Egy új MTZ mitől kényelmetlenebb, mint egy új John Deere traktor?
Üdv. Többször is olvastam itt és máshol is, hogy az MTZ milyen gagyi,a munkával nincs is probléma, de a kényelmet mindig kiemelik mind hátrányát. Pontosan mire gondolnak ilyenkor?
Klímát mindegyik MTZ-be lehet kérni, 923.5-től mind szinkronizált váltós, szervó kormány van, fűtés is. Aztán a hang se hinném,hogy a
kibirhatalan lenne a fülkében.
Egy traktoron nem tudom mitől kényelmesebb az egyik, mint a másik. Ez azért nem egy személyautó, ahol sok féle futómű állna rendelkezésre. Adaptívről traktor esetében nem is halottam.
Összehasinlításként nyílvan nem a 200LE John Deerokat vettem alapul,hanem amelyik teljesítményben egy szinten van.
Az új 150 Le-s Mtz is 5000 óránál már mutathat meghibásodást. Erre példa is a turbós kissebbek, hogy van velük mindig valami hiba.
De te is írtad, hogy a John Deere gépeket 8000-10000 tízezer óráig hajtják. Az azért nem semmi.
Egy kisgazdasák felszántana, letárcsázna, kombinátorozna 100 hektárt évi 200 de max. 300 üzemórával. 10 évre 2000 üzemóra menne a gépbe. Erre jó vagy elég is egy használt nagy akár Fiat. A vetés, permetezés és kissebb munkák pedig egy régebbi Mtz elég is.
Azt kifelejtettük, hogy mivel az Mtz orosz gyártmány így az unió nem is nagyon preferálja támogatásban. Ismerek olyat aki támogatás útján (nem teljes összegű) egy nyugati gépet 120 Le-vel 8 millióért beállítozt az udvarba!
Akkor gondolkozz, hogy egy 90Le Mtz is ugyan ennyi lenne, de arra meg nincs támogatás. Melyik a jobb?
Támogatás persze feltételekkel! 30 hektárra és kis vállakozásra nem adnak ilyen támogatást nagy gépekhez! A nagyoknak jó.
Tőlünk nyugatabbra persze jobban támogatják a gazdákat ilyen téren is.
Akkor ezért sincs ott Mtz.
Jobbat kap támogatva. Még drágább is lenne neki az Mtz. De már ha traktorost akar alkalmazni az is lemond ha Mtz-be kellene dolgozni egy kényelmes, ergonómikus és megbízható nyugati gép helyett.
,,De te is írtad, hogy a John Deere gépeket 8000-10000 tízezer óráig hajtják. Az azért nem semmi.,,
A 8000 óra az sok? Elég hamar el lehet érni azt a számot.
Azért a régi John Deere széria se volt rossz. 46xx vagy 47xx-be elmentek 30 ezer üzemórát is egy főtengellyel. Régi 50-es ezt nem tudta.
Csakhogy azok a gépek úgy voltak tervezne. Nem pedig tervezett elavulással.
A kérdésre is válaszolva, minap egy Mtz vetett gabonát, de előtte egy kb. 10 éves Valtra húzott egy nagytárcsát. A Valtrának szebb hangja volt és szinte észre se lehetett venni, hogy mellettünk pár méterre dolgozik a gép. Az Mtz-nek már messziről is zavaró hangja volt. Komfortba nagy különbség van a két gép között.
Fiatostól kérdezném, hogy erősebb vagy gyengébb gépet akarsz Lamborghninibe, mint a 190 Fiatod?
Mondjuk engem zavar a tervezett elavulás. Ha még az elektronika romlana el, megérteném. De olyan mechanikai alkatrészek mennek tönkre, amik régen kibírtak vagy 15 .000 üzemórát. Pedig ma már modern 5 tengelyes CNC-k marnak, robotok szerelik össze, azt még is gyengébb minõségű minden.
A kamionnoknál roszabb a helyzet, ott 2 év után adják el õket a nagyobb cégek, mert nem megbízhatóak. De a kisebb cégek is maximum 8 évig használják õket, aztán kuka. Maximum belföldre használják már, vagy oda se... Aztán megy a sírás hogy munkaerõ hiány van, de ha kétszer tartósabbak lennének, kétszer kevesebb ember is kellene. Hulladèk se lenne ennyi.
Lehet régen a John Deer is tartósabb volt, de ma már nem igen.
Fiat-os vagyok. Erősebbet szeretnék. Lamborghini R8 van betervezve, nem igazán hajlok a JD felé.
Veszek még 70 hektár földet (32 és 38 hektáros táblába), eddig 86 hektárom volt (29+33+24 hektáros táblákba). Amiket most akarok venni, azokkal szinte egybe lesz egy 103 hektáros tábla. Oda már kevés lesz a Fiat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!