Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A versenybringásokat miért...

A versenybringásokat miért nem büntetik meg, ha városban az úton mennek, a kerékpárút helyett?

Figyelt kérdés
Vadi új, teljesen sima, széles, fa-bokormentes, kivilágított. Az úton viszont tábla is tiltja az ottlétüket. Sőt, valamiért előszeretettel mennek egymás mellett és soha nincs a bringájukon lámpa se alöl, se hátul, se küllőprizma, se azt helyettesítő fényvisszaverő oldalcsík. A bmx-esek annyiban mások, hogy azok mindig járdán mennek, vagy parkon keresztbe-kasul a füvön.
2021. aug. 26. 22:00
1 2 3 4 5 6
 11/53 anonim ***** válasza:
100%

Te is tudod, hogy csak az elkövetett szabálytalanságok icipici töredéke esetén van hatósági tettenérés, és így lehetővé váló bírságolás. Ezek közül is a bírságolások döntő többsége felvétel alapján történik, amiből a segédmotorkerékpárosok, kerékpárosok, gyalogosok - rendszám híján - kimaradnak.

Vélem, hogy bírságolnák őket, csak hát ahhoz éppen ott kéne lenni bírságolásra jogosultnak.


(Néhány nap múlva lesz 51 éves a vezetői engedélyem. Nem csak van, a mai napig is rendszeresen autózom, az első tizenöt évben sokat motoroztam is, és messze nem csak falun belül. Ennyi évtized alatt egyetlen bírságolást sem kaptam, és mindössze három alkalommal igazoltattak. Az elsőnél azért, mert megszökött egy rab, és minden járműben mindenkit igazoltattak, a csomagtartót is kinyittatták, rendkívüli eset volt, igaziból nem volt köze a közlekedéshez. A másik két alkalommal egyszerű sorozatellenőrzés volt: „Kérem a vezetői és a forgalmi engedélyt. … Fogyasztott alkoholt az elmúlt 24 órában?”. Az okmányok érvényesek voltak, nemet válaszoltam, mehettem tovább. Kevés alkalommal láttam, látok rendőrt; bizonyára ők sem engem.)

2021. aug. 27. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/53 anonim ***** válasza:
36%

Azért, mert a legtöbb rendőr azért pontosan tudja hogy a kerékparutak jelentős része kerékpározasra alkalmatlan.


Még te is csak egy fiktív kerékpárutat tudtál indokként felhozni.

2021. aug. 27. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/53 Alex Fly ***** válasza:
0%

@8: írtam: KRESZ 3. és 4. §.,avagy "A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések" illetve "A járművezetés személyi feltételei"...

Rögtön az elején kijelenti: "a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani" - mit lehet ezen nem érteni?

2021. aug. 27. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/53 Alex Fly ***** válasza:
36%

@10: te is idézted: "Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."

Ez akkor érvényes, ha a gyászon a gyalogosok akadályozzák a haladást. Az akadályozás pedig nem csak a haladás ellehetetlenítését jelenti...

2021. aug. 27. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/53 Alex Fly ***** válasza:
54%

Folyt.: A definíció szerint:

"Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."

2021. aug. 27. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/53 A kérdező kommentje:

4, 12, Békéscsaba, kórház melletti uniós kerékpárút.

De hiába linkelném ide neked, a google képen nincs rajta annyira új.

2021. aug. 27. 20:33
 17/53 anonim ***** válasza:
45%

#16 fényképet is elfogadok.


Ha érdekel, számos érvem van hogy miért alkalmatlanok a kerékparutak kerékpározásra. Valószínűleg az is bele fog esni valamelyik szempont szerint.

2021. aug. 27. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/53 A kérdező kommentje:
Épp most járkál a gúgli autó, hamarosan frissíteni fogják. Van itt egyébként minden, sőt a legtöbb kerékpárút itt van, de kriminális így is. Az eu-s bringaút szélressége a 2 métertől a 40 centi közöttiig változik. nyilván az átlagzélesség az elszámolandó. De a kórháznál speciel 2 út is van, az egyik 1 méter, a másik 2 méteres
2021. aug. 27. 21:38
 19/53 anonim ***** válasza:
100%

#13: A kérdés továbbra is, amire nem tudsz válaszolni: Hiába van egy jogszabály egyik, másik pontjában definiálva valami, ha annak megismerése nem feltétele a biciklizésnek. Jelenleg a kerekpárosokban nem lehet megbízni, még a legalapabb közlekedési szabályok betartásában sem, pl. piros lámpa. Akkor hogyan feltételezzük, hogy megismernek és betartanak egy komplexebb szabályrendszert?


#8

2021. aug. 28. 06:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/53 anonim ***** válasza:
72%
#15: Ha az adott pályán valaki szabályosan haladhat, és az út- látási viszonyoknak megfelelő sebességgel halad, az nem akadályoz mást.
2021. aug. 28. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!