Hogyan kell emelkedőn indulni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csak kézifékes, ha parkolásból megy.
Szerintem erős emelkedőn érdemes lámpánál is behúzni a kéziféket. Valamiért leáll a motor, pl. nyáron kisebb autót leterhel a klíma és lefulladsz, elmegy a fékrásegítés és rágurulsz a mögötted lévőre.
Természetesen kézifék nélkül is meg lehet oldani, szimplán csúsztatott kuplung is megtarthatja az autót, mondjuk erős emelkedőn, ez már nem célszerű. Állhatsz a féken, de éjjel a féklámpák vakíthatják a mögötted állót.
Anno, velünk vasúti átjárónál való megálláskor -enyhe vasúti töltés lejtője- is kéziféket húzattak.
Az oktatóm is a kézifékes indulást szorgalmazta, az igaz.
Van egy nagy emelkedő, 2x3 sávos főúton, ami elkerülhetetlen lesz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha dízel a kocsi akkor van egy kis szerencséd, bár gondolom valami fűnyírómotoros autót vezethetsz :D
2500-3000ccm-es öreg dízelek olyan szépen megindulnak nagy emelkedőn kézifék nélkül, hogy öröm nézni...
benzinnel is megteheted de ott már jóval nagyobb gázfröccs kell és csúsztatni a kuplungot.
ha rutinos vagy akkor ez megy gyorsan, de mivel még tanuló vagy így marad a "szenvedéses" elindulás.
kézifék bent, kuplung be, 1-esbe be, félgáz és elkezded ráengedni a kuplungot félig... amikor érzed hogy emelkedik a kocsi eleje (feltéve ha elsőkerék meghajtású (gondolom az)) akkor kiengeded a kéziféket és megtartod egy picit ebben a helyzetben a pedálokat, hogy legyen egy kis erő az elinduláshoz aztán teljesen felengeded a kuplungot és nyomhatod a gázt...
arra vigyázz, hogy emelkedőn sokkal jobban pörgetni kell az autót... dízelt is
hiába menne fel alacsony fordulaton is a kocsi az emelkedőn, rohadtul nem tesz neki jót ilyenkor az erőltetés, ez gyilkolja legjobban a hengereket.
jól kihuzatni 1-esben aztán jöhet a 2-es....
Benzin és benzinen is tanultam.
Kézifékkel egész jól ment az órák alatt az emelkedőn indulás - bár elronthatatlan szinte -, gáz+ kuplung csúsztatással azért gurultam hátra, egy nagy főúton ez már kellemetlen lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!