Tényleg tilos fülhallgatóban kerékpározni vagy elektromos rollerezni?
“ tehát akkor szerinted az elsőbbségi szabályok lényegtelenek, a járművek mérete felülírja a szabályokat...”
Erre 3 lehetséges magyarázat van.
1. Nem tudsz magyarul még rendesen.
2. Szándékosan forgatod ki.
3. Szellemileg nem vagy képes komplexebb szövegek értelmezésére.
Én jóhiszeműen az elsőre tippelek és nem erőlködök tovább.
Senki sem írta, hogy lényegtelenek, de nekem fontosabb, hogy egyben hazaérjek. Gyalog sem lépkedek az autó elé, ha látom hogy száguld a zebra felé. Legalábbis Magyarországon nem. Meg a berlini török negyedben sem.
Nem. Erre egy magyarázat van: ezt a hülyeséget írtad a trabantos/kamionos példádban. Ugye, mekkora értelmetlen hülyeség?
Q.E.D.
Nem, nem ezt írtam. Azt írtam, hogy nem fogok az életem árán is ragaszkodni a szabályhoz.
Nagyon sajnálom, én a legjobbat feltételeztem. Ezekszerint marad, hogy kiforgatod, vagy tényleg valami nincs rendben odafönt.
Ahol lakok, van egy veszélyes kereszteződés. 2006-ban elütöttek egy kislányt. Nem tudom a történést, de pár éve egy nyugdíjas orvos is csak odáig figyelt, hogy zöld a biciklisávnak, akkor neki elsőbbsége van a jobbra kanyarodó betonmixerrel szemben. Mindegy hogy holttérben van, szabály az szabály. Délig takarították a beleit az aszfaltról. Még abbam sem vagyok biztos hogy elmarasztalják a mixerest, ha a holttérbe jött be a biciklis. De ha igen, másfél év múlva szabad.
És szerinted ez normális? Szerinted egy kerékpárosnak kellene nyilvántartani az összes, forgalomban résztvevő jármű holttereit, vagy az adott tragacs vezetőjének kellene tisztában lennie az általa vezetett egyetlen jármű ezen paraméterével és úgy közlekedni? Az autósiskolákban ezt elméletileg megtanították neki...
Mert szerintem nem az. Nem vagyok hajlandó rettegni az utakon minden idióta autós miatt. Neki sincs semmivel sem több joga a közutakon, mint másnak.
És az általad leírt esetben nem az a legrosszabb, hogy "másfél év múlva szabad", hanem az, hogy nagy valószínűséggel ismét volán mögé engedik ülni, holott már egyszer egyértelműen bebizonyította, hogy tökéletesen alkalmatlan erre...
Az utolsó komment nagy részében egyetértünk kivéve ezt:
“ holott már egyszer egyértelműen bebizonyította, hogy tökéletesen alkalmatlan erre...”
Itt vagy hibás volt vagy nem. Hiába tudja, hogy hol van az autónak holt tere, a holt tér azért holt tér, mert nem lát oda. Ha oda valaki bemegy miután ő megkezdte a manővert, látnoknak kéne lennie hogy elkerülje. Ha ő nem figyelt, ő a hibás. Ha a másik ment úgy bele, hogy nem láthatta, azt csak akkor lehet kivédeni, ha nem is ül olyan kocsiba. Én pl. nem csinálnám azt a munkát.
@45: nekem anno az oktatóm azt tanította, hogy minden manőver előtt le kell ellenőrizni a holttereket, nincs-e ott valaki. Pláne abban az esetben, amikor elsőbbségadási kötelezettségem van -és csak akkor kezdhetem meg a manővert, ha meggyőződtem arról, hogy tiszta az út. tükrök, helyváltoztatás, ilyesmi...
Szóval egyértelműen a mixeres a hibás, ha ezt nem tette meg. Aki ilyen munkát csinál, annak tisztában kell lennie ezzel és vállalnia a következményeket.
Ennyire nem mindig egyértelmű a helyzet. Egyébként az adott esetben szerintem is ő volt a hibás, de mennyire lenne életszerű lámpánál kereszteződésnél kiszállni és ellenőrizni a holttereket? Persze ma már adott a technika (kamera), de még németeknél sem ruház be a cég ilyenekre.
Egyébként régen egy jogász ismerősömnek volt ügye, ahol a parkoló autó mögött feküdt egy részeg, ő meg reggel induláskor rátolaltott. Itt pl. azt hinném hogy elég egyértelmű a helyzet. Mégis ha jól emlékszem felmentették, azt már nem tudom mi volt az indoklás.
#46: elég szomorú, hogy a defenzív vezetést nem sikerült elsajátítanod.
te csak feküdj be büszkén a mixer alá, én sosem állok be teherautók holtterébe, de amúgy személyautókéba sem. Ha nem tudok elmenni mellette és eléállni, akkor inkább mögötte maradok.
@47: nem feltétlenül kell kiszállni:előre-hátra-oldalra hajolva be lehet tekinteni a holtterekbe, főleg ha a tükröket is használja az ember.
De ettől függetlenül ez valóban létező probléma, a németeknél ezért is módosították az ilyen járművek kanyarodásának szabályait...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!