Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Két vonat hogy közlekedhet...

Két vonat hogy közlekedhet egymás után?

Figyelt kérdés

Valaki elmagyarázza itt mi történik?


https://www.youtube.com/watch?v=b7VB58Vd-ww


Ki adhatott rá engedélyt és miért? Tudtommal ez nem szabályos, de még csak ránézésre sem, mert a megfelelő követési távolság sincs meg köztük. Ha a hátul haladó vonat későn reagál a fékezésre, akkor összeütköznek, olyankor ki lesz a felelős érte?



2021. jún. 7. 02:29
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
23%
Miért ütköznének össze? Hátul haladó vonatnak nem nagyobb a fékútja (sőt, valószínűleg rövidebb) bőven van annyi közöttük hogy tudjon reagálni a vezető.
2021. jún. 7. 02:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
91%

Ott a videó leírása, tökéletesen megválaszolja a kérdést.


"Érdekes menet Alsóörs közelében a 29-es Székesfehérvár-Tapolca vasútvonalon. A 332-es Hörgő segélyezni indult az állomásról a Csopakon megfeküdt 003-as Desirot és eggyel magasabb (004-es) pályaszámú társát, de időközben sikerült megjavítani azt a helyszínen, így Alsóörsig a videón látható módon közlekedtek jelentős késést előidézve a vonalon."

2021. jún. 7. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
85%
A forgalmi utasítás egy sor feltétel teljesülése esetén engedélyezi a látra (látásra) követést. Lehet tehát szabályos , meg igazából túl nagy sebességet nem engedélyez ilyenkor az utasítás, szóval ha félremegy valami, nincs akkora baj belőle. Egyedül a gyalogosgázolás esélye nő meg, hiszen egy vonatra számít mindenki, nem kettőre egymás után .
2021. jún. 7. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
23%

"a megfelelő követési távolság sincs meg köztük"

az mennyi is?


"Miért ütköznének össze?"

Ha mondjuk a csörgőnek levág az éberségi berendezése akkor a dezsőnek nem lesz lehetősége megállni. Olyan baleset volt ebből nem is annyira rég, hogy még a tv is beszámolt róla... Meg volt még jónéhány ilyen baleset csak azok jellemzően állomáson tolatás közben, utasok nélkül, vagy tehervonatokkal, tartalékmozdonyokkal történtek, ezért nem lett belőle hír.

Mindenesetre a dezsős lemaradhatott volna kicsit jobban....

2021. jún. 7. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
62%
Ja, persze, mert a hörgőt a vészfék odaragasztja a sínhez, és nem lesz fékútja. Ne tessék már badarságokat beszélni.
2021. jún. 7. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
42%

5-ös szerintem te még vonaton sem nagyon ütél, de hogy nem vezettél az biztos... nem mondanál ilyent... van természetesen a csörgőnek is fékútja, de azért 35 környékéről elég hamar megáll. Vegyük figyelembe azt is, hogy a mozdonyokon, vonatokon nincs féklámpa, tehát a követő vonat mozdonyvezetője nem látja a fékezés pillanatában felvillanni a figyelmeztető jelzést, csak a másik vonat lassulását tudja érzékelni. Csörög a szolgálati telefon, csörög a maszek telefon, pittyeg az MFB, mindenhonnan azt kérdezik, hogy mi van, hol vagy, miért nem mész, mi történt. Ilyen körülmények között követni 40-60 méterrel egy másik járművet hatalmas felelőtlenség pláne úgy, hogy utasok is voltak a vonaton. Esélye sincs megállni ilyen távon!


Ami biztos, hogy ez a mozgás így szabálytalan volt!


A feltöltőnek meg "gratulálok"! a kis filmecskéje miatt a két kollégát vastagon meg fogják büntetni. Ezért nem szeretik a vasutasok a fotósokat, videósokat! Ha már olyant rögzít amit nem kéne, legalább ne terjessze!

2021. jún. 7. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 A kérdező kommentje:

#1 Vonatok nem tudnak olyan hamar megállni, mint egy személyautó. A videóban a két vonat gyakorlatilag személyautós követési távolságban halad egymás mögött. Szerinted, ha az elől haladó mozdonynak befog a vészféke műszaki hiba vagy bármi miatt, akkor a mögötte haladó hogyan fog megállni? Azt is vedd figyelembe, hogy a mögötte haladónak többszörös a súlya, hiszen vagonokat is húz maga után (motorvonatnál nem tudom ez-e a nevük, lényegtelen).


