök feleslegesen, mert nem a biztonságot szolgálja)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!