Kamionosoknál a "fuvarra való várakozás" milyen csoportba tartozik?
Ez semmiben nem módosítja a pihenőidőt, a 9 órás egybefüggő a 11 órás lehet osztott is ( 9+3).
Itt talán az a legfontosabb milyen is az a "fuvarra várakozás". Ha délután 3-kor közlik, hogy legkorábban délelőtt lesz valami, akkor kinyomja a sofőr pihenőre és azt csinál amit akar, ez pihenőidő.
HA azt mondják várj már egy órát, addig intézünk valamit ez már "rendelkezésre állás", de tágan vett értelemben itt sincs szabad cselekvésben korlátozva a gépkocsi vezető így akár ebbe is belefér egy 45 perces pihi.
De a fuvarra várakozás ugye nem a rakodásra/papírokra való várakozást jelenti, mert ott már kicsit más a dolog :D
Mindig be kell(ene) állítani az aktuális tevékenységet. Ennek elmulasztása a "Kapcsoló berendezés helytelen használata" címmel 50 000Ft-ot ér.
A 10 perces boltba beugrás alatt simán lehet munkán is a tachográf, de ha 15 perc a vásárlás ( pl a sofőr valami szupermarketba megy be, nem csak a sarki ABCbe három kifliért ) akkor már célszerű pihenőre nyomni ( a 45 perces pihenő is osztható 15+30 percre).
Ha munkán hagyod és alszol azért nem büntetnek ( kivéve ha hétvégére hagyod munkára állítva a tachográfot :D ), viszont ha épp rakodsz, a tachográf pihenőre van kapcsolva és akkor kapsz egy kontrollt akkor az cumi :D
"meg akkor visszatérve ide a pihenőidőkhöz van 9, 11, meg 12 órás egybefüggő pihenőidő is?"
Van a rendes heti pihenőidő ami 45 óra, a csökkentett heti pihenőidő ami minimum 24 óra. A napi pihenőidő 11 óra ez csökkenthető egy héten 3-szor 9-órára vagy megosztható 3+9-órára(tudom, ez 12, de 11-nek számít) sőt hajóra, vonatra szállás esetén meg is szakítható a napi pihenőidő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!