Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogyan lehetne megfékezni a...

Hogyan lehetne megfékezni a közlekedőket?

Figyelt kérdés
Mostanában szemet szúróan sok a büntetőfékezés, a piroson áthajtás, a telefonálás vezetés közben, meg a többi durva szabálytalanság, hogy elgondolkodtam egy megoldáson. A pénzbüntetést a gazdagok zsebből fizetik, a jogosítvány bevonás nem megoldás, hiszen egy rétegnek eleve nincs meg. Szerintem a megoldás a jármű időleges bevonása. Ha valakinek 3 hónapig egy rendőrségi telephelyen porosodna a kocsija, máskor azért meggondolná magát, megérte-e.

2020. máj. 29. 10:45
A kérdező szavazást indított:
Jó gondolat, lenne visszatartó ereje.
Ezeknek mindegy.
Hülyeség.
28 szavazat
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
80%
Ez nem a legjobb megoldás. pl: ha te kölcsönadod az autódat haverodnak 1 napra, ő vezetés közben telefonál és elkobozzák tőle 3 hónapra.... így nem a telefonáló szív hanem a tulajdonos.
2020. máj. 29. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
65%

Közelekedést figyelő kamera rendszert kellene kiépíteni, és rendszeresen bírságolni.


Vagy megpróbálhatna felnőni ez a nép a balkáni helyett az európai szintre.

2020. máj. 29. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
73%
A telefonálók ellen is zéró tolerancia kellene, és elvenni a jogsijukat.
2020. máj. 29. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
69%

Átfogóan kellene ezt megfogni. Az már óvodás korban kreszt kellene tanítani a gyerekeknek. Persze nem az egészet, de a gyalogosokra és a kerékpárosokra vonatkozó részt igen. Kiegészítve mire kell figyelniük a közlekedésben. Ezt minden évben folyamatosan.

Általános iskola felső tagozatában pedig már a teljes kreszt kellene minden évben oktatni, és mikor betöltik a 14. évet kresz vizsgával megkapnák a segédmotor kerékpár jogsit. És középiskola végéig minden évben vizsgázniuk kellene iskolai szinten.

Ezzel gyakorlatilag azt érnénk el, hogy felnő az a generáció aki már úgy ül nagy motorra és autóba, hogy 8-10 éven keresztül tanították neki a közlekedési szabályokat és a megfelelő mentalitást.


Mert nem csak az autósokkal van probléma, hanem a gyalogosokkal és kerékpárosokkal is. Sokan úgy lépnek az úttestre rá hogy nem néznek körül csak nyomkodják a telefont, vagy fülhallgatón zenét hallgatva bicikliznek, és nagyon sokan még a jelző táblákat sem ismerik.


Ez egy hosszú folyamat lenne az biztos, de az jármű vezetőknek sem ártana az évenkénti kresz tanfolyam.


Ez a rendszer csak akkor lenne jó, ha nem a lehúzásról szólna. Ha az e-learninghez mindenki hozzáférne a személyes profiljához, és a 4600 ft-os vizsga díjat meg évente ki lehet fizetni és rendesen vizsgázni ahogy a friss jogsisok is.


A végső gyilkos pont pedig a sebesség határa és közlekedési szabályokra vonatkozó zéró tolerancia!

Kollektívan mindenkit kellene szabálysértésért bírságolni! Én ha motorral vagy autóval átmegyek a piroson, és megfog a rendőr nekem az 50000 Ft jelenleg, míg egy gyalogosnak és kerékpárosnak csak maximum egy figyelmeztetés... ők is éppen úgy megérdemlik a szabálysértési bírságokat!

2020. máj. 29. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:

#4 Igen, de ebbe akkor tartozzon az is bele, ahogy baleset következményeit mutogatják nekik cenzúra nélkül. Hadd lássák, ahogy pezseg a vértócsa amiben leszakadt testek hemperegnek. Így tanulják csak meg igazán, ugyanis a KRESZ-t elég sokan jól ismerik és tudatosan hágják át. Én is ismerem mégis sokszor tudatosan megszegem apróságokkal (pl záróvonalra hajtás vagy index kihagyása)

Így ha éri őket majd egy kis lelki trauma, nem fognak agyaveszetten száguldozni.


