Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Kanyarban sohasem szabad...

Kanyarban sohasem szabad használni a kuplungot?

Figyelt kérdés

Mostanában kezdtem el újra vezetni, előtte sem vezettem túl sokat, szóval valamivel előrébb vagyok egy friss jogsisnál, de még mindig nagyon az elején vagyok.


Ugye van az a szabály, hogy kanyarban nem nyomjuk ki a kuplungot, mert nincs motorfék, gázra sem reagál, instabilabb stb. Viszont én sokszor úgy érzem, hogy kell. Most vannak ezek a ködös idők, éjszaka vezetek (asszonyért megyek), és inkább jobban lelassítok. Balra kanyarodás esetén az ív miatt a szokásos módon csinálom, de élesen jobbra úgy érzem, hogy ha nem használom a kuplungot, akkor lefullad szimpla fék mellett,a motorfék pedig kevés ilyen időben egy kezdőnek, legalábbis nekem.


Szóval jobbra éles kanyar előtt általában amúgysem megyek már gyorsan, mert a helyzet úgy adja (de tényleg, körforgalom után egyből jön, aztán vasúti átjáró után is stb.), ilyenkor eleve 3-asban megyek,van mikor 2-esben hagyom, mert egyből jön a kanyar. Körbenézek, közben index, egy kis fék, kuplung 2-esbe be. Eddig okés is, de van mikor még így is gyors, viszont tovább fékezve nem érzem azt, hogy bírná a 2-est, alapjáraton azt hiszem megy 2-esben, de az is gyors egy ilyen kanyarban, ilyen időben, ezért ilyenkor benyomom a kuplungot, majd lassan felengedem. Nem akarok teljesen megállni és 1-esben elindulni.


Kezdő vagyok még eléggé, inkább jó tanácsokat szeretnék kérni, nem a lehülyézést. :)


Erről szokjak le inkább, vagy kis sebesség mellett nem gond?



2020. okt. 29. 06:25
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
Rákerestem, és az első weboldalon amit találtam ezt írják: "A kis sebességű kanyarodásnál (például derékszögű szűk városi fordulások), ha a jármű igényli, a kuplung kismértékű csúsztatása alkalmazható.".
2020. okt. 30. 02:03
 12/16 anonim ***** válasza:
63%

Jesszus, ne haragudj kérdező, semmiképpen sem bántásból írom, de kb fél órája itt agyalok a kérdéseden és próbálok rájönni vagy csak szimplán elképzelni a szituációt, hogy ez miképp nézhet ki. Nagyjából sikerült de elkapott a röhögőgörcs (tényleg bocs)


Egyébként az engem is érdekelne, hogy milyen autóval jársz?

Esetleg nem lehet, hogy valami műszaki hibája van és amiatt rángat? Vagy egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ennyire félsz, hogy szinte majdnem állóra fékezel egy élesebb kanyarba?

2020. okt. 30. 02:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:
Szűk, keskeny és éles kanyarok, 1 autó alig fér el, kis város, durva köd, kezdő vezető. Rakd össze. :)
2020. okt. 30. 02:32
 14/16 A kérdező kommentje:

Na kipróbáltam. Azokban a kanyarokban, amikről beszéltem, nem nyomtam a kuplungot, de ha nem adtam neki gázt, már rázott is. Mivel kezdő vagyok, nem akarok versenyzősdit játszani, hogy beveszem az ilyen kanyarokat, mint a villám. Kuplung nélkül egyszerűen annyira lelassul, hogy nem érzem és ráz, sokkal jobban éreztem az ilyen éles jobbosokat, ha előtte tartottam a kuplungot és lassan felengedtem. 1-esbe nem merem visszarakni, nem az enyém az autó (egyébként Suzuki Ignis, a régebbi, elfelejtettem írni), megállni meg nem akarok másodpercenként.


Kipróbáltam azt is, hogy ha kuplung nélkül fékezem, akkor is 2 másodperc és már ráz. Az is jobban ment ha kuplung fék mellett lassítás közben már raktam is be 2-be pl. Leveszem a gázról a lábam, használom a motorféket, de mire fékeznék rendesen, már ráz is kuplung nélkül.


Tegnap nagyon jól ment, jónak éreztem, ma ezekkel a technikákkal (amiket ugye elvileg használni kellene) nagyon nem ment, sokszor rázott és a kanyarban nem éreztem...

2020. okt. 30. 03:15
 15/16 A kérdező kommentje:

Megpróbálok majd gázzal korrigálni, így nem esik a fordulatszám és nem ráz be gondolom (és talán ez is a legjobb megoldás, ezt kellene csinálni).


Viszont így utána olvasva úgy látszik, a lassítás/fékezés sem a legjobb. Az evidens, hogy ha megyek 90-nel akkor szimplán fékezek kuplung nélkül, de pl. ha 4-esben megyek 40-45-tel, ott már a motorfék is olyan hamar fog rajta annyit, hogy elkezd rázni. Szóval elméletben ugye fék aztán kuplung. A fék a motorfékre is igaz? Tehát ha leveszem a gázról a lábamat, aztán kuplung, közben lassítok rendes fékkel (pl. kanyar előtt) majd 2-es az rendben van? Mert ha leveszem a gázról a lábam már odáig sem nagyon jutok el, hogy fékezzek rángád nélkül, csak ha kuplungozok is.


Nagyon nem éreztem az autót, hogy ezeket próbálgattam, nagyon figyeltem erre, így elvonta a figyelmemet. Sokkal biztonságosabbnak éreztem a megszokott dolgokkal...

2020. okt. 30. 05:42
 16/16 anonim ***** válasza:
èn egyszer mikor tanuló voltam megcsinàltam ezt, az oktatóm annyit kèrdezet:"Mièrt csinàlsz f@szsàgot?" igaza volt...
2020. nov. 2. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!