Miért van annyi bringás Budapesten, és miért kapnak annyi jogot?
Na, az írásom miatt biztos kapok a fejemre, mert Magyarországon szidni a kerékpárosokat kb. azzal egyenlő, mintha megerőszakoltam volna egy 3 éves kislányt, de most mégis leírom a problémámat.
Szerintem túl sok a bringás Budapesten. Sok felé járok(Flórián tér, Moszkva tér, Keleti pu., Déli pu., Móricz Zsigmond stb...) Szóval elég sokat autózok, nagy távolságokat, minden nap.
Azt veszem észre, hogy a kerékpárosok száma egyre csak nő. Ez még nem lenne baj a mai öko-b*zi világunkban, ahol fújunk az autósokra, de megvesszük azokat a termékeket, amelyek sokkal több szennyezést okoznak. Inkább azzal van a baj, hogy kezd az egész veszélyessé válni. A minap mentem át a Királyhágón. Nekem zöld volt, a többieknek piros. Ilyenkor, mint minden autóvezető, óvatosan, de azért bízva a már fél évszázada jól működő piroslámpa rendszerében, elindultam. Erre jött egy bringás, egy ifjú öko-titán, aki kihasználva a Kresz holland módosításait, úgy bevágott elém, mintha ott sem lettem volna. Most nem túlzok, hogy 20 centin múlott, hogy nem gázoltam halálra. Egyrészt neki "piros" volt, másrészt egyáltalán nem lehetett látni, hiába néztem ki. Ha egy rendőr látta volna, és van benne egy kis morális tartás, akkor leparancsolja a bringást a nyeregből, és két akkora pofont leoszt neki, hogy a gyerek legközelebb kétszer is meggondolja, mikor kanyarodik be egy beláthatatlan kanyarba. De jó, ez csak egy eset volt, hülyék pedig vannak.
Mammut közelében hasonló. Ott van neki a k*rva bicikliút. Hát persze, hogy nem azon megy. Kanyarodok a Moszkva felé. Próbálom megelőzni, de ő csak jön egyre beljebb. Már majdnem neki mentem a mellettem lévőnek(szerencsére ő vette a lapot és kicsit odébb húzódott), szóval sikerült megelőzni. Jön a piros lámpa. Bringás megint bevág elém. Mondom f*sza, kezdhetem az egészet elölről. És ez így ment egészen a Turulig :S
Jó, persze, ez csak két történet, mert csak ennyit írtam le. Valójában mindennap történik valami hasonló. Azért jutottam el a kérdést feltevéséig, mert mostanában már több ember is panaszkodik a bringásokra. Csak az elmúlt napban 5 embertől hallottam.
Most nem azért, de én az én lakcímkártyámon Budapest van, nem pedig Amszterdam. És mint tudjuk, Budapestet a kocsikra tervezték.
Ami viszont igazán zavar, hogy mikor előjövök ezzel a témával, akkor lenyomnak vmi már-már antikapitalista szöveget, hogy "akkor majd az autósok lesznek szívesek felemelni a kényelmes hátsójukat, és megmozdulni egy kicsit". Könny szökött a szemembe, mikor elképzeltem, hogy az átlag budapesti majd teker 15 kilométert a munkahelyig, emiatt pedig hajnalban kel.
Most tényleg boccs azért, amit most írok, de én úgy tekintek a bringásokra, mint a rasszisták a kisebbségre: mindenkit idegesítenek, de kapják a kiváltságokat.
Meg kellene érteni, hogy a kisváros, falu a bringásoké, Budapest pedig az autósoké. És ez nem csak az elvi okok miatt van így. Egyszerűen így építették a várost. Budapest soha nem lesz igazi bicikliváros, hiszen nem olyan a kialakítása.
Lehet fújolni....
Elmesélnéd, mégis miféle kiváltságokat kapnak a biciklisek? Mert tudtommal semmi olyan jogszabály nincs, ami felmentené őket a kresz alól. Az meg, hogy sokan tesznek a kreszre, nem érv. Autósok, gyalogosok semmivel nem jobbak. (Mondom ezt autósként.)
Szóval, milyen jogokat kapnak a bringások?
Igazából nem értem az egész posztot. Rögtön azzal nyitsz, hogy kelted a hangulatot. Nem tudom, hol élsz, de egy bringaklub közgyűlésétől eltekintve kevés olyan szituációt, helyet tudok elképzelni, ahol a bringások kritizálása komolyabb közfelháborodást okozna.
Mellesleg: amit te akarsz, az a bringások kitiltása Budapestről. Jól értem? Nem ez lenne a "rasszizmus"?
És mi ez a baromság, hogy Budapest az autósoknak épült? Ember, amikor Budapest épült, autók még nem léteztek! Lovaskocsi volt, meg szekér. Meg ló. Meg gyalogos. Na ez a baj, hogy ezeknek épült Bp., és nem az autósoknak.
Az nem tűnik fel, kiscsillag, hogy Budapesten kicsit túl sok már az autó? Az nem jut el a kis agyacskádig, hogy nem a pár biciklis miatt, hanem az iszonyúan sok autó miatt nem lehet rendesen közlekedni?
És most ne mondd, hogy én is bicikli-párti vagyok. Nem vagyok. De azért az kicsit durva elképzelés, hogy az autókkal túlzsúfolt városból tiltsuk ki a kerékpárosokat, hogy még pár autó beférjen.
Érdekes amit irsz csak nem értem az agyadat biztos értelmes ember lehetsz nem is értem ezért azegyértelmü okokat.
Magyarországon az emberek egyre szegényebek a biciklivel meg még ingyenes.
