Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Meddig lesz még ez az elektrom...

Meddig lesz még ez az elektromos energiára való átállás (elektromos autó, napelem, stb) ennyire erőltetett?

Figyelt kérdés

Mondanék példákat:


Autók:

Egy új kisbenzines turbós autó fogyaszt 3-4liter benzint, úgy megy mint egy rakéta. Pár éven belül ezeknek mégjobban lecsökkenhet a fogyasztása, és olyan szűrőket tehetnek bele hogy végképp nincs semmi környezetszennyezésük.

1.nem kell fél napokra töltőn hagyni. Elektromossal nem tudnék elmenni külföldre mert bekéne iktatnom egy félnapos pihenőt a töltésre minden nap.

2.Az akku jelentősen rongálódik a hidegben, és a túlzott melegben is (javítsatok ki ha tévedek) és az emberek 85%-a biztos kint parkol a szabad ég alatt.

3.az akku tudtommal olyan anyagot tartalmaz ami ha tönkremegy eléggé szennyezi a környezetet, nagymennyiségben azzal se tudnának mit kezdeni

4.Ha mindenki elektromos autóval járna akkor annyi elektromos áram kéne amennyit kifejezetten csak atomerőművel lehetne előállítani (személy szerint az atomerű mellet érvelek, de ez a zöldeknek egy paradoxon ugyebár)

5.Azt viszont jó ötletnek tartom hogy villamosok üzemeljenek buszok helyett mert tömegközlekedési szinten meglehetne oldani az elektromos ellátást, mert oda nem kellenek akkumulátorok. De ugye ez közjószág lenne, vagyis nem befektetés ezt nyomatni.


napelem:

1.Mindig ilyen 10 éves időszakban okoskodnak hogy megtérül. Kezdjük ott hogy 10-éves viszonyban azt sem tudhatjuk mennyi lesz akkor a villany ára.

2. Arra meg semennyi valószínűség hogy a napelemes rendszerek 15év múlva is működni fognak hibátlanul, megfelelő hatásfok mellett.

3. Miért mindig a korszerűtlen gázos/egyéb rendszerekhez hasonlítják? Szerintem ha egy nagyon modern gázkazánhoz, jól szigetelt házba számolnánk ki már nem is térülne meg.

4. Házakba is akarnak már akkumulátort tenni, de azok mégnagyobbak mint a kocsikba. Így ha tönkremegy mégtöbb káros anyag.


Persze nem arról van szó hogy zsákutca az egész, mert vannak olyan helyek ahol szükség lehet ezekre, de ezek nem gazdaságos és környezetbarát dolgok mint ahogy reklámozzák. Végképp nem világmegváltó egyik sem.



2017. jan. 17. 19:57
1 2 3 4
 1/36 anonim ***** válasza:
92%

Mintha alapvető dolgokat nem vettél volna figyelembe.

Például, hogy a megújulóból jövő villany a beruházás után "ingyen van", de semmiképp sem jelent a bolygóra nézve állandó koszolást, veszélyt, mint a... nem is hallottál még a széndioxidról, bolygómelegedésről, hasonlók?

Az atomerő meg más szempontból nagyon cikis.


Természetesen ha a villanyautó tömegesen elterjed, újabb hatalmas problémákkal kell szembenézni. Ha nem lesznek megoldva, akkor még mindig eljutunk gyalog a szomszéd faluba. :)

Egyébként a jövőben a töltekezés max fél óra lesz (negyed óra alatt 80%-ra), most ez az irányvonal.

2017. jan. 17. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/36 A kérdező kommentje:

Miért van ingyen a megújulóból jövő áram? Most még igen, de ha magyarországon 4 millió elektromos autót töltenének ne mond nekem hogy ingyen lenne. Meg ha ingyen akarom elkell mennem kijelölt helyre. +ha nem atomerőművel akkor az is szennyezi a környezetet ahol előállítjuk ezt az áramot. (na meg ha több millió elektromos autót töltenénk nem igen lehetne atomerőművön kívül mást számításba venni)


széndioxid: Igen de az új autóknál ahol már euro 6 van ez még kevesebb, és ha fejlődünk aztán még sokkal kevesebbre lehet csökkenteni. Miért ne lehetne akár elhanyagolható szintre csökkenteni?

bolygómelegedés: Természetes hogy a bolygó melegszik. Ha nézel földtörténetet akkor látható hogy számtalanszor volt melegedés, és jégkorszak is. Pont nemrég láttam egy dok filmet a national geographicson hogy már az ózonlyuk is összenőtt. Csak egy zöld propaganda volt.


