Miért hagyják a mozdonyvezetők elcsapni a vasúti átjáróban lévő autókat? Megnéztem csomó videót és csak kürtölnek mint állat, de fékezni csak akkor óhajtanak amikor már megtörtént a baleset, még csikorgást se hallani előtte.
Ez még csak nem is lassít:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jli73..
"Képünk illusztráció"
"Ez még csak nem is lassít: "
Szerinted kellett volna?
"Miquel nevű felhasználó válasza:
»Ez még csak nem is lassít: «
Szerinted kellett volna?"
Természetesen nem. Pikirt beszúrás volt, annak szemléltetésére, hogy a hülyékkel nem tud mit kezdeni a vasút.
Nem hagyják elcsapni, csak alapvető szabály, hogy megállítani sokkalta nagyobb erőt igényel egy szerelvényt mint akár felgyorsítani. Egy több száz tonnás szerelvénynek 100 méterekben mérhető a fékútja, szóval hiába veszi észre, hiába fékez ( ahol nem feltétlen kell a csikorgó hangot hallani, tekintettel, hogy sok más zaj simán elnyomja, és az se 100% hogy minden kerék blokkol, ahogy a filmekben, tekintettel, hogy akkor nincs tapadás se = még nagyobb lesz a fékút mintha fennálló tapadás mellett lassulna ), innentől kezdve már sokkal inkább az autós hibája, ha a jelzés ellenére ott van a sineken, arról nem beszélve, hogy ha egy vonat lassítana minden átjáró előtt, az sokkal több energiába kerülne mintha az autók tennék ugyanezt, minden átjáró előtt lelassítani majd felgyorsítani a szerelvényt.
Van egy jó képem valahol egy amerikai kereszteződésnél egy tábláról: Ezen az átjárón a vonat 8 másodperc alatt halad át, akkor is ha az ön kocsija épp rajta áll.
Én a vasúti balesetekre mindig úgy tekintettem ,hogy egy oltári nagy akasztanivaló idióta aki elszenvedi! A legtöbb baleset védett, sorompós ,lámpás kereszteződésben van ,a sín baromi jól észrevehető ,a vonat sem hipp hopp terem ott a piros jelzés után ,ráadásul igen ritka a beláthatatlan hajtűkanyar a vasúti pályán és a vonat elég méretes világító hangos valami, nem lehet nem észrevenni. Aki ennek ellenére csakazértis ráhajt a sínre ,és ha már ráhajt akkor teszi amikor láthatóan ott a vonat ,az megérdemli a sorsát. Persze gyakran nem csak a sofőr ül a kocsiban ,szegény utasok nem tehetnek róla ,őket sajnálom.
A vonatvezetőnek nincs ideje legtöbbször fékezni ,mert az istenbarma olyan közel hajt ki elé hogy már csak akkor tud reagálni mikor már késő. Godoljunk bele kb 4 métert kell csak megtennie a kocsinak ,hogy elkerülje az ütközést és átmenjen a vonat előtt a síneken . Ha ennyit sem tud megtenni ,akkor milyen közelségben van a vonat mikor nekiindul az autós? Most ilyen sínen direkt leparkoló öngyilkosjelölteket hagyjuk ,mert az már tészta. De komolyan, ilyen autós hogy megy át egy egyszerű főúton ami szélesebb mint egy sínpár? Ott se néz körül csak nekiindúl?
Minden vasúti átjárót bekameráznék. Aki a tilos jelzésen áthajt, mérlegelési lehetőség nélküli jogosítvány-bevonás járna. Végleges. Soha semmilyen indokkal vissza nem kapható módon.
Esetleg egy PÁV-II-szintű alkalmassági vizsgálat, és új tanfolyam, szigorított vizsga után, de azt sem azonnal, hanem 1 év pihi.
Garantálom, hogy egy-két év múlva senki nem menne át.
A kérdezőnek meg gratulálok. Nem minden a hülye, önző, figyelmetlen autósról (gy.k: rólad) szól, a nap sem miattad kel fel. Ha teszem azt vészfékez a vonat, és minden kerék blokkol, így csúszik 2-300 métert, akkor az azt jelenti, hogy az összes kerék mehet cserére a nagyfokú kopás miatt... azt ki fizesse? Az autós? Vagy 50 autó árából ki is jönne, élete végéig fizethetné.
