Miért nem tolja el a mozdonyvezető a mozdonnyal a sínre dőlt fát?
Mert a fa a sínen van, alacsonyan. Olyan magasságban a pályakotró van csak, ami igazából nem erre van kitalálva. Kisebb vadakkal, apróbb dolgokkal megbirkózik, de egy pár tonnás fa már csúnyán lezúzná.
Meg sérülnének a levegőcsövek, villamos fűtőkábel bla bla bla. A mozdony nem erre lett kitalálva.
Azért nem tolja el, mert a mozdony nem erre való. Ahogy írták is: a pályakotró el tudná tolni, de az sem ér le a sínekig. A fa minden további nélkül be tud szorulni alá, aztán csúnyán átrendezi az erőviszonyokat a mozdony alatt.
Arról nem beszélve, hogy ezek a fák nem olyanok, mint amik a filmekben vannak. Ott a sínre dőlt fa mindig hosszú, egyenes fatörzs, mindkét végén elvágva, keresztbe fektetve a sínekre. A valóságban meg ledőlt fákról van szó, amiknek a törzse nem tört el teljesen. Vagyis ha a mozdony nekiszalad, vagy ki kell csavarnia a fát tövestől (szép meló), vagy a törzs épen maradt részét kellene eltépnie, hogy elszabaduljon a fa (az se semmi).
Egy vasúti szerelvény milliárdos érték,és ha a vonat kisiklik egy ilyen akció miatt akkor az nem műszaki hiba hanem baleset.
A mozdonyvezető felel az egész szerelvényért.
Kisebb dolgok miatt is voltak már súlyos balesetek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!