Miért hergelik kamerával a fejükön egyes biciklisek a többi közlekedőt? Mi a céljuk ezzel?
https://www.youtube.com/watch?v=6YXjcDz4WJg
Tele van ilyen videókkal a Youtube, ez csak egy példa a sok közül. Egy picit kevés volt az oldaltáv előzésnél, de nem volt annyira vészes. De ezért válaszként a középső ujj aztán a piros lámpánál a taxis szándékos hergelése nem hiszem, hogy helyén való viselkedés volt.
Nyilván a taxis közel is volt, gyorsan is ment.
De itt nem ez a lényeg, hanem, hogy lehet kelteni a feszültséget.
A biciklisek kritikán aluli morállal közlekednek városban. Emiatt van egy nagyon durva ellenszenv velük szemben. Viszont ezt butább fajták nem úgy próbálják orvosolni, hogy normálisan közlekednek, hanem így, mint ez az idióta, bemutogatnak, provokálnak. Nem egy, nem két olyan videó van a neten, ahol a biciklis provokálja a necces helyzetet, hogy utána felvehesse.
Egyébként maga a kamera nem provokáció szerintem. A viselkedés az.
Autós, gyalogos pont olyanok, mint bringások.
Egyik sem vethet semmit a másiknak.
Ami a provokálós videók arányát illeti: azért van belőlük sok, mert a normális kamerahasználó nem csak nem tölti fel az előforduló rázós helyzrteket.
A flusztrációjukat vezetik le azok az emberek akik fejkamerával bicikliznek az autók között és keresik kibe köthetnek bele
Inkább a KRESZ-t kéne betartatniuk.... mert az nagyon nem megy a bicikliseknek(tisztelet a kivételeknek)
Én alapvetően úgy vagyok minden közlekedési helyzettel, hogy amíg nem okozott sérülést, károsodást addig totál felesleges "utána menni" és leállni anyázni, ordibálni, vitatkozni, mert jó vége nem lesz, csak felidegesíti magát az ember. Rosszabb esetben kap 1-2 pofont is.
Ahogy előttem írja valaki, biciklis, gyalogos, autós, egyre megy. A többség hülye és neki áll feljebb.
Mondjuk biciklis-autós-gyalogosként én leginkább az infrastruktúrát és ahhoz kapcsolódó kultúrát hibáztatom.
Sok esetben biciklisként halál a közlekedés. Ha járdán mész nem lehet haladni, meg a gyalogosok kezdenek el anyázni. Ha az úton akkor meg feltartod a forgalmat.
Kedvencem mikor az Üllői úton csúcsidőben teker a bringás az úton, holott simán mehetne a járdán vagy elkanyarodhatna a Népliget felé is. Ehelyett a 70-es tempóval közlekedő autók mellett megy. Tudom milyen rossz mikor nem tart valaki oldaltávolságot,. de mikor a mellettem lévő sáv is tömve van, én is úgy centizek, hogy se a biciklis ne sérüljön, se mellettem a másik autó, se én.
"Tudom milyen rossz mikor nem tart valaki oldaltávolságot,. de mikor a mellettem lévő sáv is tömve van, én is úgy centizek, hogy se a biciklis ne sérüljön, se mellettem a másik autó, se én."
Ezt azért csinálják, mert a legtöbb biciklisnek nincs jogosítványa. Azt hiszik egy autóval is olyan könnyű manőverezni és egy autó is olyan fordulékony mint egy bicikli. A kedvencem az amikor megelőzik a buszt amíg az a megállóban áll, a busz utoléri a biciklist, de nem tudja megelőzni, ezért nagyon lassan halad, aztán sikerül megelőznie a biciklist majd jön egy megálló és ott megint megelőzi a biciklis a buszt és kezdődik elölről. Nem előzékenyek, feltartanak több száz embert ezzel mert annyian vannak egy tömött csuklós buszon.
Itt pont a taxis hergelt, azzal hogy veszélyeztette a szabályosan közlekedő biciklist, ráadásul teljesen értelmetlenül (beljebb húzódhatott volna egy sávval, a piros lámpánál így is utolérte).
Azért az, hogy egy hivatásos sofőr ilyeneket megengedhet magának következmények nélkül nem egy normális dolog. Ez egy komoly probléma, amit nem baj, ha több ember lát biciklis szemszögből. A mutogatással, anyázással én sem értek egyet.
"Ezt azért csinálják, mert a legtöbb biciklisnek nincs jogosítványa."
Tévedsz. A legtöbb biciklisnek VAN jogsija, amelyiknek nincs, azok tekernek a járdán. Nem mintha az autósok nem szegnének meg lépten-nyomon egy csomó szabályt.
Ugy e nem komolyan kérdezed ezt egy olyan fórumonb ahol a vitás esetek kezelésekor az egyik standard válasz a fedélzeti kamera szokott lenni...
A sisakkamera pont ezt a célt szolgálja: vitás esetek illetve baleset esetén pontosan dokumentálja a történteket. Ami nem elhanyagolható szempont ha figyelembe vesszük, hogy sok baleset során csupán az épségben maradt gépjárművezető elmondása alapján marasztalták el a kerékpárost, mivel ő nem volt kihallgatható állapotban... A fedélzeti kamerákat erre találták ki. Az pedig, hogy ezek rögzítik a gépkocsivezetőknek a kerékpárral közlekedők ellen elkövetett súlyos szabálysértéseit, nem a kamera tehet -és legfőképpen az azt használó kerékpáros.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!