Hogy lehet az hogy egy mozdonyvezető nem látja a vörös jelzést, egy ilyen mozdonyvezető mit fog ezért kapni?
200 méterrel szemben állt meg a két vonat vészfékezéssel, mert vörös jelzés ellenére áthajtott a vezető, ebből majdnem nagy katasztrófa lett
Máris ítélkezel, pedig alig-alig lehet tudni valamit. A MÁV közleménye is csak annyit tartalmaz, hogy tilos jelzés ellenére elindult, és hogy balesetveszély nem alakult ki.
Számos tényező játszhatott közre, ha a tilos jelzést meghaladta. Olyan nem szokott lenni, hogy áll a vonat az állomáson, fütyörészik a mozdonyvezető, és egyszer csak gondol egyet, és elindul.
Nem vagyok vasutas, így hibásan használhatok szakkifejezéseket. Bocs!
De a forgalmi szolgálattevő felhatalmazása is kell az induláshoz. Menesztésnek is hívják.
Itt két vágány van. Ha a két vonat szembe ment egymással, akkor hibás váltóállás, vagy ideiglenesen egyvágányos közlekedés volt bevezetve. Utóbbiról írásos utasítást kell kapnia.
Lehet, a jelző a kitérő irányú váltó miatt jelzett tilosat.
Nem tudom, mindegyik vonatra igaz-e, de sátorjelző is szokott lenni a gépen. Így akár kilátás nélkül is tudja a gépész, milyen jelzés van előtte, és azt mi fogja követni. Vonatbefolyásoló rendszer is van, ami megállítja a vonatot, pl. tilos meghaladása esetén.
Mondom, ha marhaságokat írok, ezer bocs!
De nem úgy van, hogy nem látta, vegyük fejét. Majd a vizsgálat kideríti, ki miben hibás.
Volt sok évvel ezelőtt egy tömegszerencsétlenség a Nyugati pályaudvarnál. A jelző kézi állítású volt. Ott a baleset után az utasok kirángatták az őrházból a vasutas nőt, és helyben felakasztották.
Később kiderült, hogy beázik a jelző, és esőben hibásan működik. De a történtek után a bíróság is elítélte (igen, a halottat).
Kevésbé régi, de az is több évtizedes történet, ami a Hívójel című filmben is szerepel.
A vasutas súlyos hibát követett el, amit idegességében még fokozott is.
De sok szerencsétlen dolog is közrejátszott.
Karácsonyi csúcs, pár napja indult csak a kétvágányos közlekedés. A vadonatúj dominó rendszert csak akkor telepítették, és sokszor hibásan működött. A baleset okozója tisztában volt vele, hogy idősödik, nem alkalmas a feladatra. Kérte is az áthelyezését, ami pár héten belül meg is történt volna.
Az egyik vonaton a mozdonyvezető sem olvasta el az írásos utasítást.
Ezek mind együttesen vezettek a tragédiához.
Ezt találtam még egy részletesebb leírás
A Budapest irányába tartó Kiss-személyvonatot a jegyvizsgáló zöld jelzéssel menesztette. A mozdonyvezető figyelmen kívül hagyta a K3as kijárati jelző vörös fényét. Kihaladva a váltókőrzetbe az első 8as váltót felvágta,de valoszínű,h az éberségi fogta meg a vonatot ( sugarzókábelben nem volt táplálás,mert Sülysáp felöl helytelenben a balvágányon állt a zónazónak a kitérős bejárat,ezért az 1-es ütemjel utáni jelentelen szakaszba érve bekövetkezett az automata befékezés) Szemből érkezett a balvágányon a zónázó ,ami a 2.fogadóvágányon kerülte volna meg a személyvonatot. 216méterre álltak meg egymástól. 😔
"Elgondolkodtató hogy a 21.században ez még mindig a vonatvezető megítélésére van bízva hogy megáll-e egy piros jelzésen, de egy pizzafutárt már gps-szel nyomon lehet követni telefonról merre jár."
És ezzel mit akartál mondani?
Mert a vonatot is lehet követni telefonon, és a pizzafutár is átmehet a piroson.
Simán figyelmetlenség, a mozdonyvezető is ember. Nem ez az első az éven amikor a jv menesztésére a vörösön sikerült elindulni, pár hete volt egy a 80c-n is, de felkapott volt egy ideig az is amikor Rákosrendezőről indult meg felhatalmazás nélkül a mozdonyvezető meg még ki tudja mennyi amiről nem tudunk ( vagy csak utólag a kbsz jelentéseit olvasva ).
Emberek a mozdonyvezetők is, hibáznak is néha ugyanúgy ahogy mindenki más...
spanyolországban a mozdonyvezető jó hangulatban jóval száz fölött tépett be egy kanyarba(a legmodernebb mozdonnyal), ahol a csinga le is ugrott a sínekről..a halottak száma száz felett..
A mozdonyvezető az új telefonját állítgatta.
Az elszomorító az, hogy a vétlen mozdonyvezető is büntetést fog kapni.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztons..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!