Miért sietünk, hajtunk gyorsan!?
Napi szinten látom, hogy 10 -ből 9 -en a megengedett maximális sebesség felet mennek.
Legtöbben ~110 Km/h között a 90 helyett, ~70 Km/h az 50 helyett.
5 percet se nyernek vele, de bokorba megbújó trafi esetén 30 ezres csekket igen.
Ennél már csak az rosszabb, mikor bizonyos német márkás autó ráül a vonóhorgodra, és majd letol az útról, mert nem tud előzni.
így kénytelen vagy kissé gyorsítani, persze azonnal tartja tempót, és ismét ott hátsó feledbe.
Egész 140Km/h -ig játszotta velem, mikor kiraktam a vészvillogót és motorfékkel lassítottam, majd félre húzódtam a patákra, had menjen...
(20km -el később utolértem a vasúti átjáróban)
50 helyett 65, 90 helyett 105, 110 helyett 130 és 130 helyett max. 150
Hogy miért csináljuk? Mert a büntetési határok hagynak nekünk ilyen kiskaput, ha meg lehetséges, akkor érjünk oda hamarabb, mert vesztenivalónk nincs. Azt meg senki se akarja megmagyarázni, hogy egy nyílegyenes, tükörsima úton a puszta közepén balesetveszélyes 90 helyett 105-tel menni.
#3 általában igen, de helyszini bírság esetén mér +3 -nál kezdődik a bírság...
Mert ha 300 lóerő van alattad, akkor sokkal nagyobb eséllyel fogod tolni neki. Nincs is értelme 50 lóerősnél erősebb kocsikat gyártani, úgysem lehet kihasználni közúton. Még egy 53 lovas Swift is tud 145-tel menni, ami bőven a pályalimit felett van, de akkor már bömböl és ráz.
Ha viszont egy soklóerős sportgépet vezetsz, akkor azzal könnyen legyorsulod az átlagkocsikat és úgy érzed, folyamatosan előznöd kell, márpedig ahhoz túl kell lépni a limitet és közel kell menni a másikhoz. Sima pszichológia.
Ha viszont 50 lóerőben lenne maximalizálva a teljesítmény, mindenki ledobná az ékszíjat, hogy jaj de kevés és veszélyes előzni a 70-nel tötymörgőket.
Így az emberre van bízva az, hogy rendesen viselkedjen az utakon akkor is, ha sportautóban ül.
#5
Igen, egy 53 lovas Swift is tud menni 130-at, csak ha előzni kell (mert azt a sebességhatárokat betartva is viszonylag gyakran kell a megengedett legnagyobb sebességet tartva), akkor az életben nem előzöl meg vele egy kamiont (értsd: 2 kilométeres, belátható egyenes kell).
#3: hazánkban ott kezdődik a gond hogy "tükörsima út", már átadáskor kátyúzni kell.
"balesetveszélyes 90 helyett 105-tel menni", sokszor még 90 -el is felni szaggató.
Nekem 143 pacis Mazda 5 -öm van, elég jól megy 200~210 Km/h a vége.
Egyszer elég volt kipróbálni mennyit tud, csak előzésnél lépem át a 100 -at, mikor véletlen valaki 60~70km/h -val töszmörög előttem. (pl. megrakott utánfutót húz, üresen csak pattogni szokott az autók után 100 -al.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!