16 ora vezetés után ki hol tart mit tanult? Voltatok már forgalomba?
Jézusom!!!16 óra vezetés után alap dolgokkal nem vagy tisztában.Félre ne érts ez nem a te hibád hanem az oktatód hibája.Hihetetlen hogy ilyen hanyag emberek is mehetnek oktatónak.Mostmár teljesen világos számomra hogy miért van ennyi balf..sz az utakon
Először is menet közben nem szabad visszaváltani egyes fokozatba.Talán csak akkor ha lassan mész de én még akkor sem szoktam.A kanyarokhoz pedig bőven elég a kettes fokozat de mint említettem az előbb vannak olyan kanyarok amiket hármassal is be lehet venni biztonságosan.Ez azért eléggé gáz hogy az oktatód ezekre nem tanított meg
A piros lámpás dologról meg annyit hogy ezt (az elindulást) a RUTINPÁLYÁN kellett volna gyakorolni az oktatóval már az ELEJÉN.Így beengedni valaki a városba Istenem...
Nem te vagy a speciális eset hanem az oktatód a marha!
Figyelj,ha szeretnél sok pénzt költeni pótórákra és sokszor akarsz menni pótvizsgákra akkor maradj ennél az oktatónál.A 10-es válaszoló végülis ezt ajánlja neked
Én pedig azt ajánlom hogy sürgősen nézz másik oktatót!Nekem nem voltak pótóráim.Levezettem a kötelező óraszámot és mentem vizsgázni ami elsőre sikerült.Miért sikerült?Mert az oktatóm mindenre felkészített és nem csinált olyan baromságokat mint a te oktatód.Így nem csodálom hogy teljesen megvagy kavarodva.Ennek az oktatónak fogalma sincs hogy mit csinál
#10
"Ha 100 órába kerül, akkor annyiba kerül"
Ez meg milyen felfogás?Te fizeted az óráit vagy mi?És mit számít az hogy a kérdező fiú vagy lány?Nem itt kéne ismerkedni...
Ha felfogtad volna, azt amit írok, akkor nem kérdeznél ilyet. Ezt az oktató nélküli tanulásra írtam. Jó oktatóval ez belefér 30-40 órába.
Úgy veszem észre, hogy még nem találkoztál olyan emberrel, akinek nagyon nehezen sikerült csak megtanulnia vezetni. (Ehhez egy jó hasonlat: középiskolai matekórák. Ha valaki bukásra áll és a tanárt szidja, az kicsit sem jogos. Valaki könnyen megérti a matekot, valaki meg csak 4 éven keresztül magol, azt sem tudja, hogy mi az értelme a feladatoknak, de meg tudja oldani őket, mert megtanulta.) Vezetésnél is vannak ilyen emberek. Közvetlen baráti körömben is van egy ilyen, jelenleg ~80 óránál tart. Eddig kétszer bukott meg és kétszer váltott oktatót. Semmi sem segít neki, egyszerűen nem tud vezetni. Ezért is írtam, hogy nem biztos vezet célra az oktató csere, de ezt a kérdező majd úgy is eldönti.
Nem nehéz a felfogásod, lassan tanít, erre hajt, hogy vegyél majd plusz órákat. Megállni minden hiba után? Időhúzás. Meg 16 óra és még nem voltatok forgalomban?
Mi első órán elmentünk egy elhagyott parkolóba. Megkérdezte vezettem-e már, mondtam, hogy még soha, és fingom nincs az egészről.
A parkolóban megtanította az elindulást kuplunggal, gyorsítást, felváltást 2-esbe, tolatást, megállást. 25 perc után kivitt a forgalomba, másnap pedig már Csepelre. Úgy, hogy azelőtt tényleg egy percnyit nem vezettem. Rögtön bele a mély vízbe, persze meg voltam szeppenve, de örülök, hogy így csinálta. Sokkal gyorsabban lehet így fejlődni. Tehát én mindent, ami a vezetéssel kapcsolatos, éles forgalomban tanultam meg. Persze nagyon sokat segített az elején, szinte ő kezelte a pedálokat, meg mondta, hogy mikor váltsak, és így fokozatosan sajátítottam el a technikát. Kb. 25. óránál már úgy mentünk másfél órákat, hogy egy szót nem szólt bele, csak beszélgettünk. Viszont kellett plusz órát vennem, mert nem lett meg az 580 km 30 óra alatt.