Legkevésbé szerettem volna ezt kioktató hangsúlyban írni, csupán érdeklődök a véleményed/vélemények íránt. :)

2017. jan. 17. 20:39
 3/36 A kérdező kommentje:
Ja és lehagytam hogy atomerőműnél nem az elavult orosz csernobili féle erőművekre gondolok hanem modernekre. Esetleg ha egyszer sikerül kifejleszteni a fúziós erőművet, vagy ahhoz a megfelelő kritériumokat.
2017. jan. 17. 20:46
 4/36 anonim ***** válasza:
82%
Nana, ezt a természetes melegedés baromságot kéretik sürgősen elfelejteni. Igen, van temrészetes melegedés, csak a mostani melegedés üteme nem természetes! És nem az a veszélye, hogy télen nem lesz hó, hanem hogy tömeges kihalási hullámot indíthat pontosan a gyors változás, amihez nem tudnak az élőlények alkalmazkondi. Márpedig elég ha mondjuk a méhek száma megcsappan, és lehet ám járkálni ecsettel virágot porozgatni a mezőre... Nem lesz túl vicces.
2017. jan. 17. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/36 A kérdező kommentje:
Rendben, nem írsz hülyeséget. Viszont ezt írom hogy gazdaságosabb és energiabarátabb lenne a benzines autókat 0 károsanyag kibocsátásuvá tenni (előbb utóbb úgyis az lesz) mint hogy mindenki járjon akkumulátoros autóval, és akkor már nem is szennyezi a környezetet és nem lesznek kipusztulva a méhek. Nem azt írom hogy járjunk kormoló nyitott rendszerű dízelekkel és pusztítsuk a környezetet.
2017. jan. 17. 20:57
 6/36 anonim ***** válasza:
83%

0 károsanyag kibocsátásúak biztosan nem lesznek , mert még ha tökéletes égéssel ég is el a benzin, még akkor is keletkezik CO2, amit nem nagyon tudunk megkötni. Nem vagyok benne biztos, hogy eddig helyes kijelentést írtam, nem ez a szakterületem, de amiben biztos vagyok:


- egy mai benzinmotor hatásfoka nagyjából 25-30%.

- ezzel ellentétben egy kőszénnel működő erőmű kb. 40% hatásfokkal működik, egy hagyományos gázturbina szintén. A legmodernebb technikával működő gázturbinák 60% hatásfokot is el tudnak érni.

- egy elektromotor hatásfoka általában a 80-90%-os tartományban mozog, de ennél magasabb is lehet. Így egy modern gázturbináról hajtott elektromotor "együttes" hatásfoka 50%, ez jelentősen jobb, mint egy benzinmotoré.


Itt most nem számoltam azzal, hogy ha egy autót akarunk árammal hajtani, akkor akkumulátorokat kell pakolnunk az autóba, amik (szerintem) nagyobb tömeget tesznek ki, mint a benzin. Ezzel együtt még mindig jelentős lehet a nyereség, nem beszélve, arról, hogy a te szavaiddal élve, "Pár éven belül ezeknek mégjobban lecsökkenhet a" tömege, és növekedhet a kapacitása.


UI.: a diesel motorok hatékonysága jelentősen magasabb, erre nem tértem ki a kommentemben.


Decipiatur

2017. jan. 17. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/36 anonim ***** válasza:
90%

Nem neked van ingyen, az ingyen zárójelben van. :) Azt jelenti, hogy nem kell beletölteni szenet, olajat, benzint, hasábfát, aranygyűrűket, plutóniumot, sütőport, stb. ahhoz, hogy kijöjjön belőle a villany. :)

Elmenni a "kútig" egy idő után nem lesz teher, 4 éve olvastam egy cikket, Portugáliában akkor már 1300 töltőállomás volt. A motorizációt nem akadályozta akkor sem, hogy egy barátom a szocializmus végnapjaiban külföldi munkavállalásból hozott egy diesel autót, Dunaföldvárra ment a falujukból tankolni, majd benézett hozzánk Törökbálintra, mert közben 3 kút volt összesen, és csak fűtőolaj volt éppen.