A manapság életveszélyesen vezető sofőröket pedig úgy szabályoznám, hogy jogsi elvonás helyett elráncigálnám kötelező jelleggel a hullaházba ahol egy balesetben elhunyt család tetemeit kigurítanék eléjük és bezárnám őket egyedül oda egy pár óra hosszára. Ott lenne idejük elgondolkodni.

2020. máj. 29. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
37%

Mennyi kis házmester, és akciónyugdíjas van itt.

Mondjuk a piros lámpát azért tiszteletben kéne tartani a telefonálás nem annyira durva, bár van aki anélkül sem tudja hogy mit csinál a kocsiban.

Ami engem zavar az két dolog. ha 50-es tábla alatt 65-tel megyek akkor a fehér furgonos ne akarjon már letolni, vagy ugyanezen a szakaszon ne tötyogjon már valaki 35-40-el a belső sávban mert ő most épp ráér, vagy nem tudja mit is kéne csinálni. Alapvetően ha kevésbé tojna mindenki a másikra, és a piroslámpát tiszteletben tartanák, teljesen normálisan közlekedhető lenne szinte mindenhol. Ja meg ha a bicikliseket ki lehetne lőni. :)

2020. máj. 29. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
37%

Azt vettem észre, hogy az elmúlt 10 évben nem "volt dolgom rendőrrel". Tudom "drága" de igen is fel kéne állítani ellenőrző pontokat, ahol a szabálytalankodókat azonnal kiintik a forgalomból, és azonnal (20-30 perc várakoztatás után, akinek a pénz nem számít, a várakozás annak is kellemetlen) bírságolnak. Nekem "úgy jött ki a matek", hogy a szükséges 4-6 ember munkabérérét igen nagy haszonnal fedezné.

Vannak helyek, ahol azért sok a szabálytalanság, mert rosszul van kitáblázva. Nem egy lekopott mozgássérült parkolóhelyet ismerek, ahol a tábla hátulja látszik (meg van fordítva).

Nem találom a cikket, de talán Szegeden elkezdték a szabálytalan gyalogosokat büntetni. A gyalogos balesetek száma azonnal radikálisan csökkent (annak ellenére, hogy a gyalogosgázolások túlnyomó többségében a jog szerint az autós a vétkes fél).

Az ittas vezetést talán nem jópofa csínyként kéne elkönyvelni, hanem esetleg gyilkossági kísérletként (nem hallottam olyanról, hogy valakit megtámadott egy üveg sör, hogy ha vezetés előtt nem gurítasz le megöllek), tehát az ittas vezetés igen is szándékos cselekedet.

Én az egészségügyi vizsga részt kiegészíteném egy mentális teszttel. Aki nagyon "nyuszi" vagy túlzottan agresszív ne kaphasson jogosítványt. Minden orvosi vizsgálaton az olvasótáblán felül reakcióidőt és térlátást is vizsgálnék.

A gépkocsiban megtiltanám a dohányzást. Elvonja a figyelmet, a füst befolyásolja a látást, a nikotin a viselkedést.

Én az autó elvételét azért tartom rossznak, mert kétséges, hogy mi történik vele, amíg a rendőrségi telepen áll (sérülhet, a tulajdonos a rendőrséget vádolgatja gondatlan tárolással stb.). Az, hogy kölcsön adom arra méltatlannak és attól a rendőrség elveszi, akkor legközelebb meggondolom, hogy kinek adjam oda.

2020. máj. 29. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
57%

7.

Mifelénk rendszeresen mérnek több helyen is.


Az ittas vezetést nagyon komolyan büntetik, zéró toleranciával el veszik a jogsit egyből, ha meg halálra gázol valakit, szerintem gondatlanságból elkövetettnek minősül.


A cigi lenyugtatja a dohányosokat, a látást meg nem befolyásolja, gondolom nem dohányzol, tipikus nemdohányos hozzáállás a dologhoz. A telefon nyomkodás sokkal több veszéllyel jár, a cigi max annyi mint ha iszol vezetés közben, még annyi sem, mert nem kell megdöntened a fejed sem.

2020. máj. 29. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
Kresz szerint dohányozni sem lehet vezetés közben, csak ez senkit nem érdekel. Ami viszont érdekes, evésért és ivásárt viszont szólnak... pedig nincs nagyobb figyelem elterelése mint a dohányzásnak.
2020. máj. 29. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
12%

Ez nem közlekedési jog már, hanem büntető jog.

Önbíráskodás.

Börtön. Ez a megoldás.

2020. máj. 29. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!