Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A versenybringásokat miért...

A versenybringásokat miért nem büntetik meg, ha városban az úton mennek, a kerékpárút helyett?

Figyelt kérdés
Vadi új, teljesen sima, széles, fa-bokormentes, kivilágított. Az úton viszont tábla is tiltja az ottlétüket. Sőt, valamiért előszeretettel mennek egymás mellett és soha nincs a bringájukon lámpa se alöl, se hátul, se küllőprizma, se azt helyettesítő fényvisszaverő oldalcsík. A bmx-esek annyiban mások, hogy azok mindig járdán mennek, vagy parkon keresztbe-kasul a füvön.
2021. aug. 26. 22:00
1 2 3 4 5 6
 51/53 anonim ***** válasza:

" a kerékpár nem jelent közvetlen életveszélyt a többi közlekedőre, szemben a gépjárművekkel. Ezért ez utóbbiak vezetőjének jóval nagyobb a felelősségük és szigorúbb a megítélésük."

Ezért szeghet szabályt a biciklis, ahogy kedve tartja? Ez így elég gyenge lábakon álló érv megint. Egyébként pedig szerintem minden évben van egy-egy olyan baleset, amikor a biciklis futár feldönti a járdán a nyugdíjast, aki combnyaktörést szenved, vagy belehal a sérülésbe. Szóval még csak nem is igaz, hogy nem közvetlen életveszély, max az autósra nem.


#49: Látom nem esett le, hogy miért sarkítottam a Ferraris témával, így inkább nem magyaráznám el ezredszer. A lényeg: A biciklisnek nézze el mindenki, hogy ott és úgy megy, ahogy kedve tartja, ellenben az autósnak nem nézzük el, tőle váruk el, hogy tartsa be a szabályokat, sőt engedje el a bizalmi elvet is, mert a bringásnak úgy jobb.

2021. okt. 9. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/53 Alex Fly ***** válasza:

@51: szóval szerinted egy másféltonnás, többszörös sebességű fémtömeg semmivel sem veszélyesebb, mint egy kerékpáros? Írtál egy ritka esetet, amelyben az áldozat halálához hozzájárul egy kerékpáros -ezzel szemben naponta hány embert gyilkolnak meg gépkocsival?

És még mindig nem szeghet szabályt büntetlenül a kerékpáros sem -de egész egyszerűen a kerékpárral elkövetett szabálysértések veszélyessége a töredéke annak, mint amikor egy gépjárművezető követi el ugyanezt. Ezért nem egyforma súllyal veszik ezeket figyelembe.

A Ferraris példa pedig azért rossz, mert az ő esetében olyan helyen haladna, ahol egyáltalán nem tartózkodhat; a kerékpáros pedig az erre a célra fenntartott helyen, amelynek csak egy adott szakaszán van korlátozva.

2021. okt. 9. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/53 anonim ***** válasza:

#52: Egyáltalán nem ezt mondtam, ne forgasd ki. Pont az a baj, hogy nemhogy nem egyforma súllyal, hanem gyakorlatilag semmilyennel nincs figyelmebevéve. És nem elméletben, hanem gyakorlatban. De továbbgörgetve a gondolatmenetet. Ha azt mondjuk, hogy elnézőbbek vagyunk a bringással, mert hogy nem olyan veszélyes, akkor miért nem vagyunk elnézőbbek a motorossal? Negyed olyan széles, mint egy autó, ezért negyed olyan valószínűséggel ütközik... Érted már, hogy miért baromság, hogy egyes közlekedőknek nézzük el a szabálytalanságokat pusztán a járművük egyes tulajdonságai miatt? Ráadásul milyeneket...

A Ferraris példa pedig azért jó, mert ahogyan a Ferrari sem mehet a kerékpárúton, úgy a biciklis sem mehet az úttesten, ha ott a kerékpárút.

2021. okt. 9. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!