#2 Ez hol válaszolja meg a kérdésemet? A kérdésem az volt, hogy ki adott erre a közveszélyes közlekedési módra utasítást és ki fogja vállalni a felelősséget érte, ha összemennek. Legalább annyit várhattak volna, hogy az elől haladó mozdony kilométeres távolságra kerüljön. Vagy te tudsz rá épeszű magyarázatot adni, hogy miért kellett belemenniük ebbe a veszélyes szituációba?


#3 Köszönöm, ez válasz volt a kérdésemre. De a látva követés ilyen kicsi távolságot is enged? Kicsit abszurdnak hangzik.


#4 Pontosan nem tudom, de az egészen biztos, hogy ők nem tartottak megfelelő távolságot. Normál tempóban a mozdonnyal már kilométerrel hamarabb megkezdik a lassítást az állomások előtt, ebből gondolom, hogy több száz méter is lehet a féktávolságuk.

2021. jún. 7. 16:04
 8/25 anonim ***** válasza:
100%

"Lehet tehát szabályos"

Munkavonatoknál esetleg!

Személyvonatnál semmiképp!

"ez válasz volt a kérdésemre"

Nem volt az! :D

"tudsz rá épeszű magyarázatot adni, hogy miért kellett belemenniük ebbe a veszélyes szituációba?"

Hát erre nem nagyon van épeszű magyarázat...

Ennél sokkal kisebb hibákért is kaptak mozdonyveuetők, szlgálattevők felfüggesztettet...

Tényleg nagy ostobaság volt ezt feltenni nyilvánosan! Nem tudom majd ha a mozdonyvezetőt kireszik a cégtől akkit majd a felvételt készítő úriember fogja etetni a gyerekeit?

2021. jún. 7. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
78%
7-es: Itt nincs térköz, állomástávoláság lenne alapból. De ahhoz, hogy a segélyezés lehetséges legyen (segélygép eleve foglalt állomásközbe halad be!!!) vannak más vonatkozó szabályok is. Igen, előfordulhat olyan, hogy a Csörgő lebök, mert leold az éberségi, vagy beugrik elé a gyalogos, és gyorsfékez az mv. Kellően neccesnek is tűnik a helyzet. Azonban létezik olyan, hogy látra közlekedés, megfelelő szabályozással, ami szerint olyan sebességgel mehet a hátsó jármű, hogy a mozgást a jelentkező akadály előtt biztosan meg tudja állítani, de max 15 km/h-val (konkrét távolság meghatároozása nélkül ismereteim szerint). Na itt a hiba, hogy a videón látható sebesség érzésre lényegesen több, alaposan megnézve egy fix pont (oszlop) előtt a 41,7 méteres Desiro kb 4 másodperc alatt halad el, na most ez 35-40 km/h sebesség. Ráadásul a járművek hosszából (ami fix és ismert adat) eléggé úgy látszik, hogy itt nem a felsővezetéki hosszláncnál egyenes pályán megszokott 75 m oszlopköz van, hanem annál kevesebb (ami pl ív miatt teljes mértékben lehetséges), szóval van köztük jóindulatú becsléssel 50-60 méter, szintén a Desiro hosszához arányosítva, ami a reakcióidőt is beleszámolva az én tapasztalatom alapján elég sovány ennél a sebességnél. (Ahogy látom, ezek a kép alapján összedobott, elnagyolt számolások elég jó fedésben vannak a 6-os becslésével egyébként...). Szóval itt nem a mozgás jellegével van gond, hanem a konkrét kivitelezéssel, ez lassabban, nagyobb távolsággal a járművek közt még nem is lenne feltétlenül veszélyes vagy szabálytalan (tolatásnál nap mint nap van ilyen, szintén a két említett paraméter megfelelő értékével), így viszont egyértelműen meredek, pláne utasok által elfoglalt szerelvénnyel. Mindemellett persze vannak tippjeim, miért így csinálták, de ez nem menti fel őket.
2021. jún. 7. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:

"A feltöltőnek meg "gratulálok"! a kis filmecskéje miatt a két kollégát vastagon meg fogják büntetni."

Kizárt, hogy a két mozdonyvezető találta ezt ki.

2021. jún. 11. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!