Kamionoknál, teherautóknál, buszoknál előfordulhat a kézifékes elindulás, vagy ezek 1-esben is simán képesek elindulni a legmeredekebb emelkedőn is?
hát kézifék nélkül elég macerás lenne elindulni 40 tonnával emelkedőn felfele, amúgy ezeken kissé más kézifék van, egy kis kar, amit kihúzol, majd hátrahúzod. Blokkolja az összes kereket, a légféken keresztül.
(de jó, hogy gki-m is van, és totál elfelejtettem már az egészet...)
Persze ellrhet indulni kézifékel is.
Az ujabb autokban már sz elektronika nem engedi visszagurulni... 2-3 masidoercig megtartja az autót. Visszagurulás gatló.
Egy kerdés: mi köze ennek a gki-hoz?
A gyártók gondolnak arra is, hogy meg kell állni mondjuk a Kizil Dagin felfelé, vagy a Bolun..ott is gond nélkül el kell indulni 30-40 tonnával. ez úgy működik, hogy kapcsol egy 1-est, aztán kéziféket kienged..
Én a Bolun még vontattam is egy lerobbant török versenyzőt..a kuplung leégetéséhez külön tehetség kell.
pl a régi tátráknál nem lehetett csúsztatni a kuplungot, mert akkor meghalt azonnal, de az teljesen más világ... Van a nagy emelkedőre sok autóban "kúszó" fokozat, ez néha még az egyesnél is rövidebb, ezzel szinte akárhonnan elindulsz még rakottan is, csak rohadt gyorsan el is éred a max fordulatot, és akkor kapkodnod kell magad a felváltásnál mert egy pillanat alatt megállsz, képzeld el régen amikor ezt dupla kuplunggal kellett meg gázfröccsel :D
Mellesleg a Scanianak vannak olyan automata váltós változatai amiben van kuplung elinduláshoz és megálláshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!