Lassú jármű előzése?
Mit értesz az alatt, hogy lesz majd jobb?
A beláthatatlan kanyarok később is beláthatatlanok lesznek.
Az más kérdés, hogy sok "rutinos" sofőr teljesen vakon megy bele egy előzésbe lesz ami lesz alapon. Ami nyilván nem biztonságos.
Én értem miről beszélsz, még viszonylag én is friss jogsis vagyok. Kicsivel több mint 3 éve van jogsim. Megértelek teljes mértékben, én csak megyek lassú jármű mögött mert előttünk kanyar jön és sose tudhatom mikor vágódik ki a kanyarból 100-al egy másik autós, de mégis mögöttem feltorlódik a sor és ilyenkor azt érzem feltartok mindenkit.
Pedig én csak biztosra akarok menni. Fő a biztonság. Szerintem jól csináljuk egyébként attól függetlenül, hogy kellemetlen néha.
Nézd, néhány sok millió osztrák, német, szlovén ki tudja várni, hogy mikor lehet teljesen biztonságosan előzni, akkor a magyaroknak is sikerülnie kellene.
Előbb szerezz rutint, és ne a hülyékkel foglalkozz.
Én kb. 15 éve vezetek. Pár hete hatalmas dudakoncertet generáltam, mert nem voltam hajlandó kerékpárost egyrészt szabálytalanul, másrészt veszélyesen előzni. A sáv keskeny, az ellenkező irányban teljesen tömör sor állt egy helyben (még a kereszteződéseket is elzárták).
Nem érdekelt. De készülj fel rá, hogy pl. lámpánál szabad jelzésed van, de többen beragadtak. Nincs is hova menned, de azért nyomják a dudát.
Persze törekedj arra, hogy feleslegesen ne akadályoz senkit, vedd fel a forgalom tempóját.
De ha kétséged van, mindig a biztonságosabbat válaszd.
Terebélyes járművet egyébként úgy tudsz előzni, hogy nagyobb távolságról kukucskálsz ki. Traktor, busz stb. mögül semmit nem látsz, míg egy átlagos személyautó előtt lévő forgalmat nagyjából észlelni tudod.
Ha nagyobb a hely köztetek, akkor bal indexel jelzed a szándékot, kinézel előre, és ha teljesen tiszta, akkor előzzél.
Sok barom egyébként nem fogja fel, ha még ha a sávban is vagy, ha kint az irányjelző, ő már téged nem előzhetne meg. Megteszik. Erre is figyelj.
Kanyargós úton, csak akkor előzz, ha nem tilos, és teljesen tiszta a kép. Ellátsz kellő távolságba, és vagy egyenes az út a kanyar után, vagy ha van következő ív, az 2-300 méter minimum. Majd le fognak hurrogni, de ha valaki mondjuk 90-nel megy, akkor ez 8-10 másodperc. Abba bele kell férni a sávváltásnak, a veled egy irányban mozgó jármű melletti elhaladásnak, és visszasorolni a sávodba. És nem is teheted meg közvetlen elé, csak amikor már a belső tükörben is látszik (egyenes úton persze). Nem lophatod el a féktávját.
A hullámvasút talán még rosszabb, mint a kanyargós út, és gyakran a kettő együtt van.
#8 A hozzád hasonló sofőröket kell megbecsülni mert sajnos az a tapasztalatom, hogy fogynak a hozzád hasonlóak és mindenki duplazáróvonalon mindent kockára téve rohan 2 perc előnyért.
Eszembe nem jutna lecseszni ezért. Sőt! Respect!
Aki akar az hadd menjen, te viszont tartsd meg ezt a jó szokásod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!