Szóval miért is nincsenek korlátozva az autós zenehallgatási szokások?
Most tudom úgy fogok tűnni, mint valami zsörtölődő öregember, pedig amúgy egy baromi álszent kérdés ez tőlem, mert én is sokszor (túl) hangosan hallgatok zenét. De ettől még belátom, hogy biztonsági szempontból egy baromi rossz dolog ez és szerintem nagyon is korlátozni kéne. Persze nem nagyon lehet mérni, hogy ki milyen hangosan hallgat zenét, viszont illegálissá tenném a nem gyári berendezéseket (erősítők, mélynyomók, extra hangszórók) mindenképpen és valamilyen úton-módon a gyári berendezések teljesítményét is csökkentetném (ez mondjuk igazából csak full EU-s előírásként működhetne).
Ez már nagyon sokszor eszembe jutott. Például tegnap mentem haza, eső, városban nagy délutáni forgalom. Valami gyökér hirtelen befékez, mert elnézte az utcát, én meg jövök sokadikként a sorban mögötte, satufék, ABS nincs. Na most, szerencsére nem áll messze tőlem az autósport és nem csak nézői, hanem résztvevői szinten, szóval tisztában vagyok az elmélettel és gyakorlattal egyaránt, így a "manuális ABS-t" használva sikerült megállni időben. De ha mondjuk pont szólt volna a zene, akkor semmi támpontom nem lett volna ahhoz, hogy mikor blokkol a kerék, tehát blokkoló kerekekkel csúszok bele az előttem lévőbe. Csak a hangra hagyatkozhattam, mert 50-nél csúszós egyenes úton nem fogja az ember a csúszást megérezni.
Ez persze csak egy példa, ma már amúgy sem túl gyakori az ABS nélküli autó (habár elég sok Swift, meg F Astra járkál még, ráadásul sok fiatal első autója ezek, pont akik nagyobb eséllyel fognak diumdisumot bömböltetni), de egyéb esetekben is fontos támpont lehet a hang, szóval szerintem egyáltalán nem jó, hogy elnyomjuk azt. Szerintem egyenértékű azzal, ha valaki sötétíti az üveget, ami a kilátást befolyásolja és ezáltal szintén illegális (legalábbis papír nélkül). Arról nem is beszélve, hogy ez is csak egy extra dolog, ami elvonja az ember tekintetét az útról, mert "jaj ez nem jó szám keressünk valami mást", meg ilyesmi. Jobb esetben csak odanyúl a rádióhoz és nyom egy next-et, rosszabb esetben telefonról tolja az ürge és fél óráig nyomkodja azt, amiről meg rég tudjuk, hogy rossz dolog és erősen büntetik is.
Aha, szóval csak azért nem mentél bele (csak majdnem) az előtted haladóba, mert épp nem szólt a zene, és az ABS dolgozott a lábadban, mert neked rallys múltad van...
Szerintem meg csak ezért mentél bele az előtted lévőbe (esős időben), mert egy öreg autóval nem tartottál megfelelő követési távolságot (ja, és persze ő a gyökér, mert befékez).
Minden csak nézőpont kérdése.
Nem értem a zene hangereje, és a reakcióidő közti összefüggést.
Odafigyelek vezetés közben, bármily hangos a zene, és ez nem gátol meg abban, hogy helyesen válasszam meg a követési távolságot, és meg tudjak állni az előttem vészfékező jármű mögött.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!