Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Vezetési időbe ugye nem...

Kuktyinmatyi kérdése:

Vezetési időbe ugye nem számít bele, amikor állok a rendőrlámpánál várakozok percekig?

Figyelt kérdés
Stopperórával szoktam mérni! Állandóan B.pestre járok fuvarba és van amikor összesen 20percet vagy mégtöbbet is várakozok összesen 6-8-10rendőrlámpánál! Várom a válaszokat!

2015. ápr. 5. 09:07
 1/9 anonim ***** válasza:
75%
Dehogynem beleszámít. Miért ne számítana?
2015. ápr. 5. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Csak azért,mert a jogszabály úgy rendelkezik,hogy csak a ténylegesen vezetéssel töltött idő minősül vezetési időnek! Pl amikor állunk a lámpánál vagy araszolunk 2-es alapjáraton a dugóban az egyéb munkavégzés!


Ha van itt valaki aki tachográf korong elemzéssel,kiértékeléssel foglalkozik,annak nagyon megköszönném a válaszát!!!

2015. ápr. 5. 09:46
 3/9 anonim ***** válasza:
56%

A forgalmi okból megállás közben is vezeted a járművet.

Munkát végzel. De fordítsuk meg a kérdésedet, ugye örülnél neki, hogy ha csak arra az időre kapnál fizetést (másodperc alapon, az órabéredből kiszámítva), ameddig a jármű mozgásban van, amikor áll, akkor a szabad idődet töltöd a járművön? 8 óra alatt jó lenne kapni 5 órányi munkabért?


Azt hiszem ezzel megvan a válasz az eredeti kérdésedre is...

2015. ápr. 5. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Annyi lenne a kérésem,csak olyan válaszoljon aki korong kiértékeléssel foglalkozik!!!!; köszönöm!!!
2015. ápr. 5. 11:17
 5/9 anonim ***** válasza:
73%

A vezetési időbe csak a vezetéssel eltöltött idő számít bele, a lámpánál való állás nem. Amikor kocsiban vagy, de 0-s diagramot húz a tachográf az nem vezetés, hanem munka.

Arra viszont vigyázz, ha ilyenkor nem munkára van kapcsolva a tachográf, az szabálytalan használatnak minősül és adnak érte egy 50-es csekket.

2015. ápr. 5. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Utolsó hozzászólónak: Köszönöm szépen a választ!! Én is így tudtam,illetve 2-3kolegám is így magyarázta nekem mint te is,csak egy megerősítést vártam!

Sokat számít az én munkámnál ez,mert ha mondjuk 4óránál veszem ki a 45perces szünetemet,nem a 4,5óra közelében,akkor nem érek vissza bp-ről,a 255km-re lévő telephelyünkre!

Már csak abban kell reménykedni hogy a kpm-es is tisztában van ezzel illetve jól számolja a perceket a korongjaimon :)

Egyébként te is teherautózol vagy esetleg kamionozol utolsó hozzászóló??

2015. ápr. 5. 13:19
 7/9 anonim ***** válasza:
56%

AZ előző hülye.

Jogilag ameddig az autó forgalomban van, vezetésnek számít. A lámpánál állás nem rakodás, nem pihenés, hanem a forgalmi szituáció figyelése, hogy mikor kehet továbbmenni.


Ha rajtam múlna, most vonnám be a pávját és a jogsiját. Szerinte biztos nem vezetés, ha folyamatos dugóban egész nap gyökkettővel araszol a városban, mert a tachográf vogig nullát jelez... idióta.


Az igazság itt van:

[link]

2015. ápr. 5. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
78%

"AZ előző hülye."

Köszi, kedves vagy. :)


"Jogilag ameddig az autó forgalomban van, vezetésnek számít. A lámpánál állás nem rakodás, nem pihenés, hanem a forgalmi szituáció figyelése, hogy mikor kehet továbbmenni. "


Akkor meséld el nekem légyszi, hogy tudod a tachográfot vezetésre kapcsolni amikor áll az autó.


Már legalább 15 éve nincs ilyen funkció a tachográfokon, csak munka, egyéb tev. és pihenő. Az automata tachográfok megjelenésével a vezetés funkció értelmét vesztette, indulás előtt munkára vált a gépkocsivezető és a korongon automatikusan más vastagságú tevékenység vonallal húzza a vezetést és az álló helyben végzett "munkát" a készülék.


"Szerinte biztos nem vezetés, ha folyamatos dugóban egész nap gyökkettővel araszol a városban, mert a tachográf vogig nullát jelez... idióta.

"


Nem tudom miből gondolod, hogy én ezt gondolom, esetleg látó képességeid vannak? Az araszolást jelzi a korongos tachográf egyrészt a sebességdiagrammal, másrészt, mit már írtam a tevékenység résznél más vastagságú vonalat húz a készülék. Az araszolást nem lehet elkummantani okoskodás nélkül.

Az újabb digitális tachográfokkal simán lehet óvatosan araszolni, egy bizonyos szintig vissza tudja írni a bemozdulást pihenőidőnek, bár a V diagram szalag nyomtatásával ott is lehet bukni, a következő generációs tachográfoknál már ez a turpisság is megszűnik.

Persze én biztos úgy gondolom... ha leírnám hogy gondolom szerintem istant ban lenne belőle :D


"Ha rajtam múlna, most vonnám be a pávját és a jogsiját."

Honnan tudod, hogy van pávom és jogsim? Viszont, ha van pávod, akkor tudod, hogy a PÁVon a hivatásos járművezetéshez szükséges pszichikai alkalmasságot vizsgálják. Egy szabály - szerinted - nem tudása miatt visszavonható valakinek az alkalmassága? Szerinted összefügg a kettő? :D


A hivatkozáson akárhogy is olvasom nem találok olyat, ahol azt említenék, hogy a lámpánál várakozás vezetési időnek számítana. Ráadásul már adtam ezzel kapcsolatban házi feladatot is, próbálj meg álló járművet "vezetésre" kapcsolni, nincs ilyen VÁLASZTHATÓ üzemmód a tachográfon.

Viszont a linken ilyen szerepel:

"..a járművezetőnek egyéb munkaként be kell jegyeznie a menetíró készülékbe minden olyan munkaidőt, amelyben nem vezet,..."

Ezt lámpánál megteszi helyette a tachográf.

2015. ápr. 5. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
John mcClane maximálisan igazad van! Ne foglalkozz az ilyen emberekkel akik csak próbálnak okoskodni,de közben s..gghülyék az egész dologhoz :) Látszik hogy vágod ezt a témát,nem kicsit!!!
2015. ápr. 5. 23:15

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!