Miért hagyják a mozdonyvezetők elcsapni a vasúti átjáróban lévő autókat? Megnéztem csomó videót és csak kürtölnek mint állat, de fékezni csak akkor óhajtanak amikor már megtörtént a baleset, még csikorgást se hallani előtte.
Ha fékez, akkor is elcsapja, viszont lehet, hogy a rakomány sérül, ha nagyot fékez, és közben a delikvens elhagyja az átjárót, akkor fizetheti a kárt.
Egy vonat fékútja 100 méterekben mérhető 80 körüli tempóról, azaz, ha előtte 20 méterrel elkezd fékezni, az olyannyira elhanyagolható, hogy talán nem is mérhető a sebességcsökkenés.
De fékeznek azok, csak éppen olyan közel van már az "akadály", hogy addig képtelenség megállni.
Egyszer szállj fel egy vonatra, és figyeld meg, hogy a megálló előtt hol kezd már fékezni!
Minél gyorsabb vonat, annál korábban kell elkezdeni fékezni, annál nagyobb a fékútja.
Mozdonyban nincs ABS és a többi!
A jó ötletre: Remek, nekem is tetszik. Ha el sem indul a vonat, akkor is lehet baleset, mert valaki nem figyel, beveri a homlokát. Téli hidegben megnyalod a vagont, odafagyhat a nyelved.
A vasúti balesetek 99%-a nem a vasút hibájából történik. Ha a közlekedő betartja a szabályokat, akkor nem történik baj.
Nálunk volt egy eset, amikor az autós a fénysorompó tilos jelzése ellenére át akart menni. Közben lement a félsorompó is. Pofa mit tesz? Ott marad szépen, térképet nézegetni. Mert hogy úgyis a másik vágányon jön majd a vonat. Nem volt szerencséje, mert helytelen vágányra volt irányítva, s telibe találta.
Biztosan a szemét mozdonyvezető volt az oka, hogy sem a tilos jelzés, sem az erős kürtölés nem volt elég ennek az embernek.
Kérdező és Saint.DaWa!
Ti hány évesek vagytok?
(Még egy kérdés: utaztatok-e már vonattal? Ha igen, kb. hányszor?)
Saint.DaWa nevű felhasználó válasza:
Én inkább azt vezetném be, hogy az átjáróknál a vonat max 20 km/h-val mehessen. Illetve már annyival közelítse meg. Mennyivel kevesebb baleset lenne.
Ez Budapest esetében azt jelentené csak a saját vonatomat nézve, hogy nem 18 perc alatt érne a keletibe, hanem egy óránál tovább. Másik, hogy nem fél óránként jönne a személy, hanem 2-3 óránként. S közben sem gyors, sem teher
Egyébként sokkal ésszerűbb megoldás lenne minden vasút és közút találkozásánál a közutat alul- vagy felüljáróként elvezetni a vasút alatt vagy felett.
És így nem közvetlen nem kereszteznék egymást, elkerülhető lenne minden baleset, ha már az autós (vagy egyéb jármű vezetője, így motoros, bringás, traktoros, stb) nem óhajt megállni/szétnézni.
A gyalogosforgalmat szintén általános jelleggel kellene alul- vagy felüljáróban vezetni, így nekik sem kellene gondolkodniuk, csak menni előre birka módjára.
Továbbá az összes közutat alagútban kellene vezetni, mert így elkerülhetők lennének autósok okozta gyalogos és kerékpáros gázolások!
A felszínen csak gyalogosok, kerékpárosok, motorosok és lovaskocsik közlekedhessenek, de ezek is maximum 50 km/órás sebességgel, ahol gyalogosok is közlekednek, ott pedig max. 20 km/órával.
Így lenne a legbiztosabb. Ugye? Na ugye!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!