Miért nem tolják ki egy kicsit a sebességkorlátozásokat?
Nem feltétlen lakott településre gondolok, hanem országútra, autópályára. Szerintem simán ki lehetne tolni 110-ra az országutat, és 150-160-ra az autópályát. Sok az olyan autó amikkel már lazán lehet tartani biztonságosan ezt a tempót , persze ha az útviszonyok is engedik.
Egyébként is sokan mennek ennyivel.
Ez autópályán akkor működhetne, ha nem mindenkire lenne bevezetve, hanem a járművezetők meghatározott körére és ott is feltételek mellett.
Tehát bemutat olyan járművet ami ennek műszakilag megfelel, rendszeresen szervizelteti, melyeket igazol hivatalos dokumentumokkal. Ráadásul külön vizsgázni kellene erre a sebességre, vezetéstechnika rendszeresen, egészségügyi vizsgálatok stb.
Az ellenőrzés pedig megoldható lenne hogy a védát rendszám szerint programozzák így ha túllépi de van engedélye rá akkor hadd menjen.
Ezt aki ki tudná használni úgyis megszerezné rá a jogosítványt ugyanakkor visszatartó erő lenne hogy akiknek semmi keresnivalója nincs az autópályán, legalább kétszer meggondolja, hogy felmenjen rá vagy sem.
Erre egy komplett autópálya rendőrséget kellene felállítani és megfizetni.
Működhetne csak ehhez valakinek dolgozni és kellene...
Na meg határok...
Magyar autós 3 dolgot tanul meg rögtön:
1. A megengedett maximális sebesség az a "kötelező minimum"
2. A GPS szerinti sebesség az iránymutató mert az óra kevesebbet mutat.
3. Legfontosabb az "ott még nem büntetnek" sebességhatár.
130-as pályán 150-el mennek, 90-nél meg 100-110 között. 50-nél meg 60-65-el.
És van sok sietős aki mindenkinél is jobban siet, és hiába mész 50-es táblánál 65 körül, ő akkor is rád előz 70-90-el.
Illetve megyek főúton 100-110-el, tele van becsatlakozó utak miatt 70-es korlátozásokkal. Itt nyilván lelassítok 70-80 közé. Erre jön a sok versenyző akik ugyanúgy 110-e végig rombolnak, záróvonalon, kanyarodósávon keresztül mert hát őket ne tartsa fel senki.
Igen a legnagyobb gond az utoléréssel van.
Már +-5 +-10 km sebesség is határozottan javít vagy ront a helyzeten. Például vannak szakaszok ahol 90 helyett csak 85 környékén megy a többség, egyszerűen mert veszélyes már a 90 is. Erre mindig akad egy sietős aki "tud vezetni" és 90-helyett 95-el akar körbeautózni mindenkit.
Meg hát ugye mindig van gyorsabb.
Ha 85-el mész akkor miért akadályozod a másikat, hát neked a kötelező minimum 90-el kell menni. Ha 90-el mész, akkor már miért nem 105-el, hiszen addig "nem büntetnek".
Ja de a sebességmérő csal, és amit te 105-nek látsz az nem 105, tehát 110-115-el KELL menned, mert akkor még nem büntetnek. Aztán ha már 110-el mész akkor is lesz valaki aki 120-al akar haladni, mert hát "itt sosem mérnek".
Kérdező!
Írd ide légyszíves, hogy egy 5*-os töréstesztet teljesítő autó hány km/h-ig véd meg!
#15: na igen, ezaz, az 5* töréstesztet 60 km/h ütközesre adják, ez az óvatos városi tempó nálunk.
Ráadásul az euroncap csillag elektronikus pittyegésre jár, nem a töréstesztre, mint régen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!