Kanyarban sohasem szabad használni a kuplungot?
Mostanában kezdtem el újra vezetni, előtte sem vezettem túl sokat, szóval valamivel előrébb vagyok egy friss jogsisnál, de még mindig nagyon az elején vagyok.
Ugye van az a szabály, hogy kanyarban nem nyomjuk ki a kuplungot, mert nincs motorfék, gázra sem reagál, instabilabb stb. Viszont én sokszor úgy érzem, hogy kell. Most vannak ezek a ködös idők, éjszaka vezetek (asszonyért megyek), és inkább jobban lelassítok. Balra kanyarodás esetén az ív miatt a szokásos módon csinálom, de élesen jobbra úgy érzem, hogy ha nem használom a kuplungot, akkor lefullad szimpla fék mellett,a motorfék pedig kevés ilyen időben egy kezdőnek, legalábbis nekem.
Szóval jobbra éles kanyar előtt általában amúgysem megyek már gyorsan, mert a helyzet úgy adja (de tényleg, körforgalom után egyből jön, aztán vasúti átjáró után is stb.), ilyenkor eleve 3-asban megyek,van mikor 2-esben hagyom, mert egyből jön a kanyar. Körbenézek, közben index, egy kis fék, kuplung 2-esbe be. Eddig okés is, de van mikor még így is gyors, viszont tovább fékezve nem érzem azt, hogy bírná a 2-est, alapjáraton azt hiszem megy 2-esben, de az is gyors egy ilyen kanyarban, ilyen időben, ezért ilyenkor benyomom a kuplungot, majd lassan felengedem. Nem akarok teljesen megállni és 1-esben elindulni.
Kezdő vagyok még eléggé, inkább jó tanácsokat szeretnék kérni, nem a lehülyézést. :)
Erről szokjak le inkább, vagy kis sebesség mellett nem gond?
Teljes mértékben rossz ahogy csinálod, és így soha nem is tanítják az autós oktatók sem.
Ha, haladni akarsz, de le akar fulladni a kocsi, (rángat már), ott mindig a sebességfokozat nagy, vissza kell váltani.
Feltételezem első kerekes autót vezetsz, ezba gyakoribb.
Az ilyen kocsi a kanyarban akkor stabilabb, ha "húzott" marad, tehát az első kerekek húzzák a kocsit. Ez enyhe gázadással érhető el. Ha kuplungot használsz, pont ezt a stabilabb, húzott módot szünteted meg.
Hátsó kerekes autónál, enyhe gázelvétellel vesszük a kanyart, a kifarolás veszélyét csökkentve.
Tehát, kinyomott kuplung kanyarban sosem indokolt, a kuplungszerkezetetről nem is beszélve, jobban igénybe veszi így a használat.
Többszörösen rossz a technikád, változtass rajta.
Teljesen rossz, amit csinálsz.
Ráadásul fejben bonyolítod meg a dolgodat.
Az autóvezetés alapvetően piszok egyszerű: SOHA nem játszol menet közben a kuplung csúsztatásával, SOHA nem közlekedsz kinyomott kuplunggal (nyilván van egy-két kivételes szituáció, de ezeket ne keverjük ide).
Ha úgy érzed, le akar fulladni, visszakapcsolsz. Pont. Ilyen egyszerű. Ha annyira lassan haladsz, hogy már a kettes is dadog, akkor egyesbe. Nem tiltja semmi.
Addig próbáld ezeket a rossz szokásokat levetkőzni, amíg nem válnak beidegződéssé.
Az miért rosszabb?
Rendben! Akkor ma megnézem, hogy meddig bírja a 2-est, maximum akkor visszaváltok inkább 1-esbe, és leszokom a felesleges kuplung használatról.
Hogy lehet valaki ilyen idióta? xD
Utoljára szeptemberben írtam ki kérdést, de az is vállalkozással kapcsolatos volt, ha kell, screen shotolom neked, te idióta. Névtelenül jönnek itt a kérdések, és meglepődtél, hogy 3 hét alatt 2-3 ember ugyanazt, vagy hasonlót kérdezett a 10-12 millióból? Nem te vagy a legélesebb kés a fiókban...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!