Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mennyire zavaróak a következő...

Mennyire zavaróak a következő dolgok a rutinosabb sofőröknek?

Figyelt kérdés

Fél éve van jogosítványom, autó, bár még mindig "ott van a tojáshéj a fenekemen" vezetésből, ami meglátszik. Sokszor gondolkodom, hogy nem zavarom ezekkel a többi autóst:

- előzni nehézkesen tudok, inkább megyek mögötte, és csak akkor, ha se utánam, se szemben nincs kocsi. Ez főleg traktornál kellemetlen, de kamiont szinte soha

- éjjel, esős, párás időben lakott területen kívül, nem tartom a megengedett 90 km/h-t, hanem csak 80, kanyarokban 70. (Ezek kombinációja esetén még lassabban)

- parkolás csak 2-3szori ki igazitásra sikerül

- betartom a sebesség korlátozó táblákat (belváros például)

- nagy követési távolságot tartok, talán túl nagyot

- olykor bizonytalan vagyok, és inkább várok kereszteződésben, körforgalomba behajtással, mint mikor más már kiment volna


Ezek miatt, mikor látom, hogy van valaki, már elkezdek kicsit görcsölni, hogy jaj, csak jussak ki a helyzetből. Vagy mikor valaki nagy hévvel leelőz, olyankor el tud kerekedni a szemem, vagy rám jön, mert neki úgy tetszik, de hát könyörgöm, a megengedett maximális sebesség az X, és nem Y, bocsánat ha be merem tartani mások és a saját érdekeinek miatt is.


2018. dec. 24. 01:32
 1/9 anonim válasza:
42%

Nos eloszor is, ne foglalkozz azzal, hogy a tobbi sofor mit gondol ezekrol a lepeseidrol, mert ha ezzel foglalkozol, elobb utobb olyan baleset fog erni amit azert kovettel el mert feltel hogy feltartod a masik autost, pld egy elozesbe belekezdesz hogy ne tartsd fel a bmw-t mogotted de nem jol hatarozod meg a tavolsagot es barmi megeshet

—elozesnel ha nem vagy biztos a tavolsagban, teszteld le magad ugy hogy kimesz lakott teruleten kivulre es nezed hogy a szembe erkezok milyen tavolsagbol ernek arra a pontra ahol mar veszelyesnek szamitana belekezdeni az elozesbe, aztan mérj le egy atlagos elozest amit vegrehajtottal, meg fogsz lepodni

—vezetes kozben hallgass az osztoneidre es ne nyomd a gazt ha veszelyesnek erzed a szitut

—parkolas 2-3 probalkozasbol tokeletes

—azert vannak kint a tablak hogy tartsd be

—nincs olyan hogy tul nagy kovetesi tavolsag, csak tul kicsi

—keresztezodesen akkor kelj at amikor ugy erzed biztonsagos

ja es az utakon mindenki egyenlo, nem szamit a kocsi markajelzese, ha valaki villog mert lassan mesz ne foglalkozz vele, majd megeloz ha akar

2018. dec. 24. 01:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
18%

A saját biztonságoddal foglalkozz, ne azzal, hogy zavarsz-e valakit. Különösen ne hagyd magad belehajszolni veszélyes helyzetekbe, mint pl egy kétséges előzés vagy kikanyarodas védett útra.


Ha nem mersz előzni, maradj le a téged feltartó járműtől. Így a mögötted jövők biztonságosan eléd tudnak sorolni.


Az éjszakai lassabb haladás mondjuk 35 éves jogsival is abszolút indokolt lehet, pl vadveszély vagy részeggyalogos-veszèly miatt. Max annyit tehetsz, hogy elengeded egyenes szakaszokon a mögötted jövőket, ha nem jön senki szemből. Jobb index, gázelvétel, reflektor, aztán hadd menjen.


Parkolás: gyakorold. Nekem 15 év után is előfordul, hogy csak másodszorra megy, igaz, gyakran váltok autót.


Sebessègkorlátozás: helyes, tartsd is be. 90 százalékuk indokolt, még ha a konkrét indok nem is mindig nyilvánvaló (pl baleseti statisztikában elért “előkelő” helyezés).


Túl nagy követési távolság nincs. Lámpánál, dugóban azért ne hagyj ki egy autonyi helyet, hatékonyabb a közlekedés, ha ki használunk minden helyet olyankor.


A bizonytalanság majd elmúlik. Számíts azonban türelmetlen megmozdulásokra, pl kereszteződésbe behajt az addig mögötted várakozó.

2018. dec. 24. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
55%

1. Nincs azzal gond, ha nem tudsz/akarsz előzni. Ilyenkor talán az a legjobb, ha sok helyet hagysz a kamion mögött és akkor aki előzne, az biztonságosan vissza tud sorolni.

2. Ez elég idegesítő tud lenni. Amúgy nem zavar, csak akkor, ha az egyenesbe meg jól rágyorsítasz. Ha érzed, hogy a mögötted jövő haladna, akkor az egyenesbe engedd, hogy megelőzzön. Ha már nagyon sokan feltorlódtak mögötted és nem lehet előzni, akkor állj félre egy kicsit, hadd menjenek.

3. Te dolgod, amíg nem akadályozod a továbbhaladásomat, addig nem érdekel.

4. Ez teljesen jogos részedről. Akkor tud idegesítő lenni, amikor valami indokolatlanul kintfelejtett tábla miatt tartod fel a sort. Meg van néhány olyan sofőr, aki 90-nél a lakott területre beérve beletapos a fékbe. Ez amellett, hogy idegesítő, még balesetveszélyes is.

