Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Sokan miért nem tartják be a...

Sokan miért nem tartják be a sebességhatárokat?

Figyelt kérdés

Mostanában elég sokat közlekedünk főúton, lakott területen kívül kollégám 106-ra állítja a limitert, de még így is szinte mindenki megelőz. Egyszer utánamentünk egynek aki megelőzött, 120 környékén még távolodott.

Az autó a fedélzeti számítógépen a pontos sebességet mutatja, rendes GPS-szel lett lemérve.

Nem félnek az emberek hogy egy balesetnél, ha túl is élik komoly büntetést kaphatnak?


2020. ápr. 25. 11:04
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
86%
Nem félnek. Azért nem mindenki megy 120-szal 90-es korlátnál, vannak lassú sofőrök is.
2020. ápr. 25. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
61%
Mert a Zsigulihoz meg Wartburghoz még elment a lakott területen 90 km/h, de egy mai autóban meg se érzed azt a sebességet, főleg ha valami prémiumról van szó. Persze a gyorshajtások többsége szándékos, de ha csak úgy nyomod a gázt anélkül, hogy a műszerfalra néznél, egy idő után életed a 120-at anélkül hogy feltűnne.
2020. ápr. 25. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
43%
*lakott területen kívül
2020. ápr. 25. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
24%

ez miért zavar téged?


A világban sok helyen jártam, máshol is pont így közlekednek. Nem vagyunk szabályszegőbbek másoktól.


Te közlekedj úgy, ahogy a kresz előírja. Legfeljebb ledudálnak, vagy megélőznek.


Ne görcsölj, lazulj, tartsd a forgalom tempóját. Nem ad senki jutalmat, ha betartod a sebességhatárt.

2020. ápr. 25. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
69%

kollégád is csak 16-tal ment többel, mint kellene...miért?


a gyorshajtás önmagában nem mond semmit...az a veszélyes, amikor valaki ezt ész nélkül teszi...például amikor 300 méteren belül ott a körforgalom, de ő még azért rágyorsít, és megelőz, hogy aztán meg intenzíven fékezzen, mert az előttünk lévő is lassít.

2020. ápr. 25. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
86%

Engem nem zavar, ha valaki normálisan megelőz, ha nem kell miatta fékeznem, meg kormányt elrántanom, legyen az autó, robogó vagy akár traktor is!


De ha valaki azért zaklat, meg mutogat mögöttem, mert nem lassan megyek, hanem pl. városon belül óra szerint 50-nel, az erős túlzás.

Az ilyenek szoktak a hátamra mászni a boltban is, mert ő SIET!

2020. ápr. 25. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
2020. ápr. 25. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
52%

És ti miért hajtottok gyorsan?


Egyébként meg, ahogy fentebb is írták, nem a gyorshajtás a veszélyes, hanem az eszeveszett száguldás. Ilyenkor nyár közeledtével már egy egyenes, jól belátható széles útszakaszon semmi jelentősége nincs annak, hogy 120 vagy 90. Vannak olyan útszakaszok ahol 90 helyett én is 110-re állítom a tempomatot. Nagyjából ez az a sebesség ahol engem sem előznek meg de én se mást.


Egyébként meg 70 el is lehet gyorsan hajtani lakott területen kívül 90-es táblánál. Mindig az út- és látásviszonyoknak megfelelően kell vezetni amelybe egyes helyeken még a 120 is belefér, de akár a 70 is lehet k**va gyors...

2020. ápr. 25. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 Alex Fly ***** válasza:
39%
Amíg következmények nélkül megtehetik, addig meg is fogják tenni. Ma Magyarországon a gyosrshajtások minimum 99,9%-a semmiféle retorzióval nem jár, emiatt ez lett a normális, nem a szabálykövetés.
2020. ápr. 26. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
43%

Szeretem olvasni a magyarázatokat a gyorshajtásra. Írnátok inkább azt, hogy 100 alatt szédültök, azt még el is hinném. 😀


Azért mentek gyorsan, mert megtehetitek. Mert a kocsi tudja. Mert kényelmes. Mert van mindenféle közlekedésbiztonsági extra az autóban, az majd segít ha baj van. Meg X éve vezetek. X*100 ezer km-t vezettem baleset nélkül. Meg a klasszikus: hivatásos vagyok. Aztán majd amikor dadogva sikít a gumi az ABS miatt, és jön a traktor kifelé az alárendelt útról... Nyilván nem te leszel a hibás, hisz a gyorshajtónak is elsőbbsége van - csak most nem adta meg Géza bácsi... Ott elgondolkozol majd, hogy 110 helyett 90 is elég lett volna.


Valaki írta, hogy Wartburgra meg Zsigulira lett kitalálva sebességkorlátozás. A világ összes országában is hasonlóak a korlátozások, de ennyire globális egyik szoci autó se volt. Mondom, csak magyarázkodtok. Írjátok, hogy 100 alatt szédültök. Hihetőbb.

2020. ápr. 26. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!