A tömegközlekedéssel kapcsolatban miért hozzák fel sokan gyakran azt, hogy az utasok többsége kedvezménnyel utazik és ezért vannak trutyiban a közlekedési cégek?
Ha ez a kedvezmény nem létezne, akkor kb senki sem használná a tömegközlekedést, maximuma "zöld" ideológiát követő emberek, vagy, akinek valamiféle okból nincs jogsija.
Én laktam már Budapesten,illetve Sopronban, most Győrben lakom.Van összehasonlítási alapom.
Tömegközlekedni annak éri meg, akinek van valami kedvezménye rá,az tényleg tud vele spórolni.Más esetben, teljes árú jegynél nem éri meg a kényelmetlenséget, a büdöst, egyes járatokon a klimatizálatlanságot.
Ugyebár, akinek van diákigazolványa, az 50 százalékos jegyet, és 90 százalékos jegyet tud venni.Nekik baromira megéri tömegközlekedni, a szüleiknek főleg, hisz nem kell még több autót fenntartani.A kaka magyar fizetésekből, amúgy sem menne könnyen.
Aztán, ott vannak a nyugdíjasok, akik teljesen ingyen mennek.Nekik is megéri.
Viszont, ha nem lennének kedvezmények, vagyis mindenki kedvezmény nélküli jegyet venne, akkor alig lenne valaki, aki tömegközlekedne.
Itt Győrben,illetve Sopronban tényleg csak a diákok, nyugdíjasok tömegközlekednek.A munkahelyemen egy kezemen megtudom számolni, hány ember veszi igénybe a varázslatos tömegközlekedést, ők is csak azért, mert nincs még jogsijuk.
Ha a diákoknak teljesárú jegyet kellene venni, akkor inkább mennének robogóval, vagy az anyagilag jobban állók vennének/kapnának egy alacsony fogyasztású városi kisautót.
Nettó baromság.
Ha annyival olcsóbb egy gépkocsi fenntartása, mint megvenni a jegyet/bérletet, akkor miért panaszkodnak az autótulajdonosok, hogy mennyi sarcot fizettetnek velük és hogy az ő adóikból tartják el az országot?
Kedves első,
az ember utál adót fizetni.Üdv a való világban.
Ugyanezt hallani tőlünk Nyugatabbra is, ez nem magyar sajátosság.
Te talán szereted,hogy a fizetésed 30 százalékát lenyúlja az állam adó címen vagy sokkal többe kerül itthon egy Iphone az adók miatt, mint Nyugat-Európában?Kötve hiszem.
Kedvezményes jegyért, úgy gondolom nem rossz kompromisszum az,hogy bizony a tömegközlekedés nem kényelmes, nincs privát tered, várnod kell a buszra, nem háztól házig megy....stb
Ellenben teljesárú menetjegyért nem jó kompromisszum.
a budapesti tömegközlekedés kb ingyen van.
havi 9500 ftért éjjel nappal bárova elvisz.
csak a bicikli hozható ki ennél olcsóbban, de csak ha nem esik az eső
4: 100 ezerért újonnan vehetsz egy pöpec városi cangát brutál zárral együtt.
ez kevesebb mint 1 évi bérlet ára.
2-3 évig semmit nem kell rá költeni, utána is max évi 20 ezer átlagban.
de ha nem ragagaszkodsz az újhoz, akkor töredéke a használt, annyi hogy arra már rögtön költeni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!