Sokan miért tesznek egyenlőségjelet a fejlődés és a kevés autó közé?
Pedig, valójában a fordítottja igaz.
A fejlődést a piac határozza meg és nem az állam vagy a Pali bácsi.
Magyarország fejlődött rendszerváltás óta, a mértékével lehet vitatkozni, de fejlődött.Ennek az egyik jele, hogy az autók száma a többszörösére növekedett.
Márpedig a fejlődéssel leginkább a komfort,kényelem van összefüggésbe.Ugyanis, a fejlődés azért van,hogy kényelmesebb, jobb legyen az életünk.
Ha megnézzük a legtöbb fiatal, hamar autót vesz.Én az egyetem mellett csak azért dolgoztam, hogy megszabaduljak a tömegközlekedéstől és legyen egy autóm.
Nagy szabadságot ad az embernek, nem kell olyan mértékben alkalmazkodni,igazodni, mint a tömegközlekedés esetén.
annak idején sokan gondolom pont így voltak a fejlődés és a saját ló vagy hintó összefüggésével is. Aztán a fejlődéssel együtt járt az, hogy a lovak helyett más közlekedési módok terjedtek el. Ugyanígy van ez most is. Csak most az sutók kora az, ami a végét járja...
Természetesen vannak előnyei is, de jelenleg a hátrányaiból jóval több van. És ahogy egyre több autó fut az utakon, úgy csökkennek az előnyök és nőnek a hátrányok.
A fejlődéssel ezt lehet kiküszöbölni...
11.
Nem értek egyet.
Az autó, mint közlekedési eszköz több, mint 100 éve folyamatosan fejlődik.
A ló, lovas kocsi,hintó egy zsákutca volt, nem lehetett fejleszteni az állati erő miatt.
Az autók viszont folyamatosan fejlődnek,valószínűleg még nagyon sokáig a legkedveltebb közlekedési eszköznek fog számítani.
A tömegközlekedés sohasem fog olyan rugalmassá válni,hogy megérje átülni rá.Az csak annak jó, aki belvárosban lakik.Óránkénti busz/vonat közlekedéssel nem lehet semmit sem kezdeni.
Mindig az a fejlettebb eszköz, ami komoly gépészetet tartalmaz és minél több kényelmet nyújt.
Például én nem szeretek biciklivel közlekedni.Télen megfagysz rajta, nyáron pedig megsülsz.Én pedig különösen érzékeny vagyok a melegre.
#12: pedig van amikor a bicikli a legkényelmesebb ÉS leggyorsabb. Mondjuk most 38-40 fokban pesten a tágabb értelemben vett belvárosban.
Se az autó se a BKV nem rúg labdába. Najó szakadó esőben jobb kocsiban ülni 2-3x annyi ideig :)
@11: hogy nem értesz egyet, ahhoz jogod van. Mindenesetre úgy tűnik, a tények nem téged igazolnak.
Az autók száz éve fejlődnek, ezzel szemben a példaként felhozott lovaskocsik már több ezer éve. És még ma is használatban vannak -amire az autóknak esélyük sincs. A véleményeddel szemben ez a zsákutca. Hely-, energia-, infrastruktúra terén akkora igényei vannak, amit képtelenség kielégíteni. Az externális hatásokról nem is beszélve...
Talán nem véletlen, hogy az autóhasználat világszerte visszaszorulóban van.
"pedig van amikor a bicikli a legkényelmesebb ÉS leggyorsabb. Mondjuk most 38-40 fokban pesten a tágabb értelemben vett belvárosban. "
Na menjél akkor biciklivel, a sok forró autó között, meg a tűző napon. Biztos nem is lesz full izzadt az ember ilyenkor egy tempós pesti biciklizés után...
Ilyenkor azzal is megyek, nem prédikálásbólírtam, hanem tapasztalatból.
Ki mondta, hogy tempósan kell menni??
Csak kényelmesen tekerek, víszszintesen 20-25-tel, a bohócruhások meg a piroson áthajtók mindig megelőznek, aztán a következő nagy kereszteződésnél utolérem őket.
Városban nem az számít, hogy milyen gyorsan mész.
Olyan utcákon járok, ahol nem zavarom az autósokat, én is vezetek, jól ismerem mindkét oldalt.
Az kis utcákban autósnak kuurva mindegy hogy 25 vagy 35, egyik sem autós tempó. ha megelőz 70-nel, akkor is találkozunk a következő keresztetődésnél...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!