Nekem is mindig elmondta a hibáimat, és kijavított, de ezért sosem álltunk meg. Mindig a végén szummázta a nagyobb hibáimat, és hogy mire figyeljek oda, de nem vette el azt az időt a vezetésből.
#12
Oktató nélküli tanulás?Micsoda?Elárulom neked hogy oktató nélkül NEM gyakorolhatja a vezetést különben jól megbüntetik,te mégis miről beszélsz?Épp ezért vannak az oktatók hogy VELÜK gyakoroljanak.Persze majd fogja magát beül anyuci-apuci mellé azt majd vele fog gyakorolgatni vagy ezt hogyan gondoltad?
A tanárt meg van joga szidni a diáknak ha nem tud magyarázni és leszarja azt hogy a fél osztály nem érti a matekot.Azt elismerem hogy vannak hülyék akiknek kell vagy 100 pótóra de ha elolvasod a kérdést és a kérdező kommentjeit akkor világossá válik hogy az oktatója egy balfék
Egyébként tudom miken megy át a kérdező.Én ezt az első 5 órában éreztem de aztán a tapasztalatoknak köszönhetően magabiztosabban vezettem.De ne haragudj 16 óra vezetés után már azért jobban kéne mennie a dolognak és itt nem a tanuló a hibás hanem az oktató
Arra azért nagyon kíváncsi lennék, hogy milyen gyakorlatot kellene kitalálni arra, hogy a tanuló gyorsan ráérezzen a vezetés technikai részére, a járműkezelésre.
Ez az a lecke, amivel a gyakorlati oktatás elkezdődik, és van olyan tanuló, aki gyorsan ráérez, és van olyan, aki nehezebben, sőt olyan is van, aki nagyon nehezen.
Előbb-utóbb viszont minden tanulónál eljut oda, hogy már "érzi az autót", attól a pillanattól tud igazán koncentrálni a kinti dolgokra..
A kérdező is azt mondta, nem szeretne oktatót váltani - vajon miért nem? - talán mert ő is úgy érzi, egy másik oktatónál se menne könnyebben a járműkezelés?
Nem értem miért nyalja mindenki az oktató seggét.Igaz hogy a tanulón is függ hogyan halad a vezetéssel,van akinek jobban megy,van akinek kevésbé.Viszont az az oktató hibája hogy nem magyarázza el neki hanyas sebességfokozatban vegyen be egy kanyart.Csak azért mert a kérdező nem akar oktatót váltani nem jelenti azt hogy másik oktatóval se menne a vezetés,egyszerűen fél a változástól vagy nem tudom.AZt viszont tudom hogy minden tanukónak van egy kis bizonytalansága a vezetéssel kapcsolatban az ELEJÉN,de 16 óra után már azért jobban kéne mennie a dolognak és jobban is szokott menni általában
Az eddigiek alapján nekem az jön le hogy a balfék oktató a hibás mivel az alapokat nem mondja el a tanulónak,ráadásul a tanítani se tud.Állítani merem nektek hogy én jobban megtudnám tanítani a kérdezőt hogy hogyan kell vezetni.5 órán belül már magabiztosan vezetne
10. órán mentem először forgalomba, a 16. óra környékén még nagyon féltem, mindentől paráztam, inkább csak nézője voltam az egész forgalmi vezetésnek.
Úgy a 20. óra környékén kezdtem élvezni.
Az jó, ha mindent megbeszéltek, kielemeztek. később majd látni fogod, hogy hasznos :)
Előző vagyok, és nem értem, hogy miért szidjátok az oktatót. Én nem látok semmi rosszat abban, ami le lett írva, hogy megállít, magyaráz.
Nálunk is így működött, volt, hogy percekig elakadásjelzővel álltunk az út szélén és kitárgyaltuk, hogy mit csináltam rosszul menjünk vissza még egy körre és csináljuk meg újra.
Nálunk vannak ökölszabályok, mint mondjuk a derékszögű kanyar, körforgalom 30 alatt 2-esben. Elsőbbségadás tábla megközelítése fékkészenlétben 2-esben. Nem belátható kereszteződés esetén 15 alatt 1-es, ha kell csúsztatott kuplung.
Nem nézzük a fordulatszámot, sebességhez mérten váltok sebességet. Bár egy ideje már hallom is, érzem is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!