Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Magyarországon miért nem...

Magyarországon miért nem büntetik a követési távolság be nem tartását úgy mint Ausztriában és Németországban?

Figyelt kérdés
2020. márc. 3. 12:04
1 2
 11/20 Meton ***** válasza:
35%
Engem nem zavar, ha közel jönnek. Nem szabad hirtelen manővert csinálni, akkor nem jönnek nekem. Van, aki ilyenkor nem mer fékezni, de abból már lehet baj. Én ugyanúgy fékezek, aztán hogy a mögöttem levő meg tud-e állni, az már az ő baja. Autópályán viszont éjjel már zavar, ha közel jönnek. Ha 130-al megyek, ez szinte azonnal megtörténik és pár méterre mögöttem követnek. Persze jellemzően valami böhöm nagy verda, ami díszkivilágítást csinál a kocsimban. Na ilyenkor jön a fék, aztán hadd menjen. De 90-es tempónál senki sem tapad rám, ha lassan megyek, akkor mindenki megelőz. Na főúton ez se működik. 60-as tempónál simán követ, eszébe nem jut előzni. De le se akar maradni. Ha megunom, félre állok, de utána jön a következő, eléggé reménytelen az éjszakai közlekedés.
2020. márc. 7. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim válasza:
79%
Németországban büntetik, a leggyakoribb büntetés alapja. Leállított járműben vagy fix helyen telepített berendezés méri a két egymás mögött haladó jármű sebességét és az eltelt időt. Az ökölszabály, hogy a sebesség km/óra fele legalább kell legyen a két egymás mögött haladó jármú közötti távolság méterben, ezt könnyen mindenki ki tudja számolni, aki vezet. Az első bemérés után nem veszik el, de 3-4 után ált. egy hónapra. A könnyítés ott az, hogy a megbüntetett mondja meg, hogy mikor adná le a jogsiját - ha szabadságra megy. Magyarországon sajnos nem mérik, én is egyetértek a veszélyével.
2020. márc. 7. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 A kérdező kommentje:

"Engem nem zavar, ha közel jönnek. Nem szabad hirtelen manővert csinálni, akkor nem jönnek nekem."


Ezt akkor mondd ha hirtelen fékezned kell, majd az ő kocsija fogja összenyomni a testedet...

2020. márc. 7. 21:50
 14/20 Meton ***** válasza:
0%

Ez szimpla fizika. Ha közel van, egyszerűen nem tudsz annyira lelassulni, mintha nagy távolságot hagyna. Kicsit meg fog lökni és annyi. Bemész a biztosítóhoz és fizetik a károd. A nagyobb baj az, ha emiatt bepánikolsz és hülyeséget csinálsz. Mondjuk rágyorsítasz. Előszöris az utánad jövő tudja, mit csinál, mert ha összetöri a kocsiját, neki fizetnie kell. Általában drága autó, szóval nyugtasson meg, hogy fog vigyázni. De fékezz rá, biztosan nem fogja tolerálni.

Arra pedig, hogy miért nem törődnek ezzel a hatóságok, egy történetem van. A városon kívüli főúton van egy kanyar, amit halálkanyarnak is neveznek. Egy időben minden hétvégén menetrendszerűen volt egy baleset, néha halálos is. Az utat viszont órákra lezárták és vagy 10km-t kellett kerülni. Persze gondolom, sokaknak ez nem tetszett, aztán kitettek egy világító 60-as táblát. Azóta mindenki betartja a sebességkorlátozást és nem volt több baleset.

2020. márc. 8. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
0%
Mert nehez bizonyitani. Viszont ha ismerned a kresszt, tudnad hogy a kulso sav elozesre van ! Kozlekedni a belso savban kell, elozesre hasznalod a kulso savot !
2020. márc. 8. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 Meton ***** válasza:
Szerintem összekevered. A külső sávot nem szabad használni. Arra van, hogy ha műszaki hibád lenne, akkor félre tudj állni, amíg az autómentő megérkezik, de ott haladni nem szabad. A belső sávban lehet előzni, de az sem folyamatos haladásra van. Viszont nemes egyszerűséggel a követési távolság be nem tartásával nálunk senki sem foglalkozik. Amúgy elég lenne egy fénykép, azon minden látszik. Sok autóban menetrögzítő kamera is van, azt is fel lehet használni.
2020. márc. 9. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim válasza:
51%
Ez sajnos már Ausztriában is divat
2020. márc. 9. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 Meton ***** válasza:
25%
Azért ennek a kérdésnek van egy másik oldala is. Ha nem tartják be a követési távolságot, akkor sokkal több jármű tud áthaladni egy adott útszakaszon. Az autós hamarabb ér a céljához, nehezebben alakul ki forgalmi dugó és hosszú távon az utak átbocsátó képességét sem kell annyira növelni. A lényeg, hogy ez mindenkinek jó. A kezdő vezetőket is szándékosan arra nevelik, hogy minimális követési távot tartsanak.
2020. márc. 10. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
Ha 130-nál fékezel és a mögötted jövő belédmegy, akkor hiába ő volt a hibás, a te kocsidat is meglökheti úgy, hogy elveszti az egyensúlyát és komoly baj lehet. Olvastam valahol, hogy bármilyen módon közel lenni más közlekedőhöz, így a követési távolság be nem tartása az közúti veszélyeztetés. És igaza is lehet annak, aki ezt mondta. A legfontosabb szabály lenne ez, a balesetek legnagyobb része elkerülhető lenne a betartással.
2020. máj. 6. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 Meton ***** válasza:
56%
A közúti veszélyeztetés rendben van, de ha hátulról meglöknek, attól nem veszíted el az egyensúlyod. És ha ráfékezel, akkor nem lehet gond, hiszen eleve azért jön közel, mert bízik a reflexeiben. De ha sikerül meglepned egy váratlan fékezéssel, akkor nem fog mögötted maradni. Nem szabad konstans sebességgel menni, mert olyankor tapadnak rád. De ha lassítasz, akkor leszáll rólad.
2020. máj. 7. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!