Azok akik utálják a dieselt megindokolnák, hogy miért?





A kéttömegű csak a visszatekert órájú autókban bír 200 000-ret, amúgy ha vigyáztak rá, sokkal tovább bírja, de tény tényleg nem olcsó. Az igaz, hogy ezekhez képest az öreg isuzu relatív olcsó. De ha azt a 84 lovas blokkot berakod egy komolyabb mai autóba, akkor normális tempóban 100 000km alatt kitaposod a belét. Igen, a modern dízelekben drágább alkatrészek vannak - azért tegyük hozzá, a saját "fénykorában" egy VE adagoló felújítása sem volt zsebpénz, mert akkor az volt a "csúcstechnika", meg japán cucc bla bla - viszont egy mai 2 literes dízel simán kétszer olyan erős, mint egy régebbi társa.
Azért az valahol hozzátartozik, hogy minél magasabb egy motor literteljesítménye, annál többe fog kerülni.
Meg szerintem kicsit mókás is lenne egy 1700-1800 kilós összkerekes, automata kombi A6 egy 84 lovas motorral.. :)
Majd amikor a PD ( ez már nincs is olyan messze ) és a CR motorok első (két) generációja eljut abba a korba, amikor már nem ezek fogják jelenteni a vezető dízel technológiát, akkor azoknak a fenntartása/alkatrészköltsége is le fog esni, hasonlóan, ahogy ez az Isuzuval is történt.










évente 3-4 ezer km-t vezetek, így nem térülne meg.
inkább céges kocsinak érdemes dieselt választani sztem





rákkeltő korom okádó
rövid távra érzékenyebb a benzinesnél
kerreg, kolompol, remeg, büdös
keskeny fordulatszám tartomány
hidegen körülményesebb(később éri el az üzemi hőfokot, ha már végét járja nehezen indul, stb.)
A nagy ccm benzinesre meg azok mondják benzintemető akinek nem volt vagy ment a szocializmus alatt elállított karburátor és gyújtással lévő zsigulival.
Jó állapotú benzinesnél minimális a plusz üzemanyag kiadás!
A fontosabb alig van szívó dízel és a feltöltőket utálom(benzinesben is).










Nem utálom, csak nem igen éri meg annak, aki keveset megy. Korábban sokat vezettem diesel kocsikat.
Drágább. Az én autóm benzines, de létezik diesel változata is, ugyanannyi lóerős, az utolsó szögig ugyanaz, csak diesel motoros. Mikor vettem a kocsim újonnan, a diesel változat kerek 1 millával volt drágább.
Több hibaforrás. Ha semmi mást nem nézek, a mai dieselek feltöltősek - az már egy plusz hibalehetőség, ráadásul nem éppen olcsó, ha elszáll.
Vannak szubjektív elemek is, nyomatékosabb persze, ez nekem is tetszik, de többet is kell kapcsolgatni vele, míg a benzinest kihúzathatom a világba, Hondám van, 4500 rpm körül kezd csak el menni igazán.
Kevesebbet eszik a diesel? Ugyan mennyivel? Az én benzinesem 7.2. - 7.5 körül eszik, pedig a labancokhoz ingázom tempomat 150 - ről le sem veszem.
Keveset megyek, kamionos vagyok, ott áll a kint a személykocsim, míg odavagyok, évi 9 - 10 ezer km alatt meg nem térülnek meg a többletköltségek.





#16 GAB3SZ
Azért szívesen megnéznék egy benzines buszt. :D





Azzal ugye tisztában vagytok, hogy egy 6-8 éves benzines lényegében ugyanolyan bonyolult, mint egy dízel?
Az egyik válaszoló jól leírta. Vannak abszolút sztereotípiák a 80as évekből, amik szépen belenevelődnek a fiatalokba, mint az élet sok egyéb területén is.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!