Azok akik utálják a dieselt megindokolnák, hogy miért?










Én nem utálom, nagyon jó a dízelek nyomatéka, már egy 1.3, 1.6-os turbó dízellel is öröm autózni. Érezni, hogy mindig van erőtartalék, szinte fokozattól függetlenül. Mindezt persze alacsony fogyasztás mellett. Csak ennek ára van, amit majd a 2-3. tulaj fog megfizetni.
Hozzám az autók kb. 6-10 éves koruk körül kerülnek. Eddigre már beletettek 2-400 ezer kilométert, bármilyen alkatrész elromolhat, ami egy egyszerű szívó benzinbe nincs is!
A 2000 BAR-os üzemanyag rendszerben pl. nagynyomású szivattyú, befecskendezők, 2 tömegű lendkerék, turbó, részecskeszűrő, EGR szelep, stb.
Ez mind vagyonokba kerül. Szóval ott van a kockázat ezekben rendesen. Ilyen idős korban már jobban jár az ember egy egyszerű benzinessel.
Szóval én ezért nem veszek dízelt. Újonnan, vagy 2-3 évesen vennék.





Kétféle ember utálja a dízeleket:
1. aki vett egy lefingott, elhanyagolt dízelt és neki kellett rendberakatni horribilis összegekért
2. akinek még nem volt dízele és hallotta az 1. típus történetét.
Nekünk azért nem dízelünk van mert városba, kis távokra használjuk csak, amit egy benzines jobban tolerál mint egy dízel.





Hát én nem utálom, csak szívesebben használok benzines autót.
Egyszerűbb. Már emiatt is maradok a benzinesnél. De ott van még a dízel motor hangja, ami nekem nem tetszik. Jobban érzem magam benzines autóban. Egyszerű mint a faék, nyugodtabb vagyok miatta.
Szervizelni is olcsóbb.





Nekem nem érné meg dízellel járni mert keveset utazok.
Van aki azért nem szereti mert fél hogy télen nem indul be a hidegben.















# 8
Szerintem rosszul gondolkodsz, bár ez nem jelenti azt hogy nem én tévedek.'
Én úgy gondolom és tapasztalom is hogy az öreg dieseltől nem kell annyira félni mint mondjuk egy 8-9 évestől. Egy viszonylag fiatalabb dieselben vannak baromi drága alkatrészek, mint pl a turbó aminek az ára 2-300 000 forint is lehet (bár ha ésszel vezet az ember akkor egy ilyen turbó kibírhat 3-400 000 kilométer is simán). Meg a kettős tömegű lendkerék:kb 200 000 forint, és kilóméterben is kb ennyit bír. Mármint kb 200 000 kilométert.
Én azért vagyok a régebbi diesel mellett mert vannak bennük legendásan megbízhatóak. 1.9 tdi 90 lóerő, opelben lévő 1.7 isuzu, vagy a 2.5 fiat cromába szerelt motorblokk. Nekem 1.7 isuzum van, 5.9 az átlagfogyasztásom, évek óta nálam van, és semmi sem mondott benne csütörtököt. És ha neadjisten beszarna a turbó akkor is kapnék bele 40 000-ért beépítési garanciával. Komplett motorblokkot hirdetnek bele sokfelé 80 000-tól. Kettőstömegű lendkerék meg nincs is a kocsimban.
Összefoglalva az öreg diesel esetleges szervízköltségét nagyon sok dieselutáló eltúlozza. Messze nem annyiba kerül szervizelni mint egy modernebb típust.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!