Kamionosoknál a "fuvarra való várakozás" milyen csoportba tartozik?
"ahha, értem már, és itt a hajóra vagy vonatra szállásnál ti azt írtátok, hogy meglehet szakítani a pihenőidőt, nekem azt mondták ezzel kapcsolatban, hogy ez rendelkezésre állási időnek minősül és hogy ezt külön kell jelölni a tachográfban, és elvileg ez is beleszámít a munkaidőbe,"
Mozgó autó sehogy nem fog pihenőt húzni ( legálisan ). Vagy a tachográfon olyan menüpont, hogy hajó/vonat. Ezekre fel és leállással meg lehet szakítani a pihenőidőt:
"9. cikk
(1) A 8. cikktől eltérve, amennyiben a komppal vagy
vonattal szállított járművet kísérő járművezető rendszeres
napi pihenőidőt tart, ezt a pihenőidőt – legfeljebb kétszer –
meg lehet szakítani egyéb tevékenységekkel, melyek együtt
számított időtartama nem haladja meg az 1 órát. E rendszeres
napi pihenőidő során a járművezető számára háló-vagy
fekvőhelynek kell rendelkezésre állnia."
" bár már kezdenek érdekessé válni ezek a tachográfok is mert van már vmi olyasmi ha pl. dugóba mész és a pillanatnyi vezetési időd kevesebb mint fél perc akkor azt nem számolja vezetési időnek (de akkor minek számolja, rendelkezésre állási időnek talán?)"
Természetesen vezetési időnek számolja. Az újabb készülékekben van olyan könnyítés, hogy a 30 másodpercnél rövidebb "bemozdulást" vissza lehet írni pihenőnek. Ez egy kis segítség. Viszont a vezetés vagy bármilyen tevékenység megkezdésekor neked munkára kell állítanod a tachográfot, ebben az esetben ha a forgalmi helyzet miatt megállsz az MUNKA lesz és nem PIHENŐIDŐ. Kiértékelésnél a szőrös szívű ellenőrök ezért is kiosztják a korábban emlegetett 50-es csekket a tevékenységkapcsoló helytelen használata miatt.
"tehát akkor a sofőrnek végül is nem kell vezetési időt külön beállítania hanem csak a munkaidőre, pihenőidőre, egyéb munkavégzésre kell odafigyelnie?"
Vezetést nem is tudsz külön beállítani már vagy 15 éve, azt automatikusan állítja a tachográf. Viszont a munkát neked kell állítanod.
"jah, meg a napi vezetési idő az mindig nullázódik a következő napon, ugye? csak a heti, meg a két heti nem"
A napi vezetési idő a napi pihenőidő után ( minimum 9-óra után ) nullázódik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!