Attól még hogy te kivagy tömve mindenki sajnos nincs és nem telik nekik autóra. Kanadában speciel itt Ottavaban nem sok biciklis van mert ittmindenkinek van 2 autója és ez itt nem számit luxusnak.
Budapest egyébként sem hiszem hogy felenne készülve erre hiába autósoknak tervezték szerinted!
én nem rád fujolok mert igazad van, mikor bp-en vezettem bennem is meghült a vér párszor annyira közel jöttek a bringások.
de a bringásokat is értem, mert nekik is el kell jutni helyekre, gyorsabban megy mintha gyalog menne és közel se kerül annyiba mint a kocsi vagy bkv, meg sokan dolgoznak bicajjal.
de egyébként meg a budapesti vezetésnél még talán a bkv is jobb.
az én véleményem szerint az egész rendszer egy nagy rakás... jönnek most a dugodijjal mikor UTAKAT KENE EPITENI, nem azert van dugo mert az embereknek igy kenyelmes hanem mert aza nyomorult hungária körut meg a másik körut rommá van terhelve mert aki nem ismeri bp-t mint a tenyerét annak ugyis muszaj lesz rámenni és a dugoban küszködni. engem zavarnak az autosok is, a mellékutakon szaguldoznak, bunkoskodnak, szabalyokat nem tartják be (sokszor nem is lehet). pöfögnek az öreg dizel csotroganyok, teherautok, hangos mint a fene meg büdös is.
az emberek kinötték már azt a várost, tul sok bele az auto, a levegö pocsék, mocskos minden. az emberek meg nem férnek egyméstol ezért egymásra haragszanak.
visszatérve arra hogy nem a bringásoknak épitették a várost: hát nem, szerintem egylovas szekérnek épitették olyan kicsik a helyek, de autoknak sem semmiképp
A fiatalokat már a suliban kellene oktatni a biciklis közlekedésre, ha már jogsi nélkül részt vehetnek a közlekedésben. Vannak spéci módszerek, hogyan kell kerékpárral közlekedni, hogy fel tudja venni a forgalom ritmusát. Például, hogy egy autó elé, ami már egyszer megelőzött, felesleges beállni a piros lámpánál.
Én is biciklizek, de nekem már benőtt a fejem lágya mire elkezdtem, és néha én is szívesen nyakonvágnék egy-egy fiatal kamikazét.
Amúgy ez nem elsősorban pénzkérdés hogy valaki bringával jár-e, nekem például majdnem ugyanannyi idő Budán eljutni valahova, mint autóval, és közben megvan a napi edzés is a dombra fel. Dugó esetén meg sokkal gyorsabb és jobb, mint ülni a kocsiban.
Azzal viszont egyáltalán nem értek egyet, hogy a városban az autózásnak elsőbbsége lenne, csak sokan ehhez vannak szokva még. Nem nehéz végiggondolni, hogy az autó nem városi, hanem országúti jármű: például a végsebessége autópályához igazodik, nem a városi 50km/h-hoz. Egy tankkal sokszáz km-t lehet megtenni, ami városban felesleges. Az 1-2 tonnás tömege az autóknak szintén nem teszi ésszerűvé városban, felesleges ennyit nap mint nap magunkkal vinni, ezzel legalább 10-szer annyi tömeget mozgatunk, mint ami szükséges. Aztán egy autó alapterülete akkora, mint egy kisebb szoba. Ha csak azok autóznának, akiknek tényleg szükséges, akkor megszűnnének a városi dugók. Országúti közlekedésre alkalmas az autó, olyan távokra, amit kisebb járművel nem lehet gyorsan megtenni.
Városban célszerű közlekedési eszköz a kerékpár, kismotor, robogó, és rossz idő esetére valamilyen zárt négykerekű autó-motor hibrid lenne, amilyet még nem gyártanak.
Osztom a véleményed,kérdező.
Piroson úgy megy át a biciklis,mintha kötelezó lenne...
Amig át nem megy a nyakán valaki...
Mindenütt vannak szabálytalankodók.
Gondolom a "kérdező" ellenőrzi, hogy merre kameráznak a rendőrök.
Az autósokból is vannak szabálytalankodók, van amikor megkeserítik az emberek életét, pl. villamossínen parkoló autó, vagy amikor a jelzőlámpás kereszteződésnél, nem a fehér csíknál áll meg az autós, hanem annál tovább és miatta nem tud kikanyarodni a busz. Az is szép, amikor a busz előtt kanyarodik ki az autós, az meg kéziféket behúz és így kellemes utazása van az embereknek.
De ha már kerékpárosokról szót ejtünk: láttam már kerékpárúton parkoló autót is. Na ilyenkor mi a tanács?
Vagyis lehet minden oldalról írni, fújni a másikra.
Budapestet könnyen biciklisvárossá tehetnék és nem is lenne rossz.
Szerintem a legnagyobb baj azzal van, hogy a közlekedésben résztvevök nagy részének nincs morálja.
Teljesen mindegy mit csinál az ember, úgyis a "kurv@ anyád, csakazértis!" reakciót váltja ki a másikból.
Èn tisztelem a bicikliseket, amiért nem is kicsit kockáztatva részt vesznek a forgalomban, de azt alátámasztom Én is, hogy vannak bunkók.
Ez természetesen nem mentesíti a sok autóst, akik sokkal több veszélyes szituációt teremtenek.
Nem kívánom, de majd ha egyszer likviditási gondjaid támadnak és biciklire kell ülnöd, akkor gondolj a kis írásodra;)
"Lehet fújolni...."
Nem érdemes. Ostoba emberrel nem érdemes vitatkozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!