Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Igaz, hogy a vonatvezetőknek...

Igaz, hogy a vonatvezetőknek állva kell vezetniük?

Figyelt kérdés
Hallottam,hogy állnak és nem ülnek a vonatvezetők,és a lábuk egy pedálon van,hogyha elaludnának,és lelépnének a pedálról,megálljon a vonat és ne legyen baleset.Ez igaz?
2010. máj. 10. 20:05
 1/7 anonim ***** válasza:
14%
Amivel én szoktam utazni, ott jó kis szék van a vezetőknek, sokkal kényelmesebb, mint nekünk, utasoknak. De én is hallottam erről az elalvásjelzőről, csakhogy ezt valahol Kínában vagy Oroszországban vezették be, nem nálunk.
2010. máj. 10. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Egy menetrendszerű vonaton van egy vonatvezető aki a főparancsnoka a vonatnak és van a mozdonyvezető aki mozgatja kezeli a vonatot.A biztonsági pedált ülve is lehet nyomni. De azt nem kell állandóan van bizonyos idő ami után figyelmeztetést ad.
2010. máj. 10. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Igaz vezetőállásnak hívják a helyet, ahol a mozdonyvezető a munkáját végzi, de szabad neki leülnie!


Az éberségjelző így működik:

[link]

2010. máj. 10. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim válasza:
Szia! Az Anyukám kalauz és elég sokat utaztam vonaton! Magyarországon se a gyors se a bzmotor se az IC-én nincs ilyen. Mindenhol szék van nekik és van is egy pedál ami időközönként hangot ad ki és rá kell lépni. Remélem tudtam segíteni!
2010. máj. 11. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim válasza:
Én már többször voltam mozdonyban mert apa vasutas és csak akkor áll ha akar
2010. okt. 31. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"De én is hallottam erről az elalvásjelzőről, csakhogy ezt valahol Kínában vagy Oroszországban vezették be, nem nálunk."


Nagyon vicces vagy. Nyilván itthon is van ilyen minden országos közforgalomban részt vevő járművön, enélkül elég veszélyes lenne a munka, egy rosszullét, és tömegszerencsétlenség. Ahogy fentebb írták, keress rá, hogy "eévb wiki", és kihozza úgy nagyvonalakban, persze a gyakorlatban ez nem ilyen egyszerű. A pedált egyébként nem lenyomni kell időnként, hanem folyamatosan nyomni kell, és a jelzésnél felengedni majd újra lenyomni. Ha felengeded, alapesetben 125 méter múlva ad hangjelzést, és ha 150 m-en belül nincs kezelve, akkor old le.


Még egy kis kiegészítés, az átlagembernek mikor ezt elmondom, mindig elcsodálkozik, hogy ez milyen fárasztó lehet, hogy folyamatosan nyomni kell. Pedig a valóság az, hogy meg sem érzed, észre sem veszi az ember, hogy ezt is kezeli. Ez teljesen természetes dolog, ösztönösen így cselekszik az ember már a kezdetektől fogva.


Ja és persze mondanom sem kell, hogy ülve vezetünk.


És nem vonatvezető, hanem mozdonyvezető.

2013. márc. 29. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A normál üzem során pedig 1650 méterenként ad felhívást.
2013. márc. 29. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!