Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » 16 ora vezetés után ki hol...

16 ora vezetés után ki hol tart mit tanult? Voltatok már forgalomba?

Figyelt kérdés
Azért érdekelne,mert én még alig voltam forgalomba,minden hiba után leállunk és megbeszéljük,ami jo de nem haladunk.tudom rajtam mulik nekem kell szorgalmasnak lennem,de csak az oktatoval tudom gyakorolni.parkolás nem volt egyszer saroktolattam.

2015. márc. 21. 21:00
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
Oktatótól függ. Nekem az első órám elején megkérdezte, hogy tudok-e vezetni, amire azt mondtam, hogy persze, bár még a parkolásomon kellene még egy kicsit javítani (hisz ezért is vagyok itt). Utána kimentünk városba, majd Veszprémből le Balatonfüredre Csopakon keresztül, majd vissza Veszprémbe egy kis kerülővel. Ez meg is volt kb. 1,5 óra alatt. Tesztpályát még azóta sem láttam. A 3. órától úgy döntött az oktató (meg én is), hogy a forgalomban való vezetést kicsit félre lehet rakni (sokat nem kell rajta finomítani), így azóta a parkolásra koncentrálok.
2015. márc. 21. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:
Na jo tehát te tudsz vezetni.én teljesen amatőr vagyok.nem tudom,hogy a kanyart hanyasba vegyembe és mennyivel.az oktatom ahelyett hogy azt mondaná ezt a kanyart 1 esbe 5 el cagy 2 be 15 el,elkezd a tengelykapcsolo kapcsolatárol beszélni meg fordulatszám..stb tudom hogy ezek is fontosak de nekem a fent emlitett pl jobb lenne.és igy a következő alkalommal elfelejtem mi volt vagy összekeverem.
2015. márc. 21. 21:19
 3/19 anonim ***** válasza:

Hát igen. Műszaki alapon indokolja meg, hogy miért épp úgy kell bevenni a kanyart. Ezzel teljesen egyet is értek, hiszen fontos a motor és az erőátviteli rendszer működésének ismerete. Bár egy kezdő vezetőnél ezzel nem fog sokra menni :(

A legfontosabb dolog, hogy rá kell érezned az autóra. Váltófokozat választása meg sebességfüggő, azaz ha lassan mész (mondjuk 10-el), akkor nem 3-asban fogod bevenni, hanem 1-esben vagy kettesben. Fordulatszámról annyit érdemes tudni, hogy az autók olyan 1000 fordulat környékére vannak belőve, vagyis ennyi az alapjárati fordulatszám. Ez alá vezetés közben nem menj, olyan 1000 és max. 3000 között legyél.

2015. márc. 21. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 A kérdező kommentje:
Igen már álmombol felkeltve is tudom hogy legkissebb fordulatszám 900 alapjárat :-) és ezalá nem megy. De a műszerfalra sajna a mai napig nem nézek:-/ igy f...om sincs mikor mennyi afordulatszám és h mennyivel megyek épp akkor mikor kanyarodni akarok.jo néha rá nézek h 35 legyen.
2015. márc. 21. 21:43
 5/19 anonim ***** válasza:

A kanyar sebességre meg szintén ráérzel, ez csak idő kérdése. Valakinek többre van szüksége, valakinek kevesebbre.

Az gondolom világos, hogy az autó 1-es fokozatban a "leglassabb", ez az indulófokozat. Az ettől nagyobb fokozatok (2,3,4 esetleg 5) már hosszabbak, vagyis nagyobb sebesség elérésekor kapcsoljuk őket szépen sorban. Tapasztald ki, hogy melyik az a fokozat, amivel még tudsz haladni mondjuk 10-el (vagyis figyeld, hogy ne menjen 1000-res fordulat alá az autó). Ez lesz a "kanyarbevevő" fokozat. Értelemszerűen ha egy olyan kanyar következik, ami kisebb (kevesebbet kell tekerni a kormányon), azt már nagyobb sebességgel be lehet venni, magasabb fokozatban is akár.

2015. márc. 21. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:

Akkor fülelj (mármint nem most, hanem majd az autóban :) ) Hallgasd a motort, nem feltétlen kell ahhoz a fordulatszámmérőt nézni, hogy meg tud állapítani a fordulatot.

Több vezetés után már jobban meg fogod tudni becsülni az autó sebességét és így már könnyebb lesz helyes sebességfokozatot választani.

2015. márc. 21. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
100%

Mióta megszűnt a rutinvizsga, sok oktató nem rutinpályán, hanem közúton tanítja a vezetést - persze kezdetben olyan helyeken, ahol a forgalom jelentéktelen, s ahogy a tanuló fejlődik, úgy viszi egyre forgalmasabb helyekre, összetettebb forgalmi helyzetekbe.

A kötelező 30 órát el kell felejteni, a vizsgáról akkor érdemes beszélni, amikor már van értelme is megpróbálni.

16 óra vezetés alapvetően nem sok, különösen azt is figyelembe véve, hogy nincs lehetőséged plusz gyakorlásra, csak amit az oktatóval csinálsz.

Mégis mit gyakoroltok, és milyen hibákat sorol fel?


