Egy új MTZ mitől kényelmetlenebb, mint egy új John Deere traktor?
Üdv. Többször is olvastam itt és máshol is, hogy az MTZ milyen gagyi,a munkával nincs is probléma, de a kényelmet mindig kiemelik mind hátrányát. Pontosan mire gondolnak ilyenkor?
Klímát mindegyik MTZ-be lehet kérni, 923.5-től mind szinkronizált váltós, szervó kormány van, fűtés is. Aztán a hang se hinném,hogy a
kibirhatalan lenne a fülkében.
Egy traktoron nem tudom mitől kényelmesebb az egyik, mint a másik. Ez azért nem egy személyautó, ahol sok féle futómű állna rendelkezésre. Adaptívről traktor esetében nem is halottam.
Összehasinlításként nyílvan nem a 200LE John Deerokat vettem alapul,hanem amelyik teljesítményben egy szinten van.
Az MTZ a mai napig nem éri el azt a szintet, amit a 40 éves Fiatagri gépek tudnak, és már akkoriban tudtak. Mind kényelem, mind munka szempontjából. És akkor nem is egy John Deer-hoz hasonlítjuk az MTZ-t.
Ha napi szinten dolgozol vele, akkor nagyon hamar megtapasztalod, hogy egy hulladék az orosz csodabogár. Én pótkocsizni se vettem MTZ-t, inkább egy 25 éves nyugati gépet, amivel nem rázom ki magamból a vesekövet.
Ha nem is egy új John Deere (felsőkategóriás) géppel hanem egy 10 éves nyugati középkategóriás géppel hasonlítanék össze egy új Mtz-t akkor ami az Mtz hátránya, hogy 2x olyan hangos, 102 dB a fülkében már elég hangos. A motor mellett állva kívül is zavaró. Ellenben egy nyugati gép csendes A korszerűen zajtalanított és a megfelelően karbantartott vezetőfülkében a traktorvezetőt nem éri 70-74 dB(A) hangnyomásszintnél nagyobb zaj. Az ilyen fülkében a traktorvezető jól érzi magát, hallgathat rádiót, tud telefonálni és a hosszú 10 órás munkavégzés alatt sem csökken a hallása. Mtz-be igen ajánlott egy füldugó és telefonálni meg rádiózni se tudsz Rendesen.
Klíma és légrugós ülés ugye mindkettőben lehet.
A nyugati gépek elsőkerék hajtása sokkal erősebb és strapabíróbb, mint az Mtz-n. Annak a közbenső támasza még mindig a 40 éves gépeké.
Mtz váltásnál a nehéz mechanikus kuplungot be kell nyomni és tologatni a váltókart, nyugati gép irányvàltás egy könnyű kézmozdulattal megy akár kuplung nélkül is a kézi irányváltóval. Utóbbinál nem kell a sebességeket keresni.
Mtz-be a munkagép emelő és tartó helyzet-erő szabályzó kar sose akar rendesen működni így egész nap ráncigálni kell a hidraulika kart, hogy egy megfelelő mélységen maradjon a függesztett szerszám/munkagép. Nyugati gépnél van egy Ehr potméter amit ha eltekersz ott tartja egész nap a munkagépet ha kell. Emelés is egy gombnyomás ha kell.
Tlt fordulatszám kapcsolás 4 féle lehet egy nyugatinál, amit belülröl lehet kapcsolni. Mtz-nél csak kettő, de át kell szerelni kívül az 1000-es tlt kapcsolásához.
Nyugati gép tlt-je erősebb és több erőt ad le mint egy Mtz-jé ugyansbba a kategóriában.
Talán ennyi lenne amit fontosabb különbségnek tartanák.
Mtz előnye akár új gépbe is vagy hadználtba is, hogy fele, harmada az ára, mint ugyanolyan lóerős John Deere-nek. Ezért van sok Mtz.
Alkatrész sok van az Mtz-hez akár másnapra is, míg a nyugati gépnél várni kell a beszerzéssel. Mtz alkatrész ára csak 10-30%-a egy nyugati géphez képest.
Fogyasztásba egy Mtz se rosszabb mint egy John Deere.
Az Mtz nincs telepakolva elektronikával, csak ami nagyon kell. Ennek hiánya nélkül is elmegy.
Na 15 millió az említett MTZ-d, és azt mondod 30-100 hektárhoz elég.
Kérdem én! Ér e szerinted az az mtz annyi pénzt? Példának okáért veszel egy 30 éves DT-s Fiatagri 180/90-et, mondjuk 4-5 millióért, ráköltesz 2 milliót, de lehet még annyit se kell. Tehát 6-7 millióból van egy olyan géped, ami a mai napig hülyére veri akármelyik MTZ-t. 30-100 hektárhoz bőven elég a Fiatagri.
Tehát van e értelme megvenni 15 millióért egy olyan új gépet, ami a mai napig nem tudja azt a minőségű munkát, és azt a színvonalat hozni, amit egy 30 éves Fiatagri?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!