Az baj ha forgalmi vizsgán viszonylag gyorsabban haladok?
#9: Te magad írtad, hogy türelmetlen vagy: "1-est, általában 3,500-ig húzatom, hogy haladjunk.". Nehogy már az én hibám legyen, hogy leírtam a véleményemet, amin egyébként támadás helyett elgondolkodhatnál egy kicsit. Meg látom mindenkit jól le is pontoztál, aki bármilyen negatívat írt, szóval szerintem nem én vagyok az, aki saját szavaiddal élve "egysíkú"...
Különben megjegyezném, hogy ezzel a húzatással kb. 1-2 mp.-et nyersz időben. Az ég világon semmivel nem leszel vele előrébb. Cserébe a fogyasztásod az egekben lesz.
"nem is tudok máshogy közlekedni" - akkor tanulj meg vezetni. Ma már azt is nézik, hogy hogyan kell takarékosan/környezetbarát/zajszegény módon vezetni. Kétlem, hogy az oktatód a 3500-ig pörgetést tanította volna. Az ilyen kipörgetős indulásokkal másfélszer annyit fogyaszt az autó, a járdán szívják a füstöt, és bömböl tőle az utca. Ha hidegen csinálod (mert máshogy nem tudsz elindulni, ugye), akkor még a motort is tönkreteszed. Mindezt 0 időnyereségért cserébe, városban úgyis a következő lámpa szabja meg, hogy mikor érsz oda.
A vizsgán önmagában csak hibapont, de ilyen hozzáállást látva mindent el fog követni a vizsgáztató, hogy meg tudjon buktatni. Nagyon helyesen.
ezzel a stílussal biztosan nem engednek át.
Eleve a nem megfelelően megválasztott fordulatszám és a hibás váltókezelés mind mind hibapont.
A 3500-ig pörgetett 1-es nem megfelelő fordulatszám (az 1-es arra való, hogy megmozdítsd az autót, haladni 2+ fokozatban elvárt...).A "kihuzatást" sem igazán szerteik, az elvárt kb. a 2000 körüli fordulaton autózgatás.
A forgalmi vizsga arról szól, hogy bemutasd, tudsz szabályosan, biztonságosan és nyugodtan vezetni. Ha ezt ott nem prezentálod akkor bukta lesz.
A sok ekogengszter, már 2000-n, vagy 1500-on elváltanak, és gyilkolják a motort. A 3500 egy kisköbcentis Otto-motornak kb. a maximális fordulatszámnak a fele. Nem beszélhetünk kihuzatásról, az akkor lenne, ha 5000...6000-ig pörgetné.
Egyik motor sem szeret 2000 alatt erőlködni, árt is neki, mert kis fordulatszám / nagy terhelés esetén nem tud kialakulni a megfelelő olajfilm a siklócsapágyakban.
Egyesben a 3500 kicsit(!!!) tényleg sok, enyhe emelkedő esetén lehet indokolt a 3000, azért viszont senki nem fog rád szólni, ha a szabályos utazósebességet dinamikusan éred el. Meg tudnám ölni azokat a megspórolt benzincseppekre m____turbálókat, akik képesek olyan tetű módon közlekedni egyik lámpától a másikig, hogy bár a zöldnél az elsők, a következő lámpánál a mögöttük haladó már a sárgán csúszik át, mert addigra érték el kb. a 45-t, mert biztos ami biztos, nehogy gyorshajtást kövessenek el...
Tisztelt 17-es válasz írója! [A válasz időpontja 2019-05-31 18:24]
Figyelmesen elolvastam a válaszod. Támadtak kétségeim az általad ajánlott fordulatszám-használattal kapcsolatban. (Persze, ezt nem úgy mutatom ki, hogy piros kézzel értékelem a válaszod, akkora Istenkirály nem vagyok, hogy ítélkezzem.)
Nem kívánom védeni a lassan elindulókat, lassan gyorsulókat, lassan haladókat; bár őket sem ítélem meg, mert mint írtam, nem vagyok…
A mögöttem, mellettem elinduló autókhoz viszonyítva egyáltalán nem a totyogók közt vagyok, de ehhez nem kell 3000-es fordulatig sem huzatnom I. fokozatban. A családban van egy 22 éves 1,3-as Suzuki Swift sedan; elég sokszor vezetem én is. Lehet, hogy árt neki a városi 2-ezres fordulat körüli haladás, de olyan a sebességváltó- és végáttétel, valamint a kerék és gumiméret, hogy IV. fokozatban 2040-es fordulatnál 50 km/h a sebesség. Így, több személlyel is, a hepehupás domborzatú nagyvárosban szépen eljárok, zöld hullám esetén 5-6 km-t is, egyenletes sebességgel. 3-ezres fordulattal még III. fokozatban is 55,76 km/h a sebesség. Lakott területen kívül, ott tényleg jó, például, a 3100-as fordulat; V. fokozatban ez 91,31 km/h. De, az autós közlekedésünk zöme lakott területen történik, és nem 3-ezres fordulattal. Nem tudom vitatni a siklócsapágyas elégtelen olajozására vonatkozó szakismereted – nekem nincs ilyen tudásom -, de azt tudom, hogy nem okozott csapágy, vagy más meghibásodást ez a fordulatszám. A gépkönyv szerint ajánlott szervizelés elegendőnek bizonyult, elenyésző meghibásodások voltak, azok sem motorikusak, nem is kormánymű, vagy futómű meghibásodások. Pedig húsvét körül fordult át másodszor a kilométerszámláló, több mint 200-ezret futott az az autó.
És, tisztelt, kérdező!
1 literes Splash esetén sem tudom, hogy szükséges-e I. fokozatban 30,19 km/h-ra gyorsítani, ez van 3500-as fordulatnál. Ilyen fordulatszámmal II. fokozatban meg is van az 51,54 km-es sebesség, lakott területen ez elég is.
Szerencsére, nem számít a kételyem, hiszen te nagyon határozott vagy. Nem is érzem, hogy valóban kérdezés volt a szándékod, inkább a kérkedés. Ugat, aki nem dicsér, és gyáva lehet az oktatód, mert sokallja a körforgalomban a sebességed, pedig az számodra nem gyors.
Nyűg, hogy nem kapsz egyből vezetői engedélyt, hogy az oktatás alatt kénytelen vagy kellemetlenkedéssel bajlódni; ráadásul, felrémlett benned, hogy a vizsgabiztos sem lesz elégedett.
Pedig, egyszerű! Vezess, ahogy tudsz, hiszen – mint írtad -, másképp nem is tudsz. Ha a vizsgabiztos kifogásol valamit, neki is mondd meg, amit itt írtál, hogy ha csak ugatni ült be, tartsa meg magának. Ha netán sokallja a centrifugális erőt a körfogalomban, arra is mondhatod, hogy ne ugasson, kapaszkodjon! Meg fogyjon le, akkor kisebb lesz az ilyen erőhatás. Ha megsajnálod, vagy nagyvonalú akarsz lenni, akkor a végén, az értékeléskor, fogadd el a bocsánatkérését.
Az oktató ezt tanította? Vagy miért porgeted fel a motort 3500-ig?
Nekem mindig mindenki azt mondta, hogy 2000-nél valtsak, mert tanulókent így kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!