Ha emelkedőn megállsz és el akarsz indulni, de nem
kézifékessel, de hátra se akarsz gurulni, akkor hogy
indulsz el?
Figyelt kérdés
Az jó, ha engedem a kuplungot addig, amíg érzem hogy berreg a motor és leszállok a fékről és engedek gázt? Attól lehet valami baja az autónak?
2011. máj. 2. 19:50
1/10 anonim válasza:
Engeded fel a kuplungot súrlódáspontig, fékről leszállsz, és mintha normálisa indulnál el, adod a gázt, és szállsz le a kuplungról. Nem nagy ördöngősség.
2011. máj. 2. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Ezt hívják mérlegállásnak!
2011. máj. 2. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Egy picit mindenképpen hátragurulsz így. Nem ajánlatos így indulni, ha mögötted állnak vagy ha mögötted van valami. Egyébként én is így szoktam indulni lejtőn :)
2011. máj. 2. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Mi a baj a kézifékezéssel? Ez a módszer, hogy a kuplungot gáz nélkül engeded fogáspontra, és utána adsz gázt
a) gyilkolja szegény fogaskerekeket, és a motort
b) veszélyes, mert hátragurulsz
c) a KRESZ könyvek nem véletlenül írják, hogy használd a jobb kezed.
2011. máj. 2. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
A válasz megírásának időpontja: ma 20:45
Miért gurulna hátra?! Van alapjárat, fékről nem lép le, már fog a kuplung... Nem mazsoláknak való, de nem értem miért gurulna hátra...
2011. máj. 2. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 T5- válasza:
Akkor sem egy uras módszer ez a fék-kuplung-gáz kombináció. Nem értem miért olyan megeröltető kézifékkel elindulni. Egy jól beállított kézifék, két-három kattanásnál már egy közepesen erős leejtőn is megtartja az autót, és nem kell erőlködni vele. Gombot benyom kuplung enged, kézifék ki, játszol a gázzal és indulsz. És még a mögötted levő szemét sem sütöd ki a 2x25W-os izzóval.
2011. máj. 2. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Attol fugg mennyire eros az alapjarat illetve mennyire meredek a lejto. Nem szoktam kezifekezni ha epp csak egy kicsit lejt az ut, de ha az egy erosebb lejto, akkor az a baj, hogy ha a kuplung mar elegge ott van hogy "fogna" az autot, akkor gaz nelkul le fogsz fulladni.
2011. máj. 3. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Egy dízellel meg lehet oldani, mert erősebb az alapjárat, de benzinessel nem biztos, szerintem csak lefulladsz. Plusz, sokkal gyorsabban végeznél, ha beleállítanál egy csákányt a motorba, vagy a váltóműbe, nem kell ilyen lassan gyilkolászni a motort.
2011. máj. 3. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
Tré dolog hogy benzinessel lefulladsz...
2011. máj. 3. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Én benzinessel megoldom hátragurulás nélkül.
Ha ismered a kocsit akkor tudod hogy nagyjából hol fog a kuplung. Azt is tudod hogy több gáz kell ha emelkedőn indulsz el.
Amikor lelépsz a fékről akkor már emeled is fel a kuplungot a súrlódási pontig és közben nyomod a gázt. Máshogy nem lehet elmagyarázni. Nekünk az utca végén van egy kis emelkedő ahogy megyünk fel a főútra. Én nem is gondolkodok ilyenen , hogy hogyan induljak el, simán megy, pedig nem is vezetek napi szinten, van hogy heti szinten se és másfél éve van jogsim.
Meredekebb emelkedőn is mentem már fel(meredekebb mint a tanpályán).
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!