Én közúton, egy csöndes helyen kezdtem a vezetést, ahol alig volt forgalom, átmenő forgalom semmi (zsák település)

Járműkezelés volt az első lecke, összekötve azzal, hogy próbáljak az úton haladni - nem volt kimondva, de utólag rájöttem, annak is volt jelentősége, hogy időnként mások is közlekedtek a közelünkben, figyelt az oktatóm, ha szükséges volt, megfogta a kormányt, de így a kezdetektől hangolódtam arra, hogy vannak mások is az úton, rajtunk kívül.

Egyenesen haladás, "középen haladás", jobbra kanyarodás, balra kanyarodás volt a következő lecke, ezekhez az extra annak megfigyelése volt, hogy a keresztező úton érkező járművek elé milyen távolságból lehet még biztonságosan kikanyarodni.

A tanuló úgyis túlbiztosítja magát az oktatóm olyankor csak szólt, hogy figyeljem -számoljak- csak, milyen későn fog ide érni (még mindig gyér forgalmú helyen, nem tartottunk fel senkit).

Aztán következett egy túra, egy kb 15 kilométeres utat tettünk meg oda-vissza, ennek a leckének a lényege az volt, hogy az úton sok, különböző ívű kanyar volt...

Kb ekkor tartottam óra számba ott, ahol most te, és hozzád hasonlóan nekem sem volt lehetőségem mással gyakorolni.

Kezdetektől úgy készültem, hogy 30 órával levizsgázni nekem esélytelen, jó esetben a duplájával sikerül.

Kb 15b óra ráhangolódás után kezdetét vette az oktatás legnagyobb részért kitevő nagyvárosi közlekedés.

Itt is először csendesebb napokon, nem csúcsidőben, és egyszerűbb közlekedési helyzetekben gyakoroltunk.

Elsőnek a besorolásjelző táblák szerinti közlekedés volt a lecke (elsőbbségadás táblát mindenki ismeri, szóval az alapból elvárás volt, hogy ott elsőbbséget kell adni)

Besorolásjelzők a nagyvárosi közlekedésben alapvető fontosságúak, és az lesz a forgalmi vizsgán is, mert azokat figyelve tudod követni az oktatód utasításait: jobbra, balra, következő lámpánál, következő lehetőségnél, ott ahol a szabály megengedi, stb)

Egyre nehezebb, összetettebb helyzeteket mutatott meg az oktatóm, de itt már valóban a fejlődés a lényeg, egy szint után gyorsabban megy a tanulás.

Kezdetben még az is problémás volt, hogy a nagy lámpás kereszteződésben, balra kanyarodás után hova is kellene érkeznem (mennyit kell tekerni a kormányon), később már villamospályával, buszsávval "felszerelt" utakon közlekedtünk.

Megállás, várakozás, parkolások, megfordulás és az egyenrangú útkereszteződések az oktatás végén lettek kihangsúlyozva (néhányat csináltunk korábban, amikor a helyzet úgy hozta, de az leckén kívüli alkalom volt)

2015. márc. 21. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:

Én a te helyedben azonnal oktatót váltanék.Ez egy igazi seg..fej és az ilyenek miatt van ilyen sok barom az utakon akiknek nem is kellett volna jogsit kapniuk


Mi az hogy minden hiba után leállít?Mekkora hülyeség ez!Ha én bármiféle hibát is ejtettem azt elmondta út közben és ennyi,nem kell ehhez leállni.Milyen idegesítő lehet ez már!Az meg végképp felháborító hogy 16 óra vezetés után még mindig nem magyarázta el hogy kanyarban hanyas sebességfokozatot kell használnod pedig ez a vezetés egyik legfontosabb dolga.Nekem rögtön már az elején mondta hogy tegyem kettesbe,bár ez függ a sebességtől,a kanyar ívétől és kisebb mértékben a kocsi típusától is.Az a lényeg hogy ezt neked is kell érezni de az fontos hogy az oktató megemlítse mikor hanyas fokozatba tedd a sebességváltót


Engem már az első napon a forgalomba vitt és normálisan megtanított mindenre,bár igaz ő is seg..fej volt mert eléggé elhúzta a dolgot és voltak pofátlan húzásai de a te oktatód még az enyémnél is durvább!

2015. márc. 21. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 A kérdező kommentje:
És mennyi plusz orád volt? A hibáim eddig kanyar elött nem váltok vissza 1 esbe pl 2 be akarok 5 el bekanyarodni.az utcáknál nézem a beláthatoságot,de nem lassitok ha csak féligbeláthato. Nem tetszik az oktatomnak az elindulásom hogy nem tartom meg 3 mp ig a fogásponton a kuplungot hanem 1 mp alatt akarok elindulni vagyis hamar fengedem.illetve gázt se nagyon adok ez ugye lámpánál elég fontos.félek hogy tul sok gázt adok és felbőg a motor.ahol elsöbbségünk van ott is lassitok mert hátha jön valaki.erre azt mondta nyuszi vagyok. Szoval speciális esetnek érzem magam:|
2015. márc. 21. 22:18
 10/19 anonim ***** válasza:

Én nem ajánlanám az oktató váltást. A legcélravezetőbb megoldás még mindig az, hogy "nesze itt egy autó, tanulj meg vezetni.". Ha 100 órába kerül, akkor annyiba kerül. Amíg a tanuló nem érez rá arra, amit az oktató mond, addig azok az információk feleslegesek.

Egyébként lány vagy fiú vagy? Valamint hány éves (már ha nem baj, hogy megkérdezem :)?

2015. márc. 21. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!