Sokan miért tesznek egyenlőségjelet a fejlődés és a kevés autó közé?
Pedig, valójában a fordítottja igaz.
A fejlődést a piac határozza meg és nem az állam vagy a Pali bácsi.
Magyarország fejlődött rendszerváltás óta, a mértékével lehet vitatkozni, de fejlődött.Ennek az egyik jele, hogy az autók száma a többszörösére növekedett.
Márpedig a fejlődéssel leginkább a komfort,kényelem van összefüggésbe.Ugyanis, a fejlődés azért van,hogy kényelmesebb, jobb legyen az életünk.
Ha megnézzük a legtöbb fiatal, hamar autót vesz.Én az egyetem mellett csak azért dolgoztam, hogy megszabaduljak a tömegközlekedéstől és legyen egy autóm.
Nagy szabadságot ad az embernek, nem kell olyan mértékben alkalmazkodni,igazodni, mint a tömegközlekedés esetén.
1#
A modern autók környezetbarátok.Bizony, még a dízelek is.
Ennyit kibír a bolygó.
3
És ez kinek lenne jó?
Az autónak éppen az a lényege,hogy a sajátod és szinte azt csinálsz vele, amit akarsz, nem korlátoz menetrend, az időjárás is kisebb mértékben, saját magad szabályzod a hőmérsékletet, a zenét...stb
"A modern autók környezetbarátok.Bizony, még a dízelek is.
Ennyit kibír a bolygó"
Nem. Önmagában az, hogy mindenki egyesével egy másfél tonnás acél-, műanyag- és üvegbódéban viteti a fenekét, ami a teljes életciklusa 3-5%-át tölti üzemben, túl sok. Az autó nem csak annyiból áll, hogy megveszed, tankolod, az pedig a végén kipufog belőle. A gyártás is óriási hatással van a környezetre, a parkolók kialakítása is - sőt, még a megunt autók selejtezése is.
Egyszerűen ez az, amit nem lehet véghez vinni. Nem állunk annyira jól, hogy - ha csak hazai méretekben gondolkodunk - Magyarország a tízmillió saját, különbejáratú autó országa legyen.
Pontosan, köszi 6-os.
Az ötlet alapja, hogy én pl: reggel 8-8:30 és 17-17:30 között használom a kocsit. Amúgy meg áll. Vagy otthon vagy a munkahelyem parkolójában.
Az új rendszerben ezt az autót ennugyannugy tudom majd napi 2*30 percet használni, a nap maradék 23 órájában pedig használja más. Pl aki 6ra jár dolgozni, vagy délután, vagy este. Vagy szabin van és a városba menne. Stb.
Osztozkodni nem feltétlen kellene, csak mint opció (esetleg olcsóbban, ahogy most is létezik car share). A kocsi ki lenne használva, nem évi 20, hanem 150,000 kilométert futna, ami gazdaságosabb. Ezért olcsóbb lenne, mint a saját, tehát a felhasználó örülne. Az autógyárak átalakulnak óriási kolcsonzokke a gyártás és szervíz mellett.
Alapvetően azt kéne megváltoztatni, hogy mindenki kb egyidőben indul, és bejár a munkahelyre. Legtöbb irodai munka otthonról is végezhető lenne. Mégis irodisták százezrei pöfögnek egyedül a reggeli dugóban.
Az autó jelenleg az egyéni közlekedés szinonímája.
Egyéni közlekedésre igény van. A car sharing is pont ott halálozik el, hogy mindenki a reggeli és délutáni csúcsban akarna menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!