A bicikliseket miért utálja ennyire az összes nem bringás?
Szóval... a bringásoknak elege van a:
- Buszosoknak, autóvezetőknek, mert az úton mennek, pedig ott szabályos.
- A gyalogosok, mert épp a járdán mennek (vagy azért mert bunkók, vagy mert lenyomják őket busszal/ kocsival)
- Bringaúton még okés, de ahogy látom most Bp-en belül felfestettek egy csomót az útra, és ott is tökre zavaró.
Kérdés, hol menjenek biciklivel az emberek hoyg ne zavarjanak mást? Mert így elég gáz...
Persze sok bunkó bringás van, nem tagadom, sőőőőt... sokszor meg is érdemlik, múltkor is egy majdnem elütött ahogy léptem ki a házunk ajtaján.
Nem utál senki senkit...
túl van az egész spilázva...vigyáznunk, figyelnünk kell egymásra, oszt jónapot...
na jó...elismerem..... éjjel, kivilágítatlanul, keresztbe tett ásóval-gereblével pocsolyarészegen kacsázó biciklist kikerülni, bátor vállakozás. még bátrabb, ha többen vannak. a legbátrabb, ha az autós is kakukk...
Hidd el, sok helyen jobb a kerékpárút mint az úton menni, max nem 25-30-al megy hanem max 20-al, csak ugye sokan azzal a szöveggel jönnek, hogy ő nem fog tötymörögni amiatt, hogy vannak gyalogosátkelők pakolva a bringaúthoz, pl az örsön az új átadott útnál a villamos mellett. Inkább megy a kocsi között a belső sávban (mert van ahol csak az kanyarodik)
Persze erre az a reagálás, hogy én se hisztizzek a kocsiban ha a bringás miatt lassan kell menjek. Csak azért kicsit más, hogy 50 helyett megyek 25-30-al mint az, hogy ő 25-30 helyett megy 20-al.
Tegnap amúgy egy hülyegyerek kanyarodott ki elém a zebrán keresztül, amikor már elindultam. Nem félnek. De nyugi az autósok között is van ennyi idióta.
Nos, mint kerékpáros válaszolnék a kérdésedre: az autósok (mármint egy -egre kisebb- részük) az úttesten azért rühellik a keróst, mert arra vannak kondícionálva, hogy az úttest az autósoké és a kerékpárost nem egyenjogú közlekedőnek, hanem a haladásuk útjában levő akadálynak tekintik. más esetben egész egyszerűen frusztrálja őket az, ha a dugóban araszoló autók mellett a kerékpáros bőven elférve halad tovább, miközben ők egymást akadályozzák.
A gyalogosok pedig azért, amiért én is: a járda a gyalogosok közlekedésére szolgál, járműnek ott semmi keresnivalója. De ha ennek ellenére valaki mégis ott teker, akkor húzza meg magát és köszönje meg, hogy megengedik az ott tartózkodását; a legnagyobb bunkóság a közúti forgalom sebességével szlalomozni a gyalogosok között illetve agresszív csengetéssel kényszeríteni a szabályosan ott közlekedőt, hogy félreállva segítse a szabálytalanul odapofátlankodó kerékpáros továbbhaladását.
Bringautak -és egyéb kerékpáros infrák- esetén a legnagyobb probléma az, hogy nincsen egyértelműen szabályozva az ott haladás mikéntje, pl. elsőbbségi viszonyok. Emiatt a tervező és a kialakító határozza meg a kerós infra és az egyéb utak kapcsolódásainál a megfelelő szabályozást, sokszor egymásnak -és a KRESZnek is- ellentmondó módon és elvárja a közlekedőktől, hogy minden esetben lássa át a szándékait. Másik oka ennek az, hogy sok esetben a bringásinfrák az utak hierarchiájában leghátulra kerülnek, ezért ezek szabályos, a hatályos rendelkezéseknek megfelelő kialakításával, táblázással, a meglévő úthálózathoz kapcsolásával nem foglalkoznak. De azt elvárják, hogy a kerékpáros szabályosan használja a szabálytalanul kialakított infrastruktúrát. Természetesen aki nem ott közlekedik, az a mellette levő úton közlekedve az autójából nem látja ezeket a gondokat, csak annyit, hogy a hülyebiciglis nem tud közlekedni.
A sávok, nyomok esetén pedig ezek annyira újak itt Magyarországon, hogy sokan azt sem tudják, melyik mi és hogy kell viselkedni ezek esetén.
Szerencsére azonban azt veszem észre, hogy pár tulkot leszámítva (mindkét oldalon) az emberek vannak annyira intelligensek, hogy vitás esetben -akár az ott éppen aktuális szabályozás ellenére- a józan eszüket használva logikus módon megoldják ezeket úgy, hogy mindegyik fél jól járjon.
"Nos, mint kerékpáros válaszolnék a kérdésedre: az autósok (mármint egy -egre kisebb- részük) az úttesten azért rühellik a keróst, mert arra vannak kondícionálva, hogy az úttest az autósoké és a kerékpárost nem egyenjogú közlekedőnek, hanem a haladásuk útjában levő akadálynak tekintik. más esetben egész egyszerűen frusztrálja őket az, ha a dugóban araszoló autók mellett a kerékpáros bőven elférve halad tovább, miközben ők egymást akadályozzák."
Ha már ennyire benne vagy a szakmában, miért feledkezel meg a harmadik csoportról, akik azért rühellik a kerélkpárosokat, mert egy jelentős részük sosem hallott a kreszről, másik részük pedig egyszerűen ignorálja azt?
"Tegnap amúgy egy hülyegyerek kanyarodott ki elém a zebrán keresztül, amikor már elindultam. Nem félnek. De nyugi az autósok között is van ennyi idióta."
Pont tegnap volt hasonló esetem. Indultam volna amikor egy bájgúnár a lufnyájával becsaklizott balról. Aztán persze megálltam meg rádudáltam és még neki állt feljebb, leszállt és gagyogott valamit a hülyéje. Az ilyen nyomik azt hiszik, hogyha a zebrán mennek biciklivel, akkor elsőbbségük van. NEM NINCS, csak persze túl korlátolt ahhoz, hogy ezt tudja. Akkor pont az az eset áll fenn, hogy az egyenesen haladónak van elsőbbsége. Persze ha áttolja, akkor az totál más eset.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!