Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Azok akik utálják a dieselt...

Azok akik utálják a dieselt megindokolnák, hogy miért?

Figyelt kérdés
Szubjektív véleményre vagyok kíváncsi.
2014. ápr. 23. 19:36
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

A kéttömegű csak a visszatekert órájú autókban bír 200 000-ret, amúgy ha vigyáztak rá, sokkal tovább bírja, de tény tényleg nem olcsó. Az igaz, hogy ezekhez képest az öreg isuzu relatív olcsó. De ha azt a 84 lovas blokkot berakod egy komolyabb mai autóba, akkor normális tempóban 100 000km alatt kitaposod a belét. Igen, a modern dízelekben drágább alkatrészek vannak - azért tegyük hozzá, a saját "fénykorában" egy VE adagoló felújítása sem volt zsebpénz, mert akkor az volt a "csúcstechnika", meg japán cucc bla bla - viszont egy mai 2 literes dízel simán kétszer olyan erős, mint egy régebbi társa.

Azért az valahol hozzátartozik, hogy minél magasabb egy motor literteljesítménye, annál többe fog kerülni.


Meg szerintem kicsit mókás is lenne egy 1700-1800 kilós összkerekes, automata kombi A6 egy 84 lovas motorral.. :)


Majd amikor a PD ( ez már nincs is olyan messze ) és a CR motorok első (két) generációja eljut abba a korba, amikor már nem ezek fogják jelenteni a vezető dízel technológiát, akkor azoknak a fenntartása/alkatrészköltsége is le fog esni, hasonlóan, ahogy ez az Isuzuval is történt.

2014. máj. 2. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
Mert csak mese hogy a dízelbe nagy erő lakozik, többszázezres üzemanyagspórolás mellett.
2014. okt. 23. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 horbeni ***** válasza:

évente 3-4 ezer km-t vezetek, így nem térülne meg.

inkább céges kocsinak érdemes dieselt választani sztem

2014. okt. 23. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
0%

rákkeltő korom okádó

rövid távra érzékenyebb a benzinesnél

kerreg, kolompol, remeg, büdös

keskeny fordulatszám tartomány

hidegen körülményesebb(később éri el az üzemi hőfokot, ha már végét járja nehezen indul, stb.)


A nagy ccm benzinesre meg azok mondják benzintemető akinek nem volt vagy ment a szocializmus alatt elállított karburátor és gyújtással lévő zsigulival.

Jó állapotú benzinesnél minimális a plusz üzemanyag kiadás!


A fontosabb alig van szívó dízel és a feltöltőket utálom(benzinesben is).

2014. okt. 23. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
Nem utálom de nem is szeretem. De a pollenallergiások biztosan utálják. Mert a pollenre rakódó Diesel-kipufogófüst okozza a pollenallergiát. Unokaöcsém be is bizonyította hogy így van, mert soha nem tudott élni városban a pollenallergia miatt. Ezért kénytelen volt egy tanyára költözni, ahol aztán van parlagfű bővel, allergiája mégsincs, mivel Diesel-füst sincs.
2014. okt. 24. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 GAB3SZ válasza:
Én szívből gyűlölöm őket. Borzalmasan légszennyezők a benzinesekhez képest. Városban lakom és az ablakpárkányomon időről időre lerakódik egy fekete réteg. Az nem más, mint dízelkorom. Még az új dízelek is nagyon, nagyon károsak, hiszen ugyanúgy kormoznak csak kisebb a részecskeméret. A kedvencem a dízel busz. Amit odaokád a megállóba, amikor elindul az kb. -1 hónap az életedből ha beszívod. Valószínúleg kevesebb káros anyagot bocsátana ki annyi benzines autó, amennyi el tudná szállítani ugyanazt az utazóközönséget. A VW botrányt sem kell senkinek bemutatnom... Én személy szerint kitiltanám városból a dízeles járműveket. Városon kívül is csak mezőgazdasági, ill. áruszállítási célokra engedélyezném.
2016. jan. 22. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

Nem utálom, csak nem igen éri meg annak, aki keveset megy. Korábban sokat vezettem diesel kocsikat.


Drágább. Az én autóm benzines, de létezik diesel változata is, ugyanannyi lóerős, az utolsó szögig ugyanaz, csak diesel motoros. Mikor vettem a kocsim újonnan, a diesel változat kerek 1 millával volt drágább.


Több hibaforrás. Ha semmi mást nem nézek, a mai dieselek feltöltősek - az már egy plusz hibalehetőség, ráadásul nem éppen olcsó, ha elszáll.


Vannak szubjektív elemek is, nyomatékosabb persze, ez nekem is tetszik, de többet is kell kapcsolgatni vele, míg a benzinest kihúzathatom a világba, Hondám van, 4500 rpm körül kezd csak el menni igazán.


Kevesebbet eszik a diesel? Ugyan mennyivel? Az én benzinesem 7.2. - 7.5 körül eszik, pedig a labancokhoz ingázom tempomat 150 - ről le sem veszem.


Keveset megyek, kamionos vagyok, ott áll a kint a személykocsim, míg odavagyok, évi 9 - 10 ezer km alatt meg nem térülnek meg a többletköltségek.

2016. márc. 31. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

#16 GAB3SZ


Azért szívesen megnéznék egy benzines buszt. :D

2016. márc. 31. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

Azzal ugye tisztában vagytok, hogy egy 6-8 éves benzines lényegében ugyanolyan bonyolult, mint egy dízel?


Az egyik válaszoló jól leírta. Vannak abszolút sztereotípiák a 80as évekből, amik szépen belenevelődnek a fiatalokba, mint az élet sok egyéb területén is.

2016. márc. 31. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
azért mert ti 2 literel kevesebbet fogyasztatok dögöljünk meg rákban.... tipikus europai önpusztító hozzá állás.Amúgy meg ha a kettős tömegű lendkerék beszarok hol lesz az a -2 litered... dízel részecskeszűrő ne is beszéljünk (a w123 2golfokkal nincs bajom) a hógolyó mérető részecske fent akad az orr szőrben ... nem vicc az új szaroknál nem.. csak europában van ez a dizel buzulás mellesleg..
2016. aug. 9. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!