Ha ebből az esetből baleset történik ki lett volna a hibás?
Tegnapi nap folyamán egy védett lakott területen belüli főútvonalon haladtam óra szerinti 53km/h-s sebességgel, mikor megpillantottam egy előttem haladó kerékpárost aki teljes mértékben kifoglalta a sávot és a sáv közepén tekert. Én elkezdtem lassítani motorfék segítségével az autót, mivel beláthatatlan kanyar érkezett. A kanyarban pedig amikor már tisztán láttam, hogy senki nem jön szemből, belekezdtem a biciklis előzésébe. Azonban amint kitettem az irányjelzőt és megkezdtem az előzés folyamatát, egy Személygépkocsi hajtott ki velem szembe egy mellékútról. Majdnem baleset lett a vége. Az volt a szerencse, hogy a biciklis és az autó közötti lyukon befértem. Ha tegyük fel, én összeütközök ezzel a gépkocsival és még a biciklis is elesik, akkor kit hoztak volna ki hibásnak?
A biciklist amiért az út közepén tekert? (ha szépen lehúzódik akkor van olyan széles az út, hogy kényelmesen elférek mellette a szembejövő zavarása nélkül)
A ki kanyarodó személygépkocsit, amiért nem győződött meg a kihajtás veszélytelenségéről
Vagy engem aki nem mérte fel megfelelően a távolságot és a manőver veszélytelenségéről nem győződtem meg kellőképpen?
Az előzést illetve a kihajtást a főútra (tehát a két manővert időbeli eltérés nélkül egyszerre kezdtük meg)
Tessék, itt van. Ha egy kicsit tovább mentek ott a céges kapu ahonnan kihajtott a jobb oldalon.
A kapuból nézve elég nehéz belátni jobbra az utat és ha valaki ott átsodor a szembe sávba váratlanul, annak miért is lenne elsőbbsége?
Lenne szíves, aki emellett voksolt (kB itt 4 ember) belinkelni azt a KRESZ részletet, ami erre vonatkozik?
Tényleg érdekel, nem csak a lepontozás miatt vagyok itt, hanem meg akarom érteni.
Az is fontos, hogy ez egy 20 méteres szakasz, ahol az esemény történt. Ez 50es tempóban megközelíőleg 0.75 másodperc.
Egy fontos részlet van az elképesztően pontos leírásban (amit külön köszi, mert tényleg pontos!) és az a részlet azt mondja : "amint kitettem az irányjelzőt és megkezdtem az előzés folyamatát"
Nos az index lámpa frekvenciája és a 0.75 másodperc 1 villanást jelent. Ami egy nappali fényviszonyok között lehet egy becsillanás is, ezért nem elég ahhoz, hogy biztosítsa a közlekedőket a szándékról.
Nos, valójában mindenféle választ kaptam. Ebből én azt tudom leszűrni, hogy mind a hárman figyelmetlenek voltunk. Mert kb mindenhez kaptam pontos magyarázatot miért helyes és miért nem illetve az érintettek (beleértve jómagam) közül mindannyiónkba bele lehetne kötni, hogy miért cselekedett úgy, ahogy.
Köszönöm szépen a kulturált válaszokat, ment a zöld mindenkinek :)
Az a 20 méter az volt 50 is és a kérdező nem 50km/órával közlekedett hanem lassított a biciklis mögött.
A kikanyarodó autós számíthatott arra hogy a kérdező meg fogja előzni a biciklist, hiszen elvileg körülnézett és láthatta hogy más nem közlekedik a főútvonalon.
Ezen a távolságon a kérdező nem tudott elképzelhetetlenül nagyot gyorsítani, tehát a kikanyarodó autós elsőbbséget kellett volna adjon.
Várom a BEMÁSOLT szabályt ami tiltja hogy szaggatott vonalnál megelőzze a biciklist.
#27
Nincs bemásolva. Be van másolva a KRESZ előzésre vonatkozó része, de mi az az ok ami miatt a kérdező nem elözhetett volna??
Teljesen szabályos volt, a kikanyarodó viszont nem adott elsőbbséget.
A kapukijárat nem kereszteződés, tehát a kérdező szabályosan előzött. A kérdezőnek max. annyit lehet felróni, hogy nem defenzíven vezetett, pl. én ilyen helyzetben, amikor egy autó indulásra készen áll az út szélén, biztos, hogy nem előznék, mert nem tudom, hogy számít-e rám és simán lehet, hogy elindul. A kerékpáros nem lehet hibás, hiszen ha szorosan az út jobb szélén megy, a kérdező akkor sem tudta volna biztonságosan (megfelelő oldaltávot tartva) megelőzni.
A kikanyarodó autós volt 100%-ban a hibás, mert nem adta meg az elsőbbséget.
Itt a rá vonatkozó KRESZ részlet:
"24. § (1) * Az úttest széléről elinduló, a várakozó helyről az úttestre ráhajtó, az út más részéről vagy útnak nem minősülő területről az úttestre ráhajtó jármű vezetőjének, az úttesten haladó járművek és gyalogosok részére elsőbbséget kell adni."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!