Vezetési időbe ugye nem számít bele, amikor állok a rendőrlámpánál várakozok percekig?
Csak azért,mert a jogszabály úgy rendelkezik,hogy csak a ténylegesen vezetéssel töltött idő minősül vezetési időnek! Pl amikor állunk a lámpánál vagy araszolunk 2-es alapjáraton a dugóban az egyéb munkavégzés!
Ha van itt valaki aki tachográf korong elemzéssel,kiértékeléssel foglalkozik,annak nagyon megköszönném a válaszát!!!
A forgalmi okból megállás közben is vezeted a járművet.
Munkát végzel. De fordítsuk meg a kérdésedet, ugye örülnél neki, hogy ha csak arra az időre kapnál fizetést (másodperc alapon, az órabéredből kiszámítva), ameddig a jármű mozgásban van, amikor áll, akkor a szabad idődet töltöd a járművön? 8 óra alatt jó lenne kapni 5 órányi munkabért?
Azt hiszem ezzel megvan a válasz az eredeti kérdésedre is...
A vezetési időbe csak a vezetéssel eltöltött idő számít bele, a lámpánál való állás nem. Amikor kocsiban vagy, de 0-s diagramot húz a tachográf az nem vezetés, hanem munka.
Arra viszont vigyázz, ha ilyenkor nem munkára van kapcsolva a tachográf, az szabálytalan használatnak minősül és adnak érte egy 50-es csekket.
Utolsó hozzászólónak: Köszönöm szépen a választ!! Én is így tudtam,illetve 2-3kolegám is így magyarázta nekem mint te is,csak egy megerősítést vártam!
Sokat számít az én munkámnál ez,mert ha mondjuk 4óránál veszem ki a 45perces szünetemet,nem a 4,5óra közelében,akkor nem érek vissza bp-ről,a 255km-re lévő telephelyünkre!
Már csak abban kell reménykedni hogy a kpm-es is tisztában van ezzel illetve jól számolja a perceket a korongjaimon :)
Egyébként te is teherautózol vagy esetleg kamionozol utolsó hozzászóló??
AZ előző hülye.
Jogilag ameddig az autó forgalomban van, vezetésnek számít. A lámpánál állás nem rakodás, nem pihenés, hanem a forgalmi szituáció figyelése, hogy mikor kehet továbbmenni.
Ha rajtam múlna, most vonnám be a pávját és a jogsiját. Szerinte biztos nem vezetés, ha folyamatos dugóban egész nap gyökkettővel araszol a városban, mert a tachográf vogig nullát jelez... idióta.
Az igazság itt van:
"AZ előző hülye."
Köszi, kedves vagy. :)
"Jogilag ameddig az autó forgalomban van, vezetésnek számít. A lámpánál állás nem rakodás, nem pihenés, hanem a forgalmi szituáció figyelése, hogy mikor kehet továbbmenni. "
Akkor meséld el nekem légyszi, hogy tudod a tachográfot vezetésre kapcsolni amikor áll az autó.
Már legalább 15 éve nincs ilyen funkció a tachográfokon, csak munka, egyéb tev. és pihenő. Az automata tachográfok megjelenésével a vezetés funkció értelmét vesztette, indulás előtt munkára vált a gépkocsivezető és a korongon automatikusan más vastagságú tevékenység vonallal húzza a vezetést és az álló helyben végzett "munkát" a készülék.
"Szerinte biztos nem vezetés, ha folyamatos dugóban egész nap gyökkettővel araszol a városban, mert a tachográf vogig nullát jelez... idióta.
"
Nem tudom miből gondolod, hogy én ezt gondolom, esetleg látó képességeid vannak? Az araszolást jelzi a korongos tachográf egyrészt a sebességdiagrammal, másrészt, mit már írtam a tevékenység résznél más vastagságú vonalat húz a készülék. Az araszolást nem lehet elkummantani okoskodás nélkül.
Az újabb digitális tachográfokkal simán lehet óvatosan araszolni, egy bizonyos szintig vissza tudja írni a bemozdulást pihenőidőnek, bár a V diagram szalag nyomtatásával ott is lehet bukni, a következő generációs tachográfoknál már ez a turpisság is megszűnik.
Persze én biztos úgy gondolom... ha leírnám hogy gondolom szerintem istant ban lenne belőle :D
"Ha rajtam múlna, most vonnám be a pávját és a jogsiját."
Honnan tudod, hogy van pávom és jogsim? Viszont, ha van pávod, akkor tudod, hogy a PÁVon a hivatásos járművezetéshez szükséges pszichikai alkalmasságot vizsgálják. Egy szabály - szerinted - nem tudása miatt visszavonható valakinek az alkalmassága? Szerinted összefügg a kettő? :D
A hivatkozáson akárhogy is olvasom nem találok olyat, ahol azt említenék, hogy a lámpánál várakozás vezetési időnek számítana. Ráadásul már adtam ezzel kapcsolatban házi feladatot is, próbálj meg álló járművet "vezetésre" kapcsolni, nincs ilyen VÁLASZTHATÓ üzemmód a tachográfon.
Viszont a linken ilyen szerepel:
"..a járművezetőnek egyéb munkaként be kell jegyeznie a menetíró készülékbe minden olyan munkaidőt, amelyben nem vezet,..."
Ezt lámpánál megteszi helyette a tachográf.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!