Itt használnátok távolságit éjszaka/hajnalban?
26
Vagy már zavarja a mellettünk, előttünk, szembe közlekedőt? Meg amúgyis egyenes útszakasz, felesleges?
Ha jönnek szembe lekapcsolod.
A helyszín lényegtelen.
Pont hogy csak egyenesben vagy nagy ívű kanyarokban van értelme használni. Éles kanyarokban semmi pluszt nem ad a tompítotthoz képest.
Elég egyszerű: látod a szembejövő fényszóróját? Ha igen, ő is a tiédet. Ilyen esetben, a távolsági vakítja őt.
Előtted haladó esetén, ha messze van, bekapcsolhatod.
Melletted közlekedő esetén, használahtod, nem zavarja, de amikor eléd kerül, kapcsold le. Ilyen leginkább előzés során fordul elő. Amikor látod, hogy elkezdett téged előzni, még hagyjad a távolságit, de amint melléd ér, kapcsold le. Ilyenkor már ő fogja felkapcsolni a sajátját
"Csak én nem értem továbbra sem, hogy mi a lószar a kérdés?"
Köszönöm a hasznos választ, erre is ment a zöld mert a stílustól eltekintve hasznos volt. Tudod eza lószar kérdés onnan ered, hogy az ember olvasgat olyan dolgok után amelyek érdeklik. Itt gyakorin, illetve más fórumokon is volt szó erről, hogy mikor zavarod a másikat a távolságival. És voltam dolgok, amiket az oktató nekem ezzel kapcsolatban nem mondott el, ezért nem volt egyértelmű teljesen. Lehet most azt gondoljátok béna vagyok a dologhoz, de valójában szeretem magam mélyen beleásni abba ami érdekel, és szeretem olvasgatni itt a válaszokat, plane ha valaki érti is a kérdésem mivoltát. A friss jogsi annyit jelent, hogy mindössze 5 napja kaptam kézhez. Mindennap gyakorlok, probalok gondolkodni defenzíven vezetni, amire csak lehet felkészülni és nem zavarni a forgalmat. Megkaptam a választ - vagyis inkább megerősítést -, hogy jól csináltam amit csináltam. Köszönöm mégegyszer. Sziasztok.
Kapcsold be nyugodtan. Akkor kell lekapcsolni ha két jármű már olyan közel ér egymáshoz hogy egymást elvakíthatnák.
Akkor is nyugodtan hagyd rajta ha az emberünk bekapcsolt tompítottal parkol az út szélén hátha észre veszi magát.
Egyébként én ilyen vízi jármű, lovas kocsi vagy kerékpáros végett le sem veszem.
Megbízni semmiképpen sem. Tök mindegy ki mivel közlekedik, szerintem a defenzív vezetés a legjobb módja a testi epség megőrzésének, illetve az anyagi kár elkerülésének. Legutóbb pont motorral voltam, ott az elsőbbségadás tábla a kereszteződésben a betorkolló mellekutcánal, ám emberünk kinéz balra jobbra meg nem (onnan jöttem a 40-es tablánál szédítő ora szerinti 40-nel). Olyan szép lendülettel kijött győztem megállni.
Ha bízok benne, hogy majd körültekintő lesz és megkapom az elsőbbséget akkor megreptet. És nem az első ilyen eset volt.
3
"de mivel látom, hogy sokan használják"
Nem biztos, hogy az mind távolsági.
Az újabb autóknál általában szabályozható a fényszóró hordási magassága. És sok birka van, aki a legmagasabbra veszi állandóan. Nyilván úgy világít legtávolabbra a tompított, tehát vezetési szempontból kényelmes, viszont ez már erősen vakítja a szemből érkezőt.
Ha vakít a szemből érkező, és semmit nem látsz, akkor mereven bámuld az útpadkát, vagy ha van, az úttest szélét jelző vonalat, és véletlenül se nézz a lámpába. Így egyrészt elvakítva is követni tudod a sávodat, másrészt meg a másik elhaladása után azonnal látsz, viszont ha ránézel, akkor még egy további másodpercig fogsz vakon repülni.
15
A kerékpáros meg eléd esik, mert elvakítod, és nem veszi észre a kátyút.
16
Lehet, hogy a 15-ös a tényleg távoli fényszórókat írta. És mondjuk 5-800 m-ről egy fényszóró nem vakít annyira, mint 50 m-ről egy tompított.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!