Alapvetően semmi keresnivalója a sineken egy autónak, ha le van zárva a sorompó. Azt nem lehet véletlenül megkerülni.
Azért nem kell egyből kockára kopott kerekekre gondolni. Egy 160-nal pirító mágneses sínfékkel rendelkező EC fékútja jobb esetben 600 méter. Egy sima intercityé szintén ennyi. Egy 2500 tonnás gyorsteheré meg alaphangon 1000 méter.
Miért nem fékez? Fékez az, de ha Vmaxnál egy tehervonat elé 100 méterrel kerül egy akadály, akkor legjobb fékhatás esetén is, csak az akadály után 800-900 méterrel fog megállni. Videókon ez tényleg úgy tűnhet, mintha nem fékezne.
"Kedves" vezejozsef!
Azért, mert olyan esetekben, ahol elcsapják az autót, ott egyszerűen fizikai képtelenség megállnia a vonatnak, mivel abban a távolságban, ahol meg kellene kezdenie a vonatnak a fékezést a biztos megálláshoz, onnan még vagy nem látható az autó a fényviszonyok miatt, vagy pedig még akkor nincs is ott az autó, hanem csak akkor hajt elő a semmiből az autó, amikor már túl késő és képtelenség elkerülni az ütközést, ha az autós továbbra sem hajlandó elmenni az útból.
"Szevasz!
Olvastam a kérdésem alatt a válaszodat, szeretnék itt reagálni rá, ha nem probléma. Igen, utaztam már vonattal és amikor lassít érezhetően hallani lehet ahogy fékez, még ha 50-60 km/h-val megy akkor is. Na ezt a jellegzetes hangot az említett videókban nem lehetett. Rendszeresen utazok vonattal, főleg ilyenekkel: [link]
Az életkorommal kapcsolatban annyit mondanék: nem hiszem, hogy bármilyen közöd is lenne hozzá, te retkes okoskodó paraszt."
Az életkorodat azért kérdeztem, mert Magyarországon már az óvodákban is megtanítanak mindenkit arra, hogy akár a zebránál, akár a vasúti sorompóknál meg kell állni, ha tilos jelzést mutat, és ha szabad, akkor is ajánlott jól körülnézni...
Általános és középiskolákban már a fizika tanároktól megtudhatunk egy csomó mindent a fékezésről, akár a vészfékezésről is.
Aki pedig felnőtt, és autót vezet, az járt KRESZ-órákra, és kutyakötelessége tudni és BETARTANI a KRESZ előírásait. Például hogy tilos jelzésnél nem hajtunk a sínre, ha látjuk a vonatot, ha nem, és a sorompó alatt/mellett sem bújunk át. A vasúti átjáró közeledtét már jó előre több tábla is jelzi az autós számára, továbbá arra is van szabály, hogy szabad jelzés esetén hány km/h sebességgel kell minimum átmenni a biztos túljutás érdekében.
Tehát pusztán azért kérdeztem a korodat, hogy tudjam, melyik szinten rekedtél meg, mert annak függvényében tudunk számodra is érthető választ adni. Nem pedig azért, hogy privátban mocskolódjál.
A 20km/h órás elképzelésed maximum egy városi gyermekvasút esetén elfogadható.
Képzelj csak el mondjuk egy Budapest-Szeged távot! Gyors vonattal is több óra az út, hát még egy minden megállóban megálló személyvonattal. Szerinted hány nap alatt érne Szegedre Budapestről egy vonat, ha az minden keresztező útnál és ösvénynél 20 km/h-val haladna? Mire felgyorsulna, már fékeznie kellene, hogy a következő bokornál is meg tudjon állni. Ezt azért te sem gondolhatod komolyan, akárhány éves is vagy...
#18 Meddig fogsz meg a vezejozseffel folytatott szajhoskodesedrol riportot adni nekunk? Epeszu ember nem kivancsi ilyesmire menjetek az utcara ki es egymas kozott rendezzetek le!
Kerdezonek mondom hogy nem hagyja a mozdonyvezeto de mast a megallason kivul nem tehet mert tobb szaz tonna egy szerelveny tomege aminek hatalmas fekutja van kikerulni meg nem tudja a kocsit mert sinen megy a vonat. Bar van egy sejtesem hogy a kerdes kamu ennyire senki se lehet ostoba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!