Egy új MTZ mitől kényelmetlenebb, mint egy új John Deere traktor?
Üdv. Többször is olvastam itt és máshol is, hogy az MTZ milyen gagyi,a munkával nincs is probléma, de a kényelmet mindig kiemelik mind hátrányát. Pontosan mire gondolnak ilyenkor?
Klímát mindegyik MTZ-be lehet kérni, 923.5-től mind szinkronizált váltós, szervó kormány van, fűtés is. Aztán a hang se hinném,hogy a
kibirhatalan lenne a fülkében.
Egy traktoron nem tudom mitől kényelmesebb az egyik, mint a másik. Ez azért nem egy személyautó, ahol sok féle futómű állna rendelkezésre. Adaptívről traktor esetében nem is halottam.
Összehasinlításként nyílvan nem a 200LE John Deerokat vettem alapul,hanem amelyik teljesítményben egy szinten van.
Gondolom kevésbé ergonomikusan vannak kialakítva a kezelőszervek, silányabb anyagokból van az ülés, a kapcsolók. Azért ha naponta több órát ülsz, akkor nem mindegy, hogy miben.
De egyébként fogalmam sincs, hogy mire gondolnak pontosan, egyszer ültem eddig traktoron.
MTZ-hez lehet kérni Grammer ülést, mint ami a John Deereban is van. Extra még a lègkondi, szintén lehet kérni.
Tudtommal azok sem automata váltósok, csak közúton, tehát nem ússza meg senki sem a váltást. Így nem értem. Persze nyílván egy érintőképernyőt könyebb nyomogatni,mint egy kart húzogatni, de azért kicsit túlzás.
Egy John Deere minimum kétszer, de inkább háromszor drágább, mint egy olyan olyan MTZ! Aztán ezt a sok csodát amik John Deerokban és Fendtekben vannak, sok esetben ki sem használják. A báttyámnak a traktora is önvezető, még sem használja. Aztan utálja is, mert folyton teljesítményét pontozza a gép.
Lehet vannak olyan gazdaságok, ahol az 50 milliós gépek informatikai rendszrerét kihasználják, de inkább még sem ez a jellemző. Mint ha szórnákna pénzt a cégek, ahelyett hogy bérre fordítanák.
Attól hogy az MTZ-hez nincs egy normális rugózott első híd és egy rugózott fülke.
Ezek nélkül kényelmetlen lenne a többi is, de ritkán vesznek már gépet ezek nélkül.
A prémiumabb márkák extrái pedig nem feleslegesek, csak tudni kell őket használni. Nem mindegy hogy egy pattogó MTZ-ben rángatod a karokat, napi 10-12 órában, vagy egy drágább gépben ülsz kényelmesen és a tábla végén megnyomsz 2 gombot.
MTZ inkább kis területre vagy pótkocsizni való. Ezzel nem csak a nagy cégek, de már a kicsik is így vannak.
Nehogy félre értsd, nem nézem le a márkát, csak megvan a maga helye a palettán. Például, egy Audi A8-al is szívesebben indul el az ember egy hosszabb útra, mint egy új Lada Grantával, hiába van abban is klíma.
A kérdésed már azt szugerálta, hogy alapból leszólod a John Deere-t. Egyébként traktorok között is hatalmas különbségek vannak, legalább ugyanolyan fejlesztések mennek ott is, mint személyautóknál, sőt, sokkal kifinomultabb technológiák is előfordulnak.
A John Deere-ban jó az ergonómia, minden át van gondolva. Könnyen kezelhető minden. Az ülés sokkal kényelmesebb, és igen, csendesebb is. Az MTZ-ben meg nem figyelnek oda az ilyesmire.
Tudod ez olyan, mint autóknál a Dacia Logan, meg mondjuk egy Audi. A Daciában is van minden, klíma, fűtés, szervó, hely, rádió, miegymás, az Audi mégis teljesen más világ. Így képzeld el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!