Kamionoknál, teherautóknál, buszoknál előfordulhat a kézifékes elindulás, vagy ezek 1-esben is simán képesek elindulni a legmeredekebb emelkedőn is?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
hát kézifék nélkül elég macerás lenne elindulni 40 tonnával emelkedőn felfele, amúgy ezeken kissé más kézifék van, egy kis kar, amit kihúzol, majd hátrahúzod. Blokkolja az összes kereket, a légféken keresztül.
(de jó, hogy gki-m is van, és totál elfelejtettem már az egészet...)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Persze ellrhet indulni kézifékel is.
Az ujabb autokban már sz elektronika nem engedi visszagurulni... 2-3 masidoercig megtartja az autót. Visszagurulás gatló.
Egy kerdés: mi köze ennek a gki-hoz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A gyártók gondolnak arra is, hogy meg kell állni mondjuk a Kizil Dagin felfelé, vagy a Bolun..ott is gond nélkül el kell indulni 30-40 tonnával. ez úgy működik, hogy kapcsol egy 1-est, aztán kéziféket kienged..
Én a Bolun még vontattam is egy lerobbant török versenyzőt..a kuplung leégetéséhez külön tehetség kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
pl a régi tátráknál nem lehetett csúsztatni a kuplungot, mert akkor meghalt azonnal, de az teljesen más világ... Van a nagy emelkedőre sok autóban "kúszó" fokozat, ez néha még az egyesnél is rövidebb, ezzel szinte akárhonnan elindulsz még rakottan is, csak rohadt gyorsan el is éred a max fordulatot, és akkor kapkodnod kell magad a felváltásnál mert egy pillanat alatt megállsz, képzeld el régen amikor ezt dupla kuplunggal kellett meg gázfröccsel :D
Mellesleg a Scanianak vannak olyan automata váltós változatai amiben van kuplung elinduláshoz és megálláshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!