Miért hagyják a mozdonyvezetők elcsapni a vasúti
átjáróban lévő autókat? Megnéztem csomó videót és
csak kürtölnek mint állat, de fékezni csak akkor
óhajtanak amikor már megtörtént a baleset, még
csikorgást se hallani előtte.
Tuskós fék esetén hallhatod azt a jellegzetes hangot, tárcsaféknél nem. Ülj fel egy InterCity-re, egy hangja nincs, úgy áll meg.
Mindegy, én nem akarok beszállni ebbe az értelmetlen vitába, de aki már vezetett mozdonyt, ilyen még csak meg se fordul a fejében, hogy minden útátjáró 20-szal legyen járható. Nem is lenne érdemes felgyorsítani sokkal többre, hisz jön a következő. Menetidő meg 8-szor annyi. Nem ez a megoldás, maradjunk annyiban.
Fékezünk mi, hogyne fékeznénk, de az már nem segít 95%-ban az ütközés elkerülésében.
2014. febr. 28. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
22/26 anonim válasza:
A légfék működési elvéből következően, mire egy 5-600 méter hosszú teherszerelvény fékvezetékén a vagonok kormányszelepeit működtető nyomáscsökkenés az utolsó kocsiig is elér, több másodperc is eltelhet. Adjunk a mozdonyvezetőnek egy másodperc reakcióidőt hogy észrevegye az autót, következő másodpercben "gyorsfék" állásba teszi a fékkart, még két-három másodperc, mire a teljes szerelvény fékezett lesz. Egy jó állapotú pályán azért a tehervonatnak is van tempója, ha 20 m/s (72 km/h) sebességgel megy, akkor is megtesz 100 métert az észleléstől a maximális fékhatás kialakulásáig. Ha valaki "na még átérek" alapon 100 méteren belül a vonat elé hajt, már rég szétcsapta a vonat autóstól, mire a vonat valóban fékezni kezd.
2014. febr. 28. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
23/26 anonim válasza:
Amikor elküldtem, a légfékes szövegemet, még nem láttam az előzőt, az azt író vezértől elnézést kérek, ha outsiderként a légfék működését nem egészen pontosan írtam le.
2014. febr. 28. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
24/26 anonim válasza:
"következő másodpercben "gyorsfék" állásba teszi a fékkart, még két-három másodperc, mire a teljes szerelvény fékezett lesz"
Az említett tehervonatnál ez legalább 6-10 másodperc.
2014. febr. 28. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
25/26 anonim válasza:
Hehehe.
Kérdező, mi volna neked a könnyebb: eltolni egy talicskát (100kg) az útból, vagy egy utánfutós, enyhe lejtőn gurulásba kezdett autót (mondjuk 1500 kg) megállítanod önerődből, fék nélkül?
Kb ezek a tömeg-arányok, ez a fizika.
A kresz pedig az emberekre vonatkozó szabálygyűjtemény, és olyanok alkották, akik tudták, hogy a saját szabályaik nem hághatják meg pl. a fizika törvényeit, ergo a vasúti átjáróban sem védik az autóst (önmaga és a fizika ellen - nem is tudnák) a szabályok.
2014. márc. 4. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
26/26 anonim válasza:
Rohadtul gazdaságtalan lenne a vasút, minden átjáróban 20-al lehetne menni mivel ígyis szoros a menetrend főleg az 1-es vonalon (Budapest-Keleti- Győr- Hegyeshalom. Inkább az autósok figyeljenek magukra és tanulják meg azt, hogy PIROS VAGY VÖRÖS ( a vasútnál, ha a fényjelzőn vörös van és te azt mondod hogy piros akkor má röpülsz is) AZ TILOS.És az autós félre tudná rántani akormányt vagy fékezni vagy gyorsítani tudna.Valamint tanulják meg az autósok, hogy az ember életekbe kerülhet és egy mv.-nek akkár ( ha halálos kimenetelű) akkor ( ha mv. túlélte ) küldik pszihológushoz ha szükséges neki de 1 hónapot ( ha jól tudom kap) hogy feltudja dolgozni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!