A sofőröknek hogy van idejük necces helyzetben dudálni?
#12
Amikor valaki elbambul, másfelé figyel, vagy pl. emelkedő a pirosnál gurul rám hátrafelé, szerintem teljesen elfogadható, hogy ráütök a kürt nyomógombjára.
Inkább ő legyen 5 percig "stresszes", mint nekem legyen egy megtört első lökhárítóm.
többféle vészhelyzet van, amikor utolsó pillanatban kifordul vagy kifut eléd valaki, akkor nem dudálsz, hanem mented a.menthetőt.
De ha pl valaki elkezdi rádhúzni a kormányt, mert épp facebook élőzik, akkor nyomni kell a dudát azonnal.
Én az oktató gépjárművével vizsga közben nyomtam először és utoljára dudát, akkor is azért mert bealudt a pirosnál az előttem álló.
Azóta nem volt rá szükség. Igaz, nagyon nem is szoktam világ körüli utakat járni.
#17
Nem kell hozzá világkörüli út, már a legközelebbi utcasarkon is találhatsz bamba sofőrt. :D
Én már padlófékezés közben is nyomtam párszor a dudát...
Nyilván nem mindig megy, de ha nem kell különösebben kormányozni, csak tartani a kormányt, akkor néha belefér, ott van a hüvelykujjam mellett. Ilyenkor valahogy lelassul az idő, és egészen részletesen végig tudom gondolni a szituációt. Érdekes dolog.
És kell is dudálni veszélyes helyzetben, mert hiába tudok én egész jól lelassulni, vagy akár meg is állni, ha a másik továbbra se vesz észre, és rám húzza a kormányt, mondjuk.
Legutóbb 4 napja, sötétedés után, ködben fordult elő. Egészen kicsi városban mentem a főutcán az illető után, aki kb. 30-cal haladt, és rendszeresen, ok nélkül, ötletszerűen a fékre lépett. A köd miatt nem tudtam előzni. Kiértünk a lakott területről, továbbra is 30-cal ment és fékezgetett, meg néha átment a felezővonalon. Mikor jött egy egyenes szakasz (ismerem az utat), ahol messziről átvilágított volna a ködön a szembe jövő reflektora, elkezdtem előzni 50-nel. Már a kocsi hátulja mellé értem, amikor megint elkezdett lassan átjönni a felezőn. Egyből dudáltam, és padlógázt nyomtam (nagyon erős céges autóval), hogy otthagyjam, mielőtt még jobban átjönne. Közben az úttest bal oldalának legszélén egyensúlyoztam.
Nyilván lehetett volna fékezni is, de egyrészt nem mertem volna túl nagyot fékezni a nyálkás út miatt, másrészt a majdnem dupla sebesség miatt ugyanennyi ideig lettem volna a veszélyes helyen (mellette), harmadrészt meg, utána egy még veszélyesebb helyen kellett volna előzni, ha ott nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!