Ami a 4 millió elektromos autót illeti, azokat a mondatoakt teljesen felesleges volt írnod, mivel előtte írtam, hogy: Természetesen ha a villanyautó tömegesen elterjed, újabb hatalmas problémákkal kell szembenézni.

2017. jan. 17. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/36 A kérdező kommentje:

Mai benzinmotor hatásfoka igen de: [link]


Természetesen így is lehet jobb hatásfoka lesz az elektromosnak.


Na jó, ne haragudjatok lehet rossz irányba mentem el.

Környezetvédelmi szempontból tényleg nem mondom hogy szennyezzük a környezetet viszont azt nem tartom megoldhatónak hogy mindenki járjon elektromos autóval nagyon sok indok végett ezért nem is lehetne így megmenteni a bolygót. Amit lehetne csinálni például a tömegközlekedés fejlesztése. Buszokat lecserélni villamosra, kamionokat vasútra. Ezzel a légszennyezés jelentős részét kiváltanánk. Tömegközlekedést pedig jelentősen fejleszteni, és akkor nem lenne probléma ha a maradék ember még autózna valami nagyon ultra hibrid NEM akkumulátoros autóval.

De valószínűleg azért nem ilyen irányba fejlesztenek mint amit leírtam, mert az közhaszon lenne. Azaz nem tudnának meggazdagodni belőle olyan szinten mintha mindenki elektromos autót venne.

Szóval magát a környezetbarát megoldást támogatnám viszont nem értek egyet azzal, hogy a jelenlegi elképzelések fogják megváltani a világot. Hogy mindenki teslával, és önellátó házzal rendelkezzen, mert az nem környezetbarát. Lehet az lesz 300 vagy akár 20év múlva, de a mostani technológiát akkor is felesleges megvenni.

2017. jan. 17. 22:41
 9/36 anonim ***** válasza:
82%

Kedves Kérdező!

Nem hinném, hogy haragudni kéne rád, sőt én kifejezetten örülök, mert úgy tűnik, lehet veled értelmesen vitázni.

Csak, hogy kicsit még hozzászóljak a témához, de most már végképp a saját véleményem jön: számomra ma úgy tűnik, hogy nem annyira a hajtástechnika az, ami megreformálja majd az autóipart, és a közlekedést. Az önvezető autók elterjedésével semmilyen leküzdhetetlen akadálya nem lesz annak, hogy a mai taxik működési elve helyett egy algoritmus vezéreljen autókat. Így akár a kicsi, 4-5 fős autók is bevonhatóak lehetnének a tömegközlekedésbe, és egy rendszer úgy tervezhetné meg az útvonalakat, hogy az egy irányba haladó emberekhez vezényel egyetlen kocsit. Így pl. ha egyszerre 4 ember a Móricz 3 sarkáról akar Pestre menni, egy meg a Szent Gellért térről, akkor minimális plusz idő ráfordítással össze szedheti ez az autó ezt a 4 embert, majd mindegyiket a céljához nagyon közel viheti.


Ha ilyen önvezető "taxiflották" működhetnének, és elektromosan akarjuk meghajtani őket, akkor nyílván a töltési idővel sem lenne probléma. Természetesen a mai tömegközlekedés elemeit is megtarthatnánk, a két módszer egymást egészíthetné ki.


A legtöbb ezzel a témával foglalkozó cikk szerint így a városokban parkoló autók száma legalább 50, da egyesek szerint akár 90%-al is csökkenthető lenne.


Szóval én bár jobbnak tartom az elektromos hajtású autókat, de nagyobb előrelépésnek tartom az önvezető autók fejlődését.


Decipiatur

2017. jan. 17. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/36 anonim ***** válasza:
28%

Az Akkumlátor 100% újra hasznosítható.


Ha pl sikerül megoldani valahogy a rádio aktiv hulladék kérdését, pl elég biztonságos rakétát tudunk épiteni hogy kilöjjük a napba. Akkor megis oldodot a probléma. Az üzemanyag cella is még lehetséges alternativa.


Amúgy valoban a legjobb környezet védelem a fogyasztás vissza fogása.

2017. jan. 17. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!