Miért nincs minden kamionon 2 sofőr?
Azon gondolkoztam, hogy miért jó a cégeknek, hogy egy csomó kamionban egyedül van a sofőr?
Nem ismerem a pontos szabályozást, de egy sofőr ha minden igaz napi 9 órát vezethet (van valami heti megkötés, ami alapján talán 1-2 órával többet is?), de biztos, hogy a kamion minimum az ideje 2/3-ad részét áll az út szélén.
2 sofőrrel csak 1/3-ad részt állna és 2/3-ot menne. Jobb lenne a kihasználtság, gyorsulnának a fuvarok, és ezáltal csökkenne a költség.
Mi az oka, hogy alig látok kamiont amiben ketten ülnek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Próbáld meg átélni: összezárnak 0-24-ben vkivel, akár tök idegennel, akit lehet nem is tudsz elviselni, idegesítő szokásai vannak, buta , mint a s@gg, büdös, bagózik, stb. -egy 5 köbméteres konzervdobozba, és napi 18-20 órán át erősen rázzák alattatok. Ha megáll a rázás, nem biztos, hogy meg tudtok fürödni, és olyan is van, hogy a másik, ha lehetne sem akar. Kikapcsolódási lehetőség korlátozott.
9 óra egymás alatt/fölött alvás után kezdődik minden újra.
Te meddig csinálnád ezt T. Kérdező?
Én több, mint 20 éve kamionozom, nem sűrűn váltottam munkahelyet, de a nevem után az a következő amit elmondok egy új cégnél, hogy nem megyek együtt senkivel.
Én nem csinálnám semeddig.
De nem is az volt a kérdés, hogy a sofőrök szeretik-e. Egész nyilvánvaló, hogy nem, hiszen senki nem akar senkihez alkalmazkodni.
A kérdés az volt, hogy a cégek miért nem így csinálják, mint rendszer. Mert gazdaságossági szempontokból látszólag sokkal hatékonyabb lenne, mint az egy sofőr - egy kocsi szisztéma.
Az is lehet egy ok, hogy a sofőrök nagyon ellene vannak - ha így van. Így van?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért nem így csinálják, mert a munka nem indokolja. Vannak munkák amik állandó két sofőrös munkák, azt csak úgy lehet csinálni. Nem mindenhol lehet kihasználni a két sofőr jelentette előnyöket, sőt vannak munkák ahová felesleges a két vezető.
"de biztos, hogy a kamion minimum az ideje 2/3-ad részét áll az út szélén. "
Az érdekes lenne, évente azért legurulnak 100-150 000km-t :D
A kamionos munkája nem csak vezetésből áll, van ott rakodás, papírmunka, vám stb.. Meg van szabva naponta minimum mennyi időt kell pihenéssel töltenie, mennyit vezethet és mennyi áll rendelkezésére az egyéb dolgokhoz. Nyugodj meg, egy kamion nem áll élete 2/3-ad részén az út szélén :D
LEhet előbb mélyebben bele kellene merülnöd a témába, akkor valós képet kapnál a dolgokról és nem lennének ilyen , a valóságtól nagyon elrugaszkodott feltételezéseid.
Ezért kérdeztem.
Ha a sofőr csak 9 órát vezethet per nap akkor hogy nem áll 15 órát a kamion?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A naptári munkanap és a vezető munkanapja az nem ugyanaz.
9 ( vagy 10 órát ) vezethet egy nap a sofőr és ezután kell egy napi pihenőt kivennie, ami 9 óra. Ha összeadod ezt meg egy 45 perces pihenőt akkor az rögtön csak 18óra 45 perc a 24-ből nem ?
A kamion az rakodás közben is munkát végez és az is eltarthat több óráig is :)
Mondom először merülj el komolyabban a témában és utána máshogy fogod látni :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A naptári munkanap és a vezető munkanapja az nem ugyanaz.
9 ( vagy 10 órát ) vezethet egy nap a sofőr és ezután kell egy napi pihenőt kivennie, ami 9 óra. Ha összeadod ezt meg egy 45 perces pihenőt akkor az rögtön csak 18óra 45 perc a 24-ből nem ? "
Egy nap. De megfogadtam a tanácsod, elolvastam a jogszabályt. Tehát ha:
- Egy sofőr napi 9 órát vezethet, ami heti 2 alkalommal 10-re növelhető
- Maximum 15 órát vezethet 24 órás perióduson belül
- Heti 5 napot vezethet. Ezt ki lehet húzni 6-ra, de hosszútávon nincs jelentősége mert 3 héten belül ki kell vennie a pihenőnapot
Akkor ha hosszútávra vetitjük a dolgot - mondjuk 4 hétre - akkor egy sofőr 20x9 + 8 = 188 órát vezethet.
A 4 hét az 672 óra. Ebből 484-t áll a kamion ha egy sofőrrel. Ez több is, mint az idő 2/3-a, inkább a 3/4-e.
Ez igy nagy vonalakban pontos?
Ha két sofőr van a kocsin ez az arány hogyan változik? (feltételezve, hogy minden legális és a pihenőt úgy veszik ki, hogy áll a kocsi).
Ismétlem, nem kell engem meggyőzni, hogy xar amikor 2-en ülnek egy kocsin, én ezt elhiszem. Csak a kérdés szempontjából nem ez érdekel, hanem azt szeretném megérteni, hogy a cégek miért fogadták el, hogy az kocsi egy sofőr rendszert. Tisztán matematikai alapon. Illetve mik azok a körülmények amik az egy sofőr mellett szólnak (a sofőr komfortján kivül).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!