Mit tehetnék, ha az oktatóm azt mondta, béna vagyok a vezetéshez?
3x2 órát vettem eddig és látom az oktatómon, hogy nem elégedett. Nem tudom a kuplungot még folyamatosan egyenletes tempóban tartani, néha kanyarodáskor felengedem, emiatt szerinte nincs mozgáskordinációm.
Ugyancsak néha elfelejtek indexelni elindulásnál, de még csak 3x vezettem.
De leszídott azért is, mert erőteljes mozdulattal váltottam és kötötten fogom a kormányt. Szerinte nem vagyok elég laza és nem erőből kell ezt csinálni.
3 alkalom (ami 6 vezetési óra) után azt mondta, hogy nagyon le vagyunk maradva és mindenképp pótóra kell majd, és anekdotázott nekem egy olyan nőről, akinek szintén nem volt mozgáskoordinációja és 5x buktatták meg majd sosem lett jogsija.
Kicsit kétségbe estem...én nem érzem magam olyan rossznak, elvégre könyörgöm 3x ültem eddig autóban.
Tényleg vannak reménytelen esetek és ilyenkor mit lehet tenni?
Keress másik oktatót!
Ez egy dilettáns hülye.
igaza van.
elméletben kell először megtanulnod, nem kell stresszelni, ha tudod az elméletet, amit most nem írok le mert neked kell tudni, akkor tudni fogod, hogy mindig irányjelző elindulás előtt, addig felesleges a kuplung felengedésével törődnöd.
az oktató is hibás, azért van hogy megtanítson ha nem megy.
én talán először úgy gyakorolnám hogy próbáld meg megtartani az autót csak kuplunggal precízen finoman elindulni és érezni fogod hogyan működik aztán már menni fog gázzal is.
Először talán érdemes nézni a mutatót, hogy 1 és 2 között legyen addig gáz, amikor elkezded finoman engedni a kuplungot kicsit vissza fog esni 1 közelébe de ne ilyegyj meg tartsd a kuplungot ott, aztán ha így megy majd szépen beletanulsz.
persze nem ajánlatos a mutatókat nézni de ha ennyier nem megy akkor nem gáz ha egyenes szakaszon amikor gyakarolsz így elsajátítod a kezelését
Az oktató már látott jó pár tanulót hidd el. Lehet, hogy tényleg nagyon figyelmetlen vagy, és lehet, hogy már ezerszer elmondta amiből kresz vizsgát is tettél, hogy indexelj, ennek ellenére nem teszed. Nyilván dühös, amit nem igen tehetne meg.
Azt javasolnám, hogy keress másik oktatót, ha már az első három alkalom után ilyen rossz a hangulat, mert ha nála maradsz végig, biztos meg fognak buktatni.
Ha a másik oktatót is kiviszed az észből, és ugyanilyen véleménnyel lesz rólad, vagy szóvá teszi a mozgáskoordinációt, akkor feltehetően igaz, és azok közé tartozol akiknek nem megy. Én is ismertem ilyet, előfordul.
3 alkalom után semmi nincs abban, hogy bénázol, feszült vagy, nem tudsz figyelni mindenre ésatöbbi. Lehet, hogy nem vagy őstehetség, de valószínűleg meg fogsz tudni tanulni vezetni s nagy tahóság, hogy stresszelni akar az oktatód.
Mi a párommal mindketten sok pótórát vettünk minden jogsiszerzés alkalmával, de nem hiszem, hogy a legrosszabb vezetők között lennénk (illetve én még kezdő vagyok, de azért nem zaklatom fel a forgalom többi résztvevőit annyira, mint egyesek, akikkel találkozom. max. óvatos vagyok, de nem olyan, aki pl. beelőz egy motorost egy roppant éles kanyar utáni pici egyenesben, majd nagyot fékez a laza kanyar előtt. aki nem tud vezetni s az első semmi kanyar megfogja, az ne előzgessen).
Annyian megtanulnak vezetni, nem igényel speciális tehetséget. Extrém pszichés vagy egyéb problémákat kivéve belejön az ember.
Miiii?
"Nem tudom a kuplungot még folyamatosan egyenletes tempóban tartani, néha kanyarodáskor felengedem, emiatt szerinte nincs mozgáskordinációm."
Miért, benyomott kuplunggal kellene kanyarodni? Ez nekem új infó így 10 év vezetés után... Sőt, nekem még azt mondták, hogy a kuplungpedál nem a láb pihentetésére van, hanem csak és kizárólag kuplungolásra, így akkor használjuk amikor szükséges.
Sőt, ha ki kell nyomni a bal oldali pedált, akkor minek a differenciálmű az autóba?
Mondjuk a mozgásokat (kezek-lábak) össze kell hangolni, csak a logikát nem értem az idézett mondatban.
"Ugyancsak néha elfelejtek indexelni elindulásnál, de még csak 3x vezettem."
Erre pedig nagyon rá kell szoktatnod magadat - egyrészt vizsgán harapnak érte, másrészt kint a forgalomban veszélyes lehet ha nem irányjelzel és nem vesz észre egy elbambult másik sofőr.
"De leszídott azért is, mert erőteljes mozdulattal váltottam"
Az mondjuk igaz, hogy nem kell kitépni a kart, na de nem is kell vele annyira óvatoskodni.
"és kötötten fogom a kormányt."
Kötötten? Ez mit jelent? Annakidején az oktatóm az én kezeimet szigetelőszalaggal akarta hozzákötni a kormányhoz.
"Szerinte nem vagyok elég laza és nem erőből kell ezt csinálni."
Nagyon izgulsz/félsz az oktatás alatt?
Nincs ismerős, aki szépen nyugodtan el tudná magyarázni? Esetleg valami kihalt, forgalomtól és rendőröktől mentes helyen gyakoroltatni tudná veled a vezetést?
"Miért, benyomott kuplunggal kellene kanyarodni?"
Hát én több mint 15 éve vezetek, ezért előttem van a probléma. Ne normál kanyarodásra gondolj, hanem arra a helyzetre, amikor pl visszakapcsolsz a kanyarodásnál kettőbe, lassan engeded az autót hogy belásd az utat hogy mehetsz-e.
Akkor igen, csúsztatni kell a kuplungot, máshogy nem igen lehet megoldani, hogy ne fulladjon le. Legalábbis engem így tanítottak annó.
Persze lehet, hogy rosszul csinálom, nincs kizárva.
No mindegy. Szerintem keress másik oktatót, és ha vele se megy, akkor kezd magadba keresni az okokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!