5. Ez csak nagy forgalomban idegesítő, amikor emiatt késem le a szabad jelzést, vagy épp emiatt szorulok be egy kereszteződésbe. Egyébként nem zavar.

6. Ez nagyon idegesítő tud lenni. Főleg körforgalomnál, amikor simán át lehetne fékezés nélkül menni, de az előttem lévő állóra fékez, pedig nem is jön semmi. Ezzel eléggé lecsökkenti az áteresztőképességét a kereszteződésnek.


Ezeken kívül idegesítő, amikor nem használják az irányjelzőt, különösen elindulásnál és megállásnál. De említhetném azt is, amikor az álló autón égetik a tompítottat, az indokolatlan ködlámpázást, a rosszul beállított vagy nem működő lámpákat, stb.

2018. dec. 24. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
64%
Előttem már mindent leírtak, inkább egy jótanács a kamionokra vonatkozóan. Mindig maradj le télen, ha fagypont körül van a hőmérséklet, tarts 3-4 autónyi távolságot minimum. A sok hanyag sofőr nem takarítja a pót tetejét, bármikor megindulhat egy jégtábla a ponyváról.
2018. dec. 24. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
28%

Az első problémád javítható egy erősebb autóval, ha már tudsz vezetni.

Ha van ködlámpád kapcsold be, jobban fogod látni a csillogó aszfaltot. Ha jön szembe valaki kapcsold le!

A parkolás csak gyakorlás kérdése.

A bizonytalanságot lehetőleg kerüld a kereszteződésbe, legyen egyértelmű mit akarsz a többi autósnak.


Előzés előtt azért áll bele a seggedbe, hogy a legrövidebb idő alatt le tudjon előzni.

A legfontosabb a nagy dolgoknak elsőbbsége van, és többnyire ki is kanyarodnak. pl nyerges kamion, főleg a török meg a román

2018. dec. 24. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
43%

Én is egyetértek azzal, hogy ne engedd magad balesetveszélybe hajszolni, ez fontosabb, mint hogy más mennyit idegeskedik miattad.


Csak úgy mellékesen jegyzem meg, mert a gyakorlott sofőrök többsége sincs tisztában vele:

A KRESZ nem azt szabja meg, hogy a kocsid km-órája mennyit mutathat maximum, hanem hogy mennyivel mehetsz. Mert ez a kettő az esetek többségében nagyon eltér.

Láttam már szinte pontos órát is egyszer, de az általam vezetett autók többsége (ami a cégnél adódik, személy és 3,5 t alatti teher) bőven többet mutatott a valós sebességnél.

Vannak az utak mellett ezek a sebességmérők:

[link]

Ezek elég pontosak, ha csak 1 mozgó objektum van a látóterükben, és ha ilyenekkel több esetben leteszteled az autódat, akkor megtudod, hogy pl. egy valós 50 km/h esetében az autód órája mennyit mutat. Ha mondjuk 56-ot, akkor ezután nyugodtan mehetsz ilyen sebességgel (ha biztonságosnak érzed), és ezzel az indokolatlan lassú haladás ki van lőve a lehetséges problémák közül. Sőt, még az sem főbenjáró bűn, ha - tempomat hiányában - figyelmetlenségből még ezt is meghaladod 2-3 km/h-val, mert a helyszíni bírságolást végző radarozó rendőrök is csak 55-re szokták állítani a gépet, ekkor meg a te órád valószínűleg már 60 fölött mutatna.

2018. dec. 24. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Mindenki válaszát nagyon köszönöm, a jó tanácsokat is! Megfogadom őket, és azt is külön köszönöm, hogy nem volt össze veszés, másik lehordasa.
2018. dec. 24. 12:26
 8/9 anonim ***** válasza:
50%

- előzni nehézkesen tudok

És? Attól én nem leszek előbbre, hogy te megelőzöd a lassan haladót. Ha zavar a lassúság, akkor én magam előzöm meg a sort.


- éjjel, esős, párás időben lakott területen kívül, nem tartom a megengedett 90 km/h-t

Engem nem zavar. Ha nagyon vizes az út és korom sötét van, akkor van, hogy én sem megyek 90-el, max. akkor ha ismerem az utat és tudom, jó minőségű, nem lesznek mély tócsák vagy hepehupák az úton, amik meg tudnának dobni.


- parkolás csak 2-3szori ki igazitásra sikerül

Nem várom meg, ameddig leparkolsz, szóval ez sem zavar. Ha látom, hogy parkolással bénázol, akkor egyel odébb fordulok le vagy hasonló, ha meg mégis úgy jön ki, akkor tudok várni 1 percet, ameddig beállsz.


- betartom a sebesség korlátozó táblákat (belváros például)

Én is!


- nagy követési távolságot tartok, talán túl nagyot

És ez miben érint engem? Ha tartod az előtted haladó sebességét, akkor is ugyanannyival mennék mögötted, mintha közelebb lennél az előtted haladóhoz.


- olykor bizonytalan vagyok, és inkább várok kereszteződésben, körforgalomba behajtással, mint mikor más már kiment volna

Akkor vársz. Engem majd akkor fog érdekelni ez, ha én leszek a soron következő a kereszteződésben. Mindenki maga dönti el, hogy biztonságosan ki tud-e hajtani. Különben ha egy kamion mögött vagyok, akkor még azt sem tudnám megítélni, hogy tétovázik-e a sofőr, mert nem látok ki mögüle.

2018. dec. 25. 01:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
72%
Én a kérdező ellen beszélnék, szerintem aki ennyire nem tud vezetni az ne vezessen.
2018. dec. 25. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!