Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A gumiszerelők és az autószere...

A gumiszerelők és az autószerelők egy része miért nem vigyáz az ügyfeleik autójára?

Figyelt kérdés

Gyakran szembesültem azzal, hogy ha elvittem az autót szerelőhöz, vagy gumishoz, akkor nem a rendes emelési pontokon emelik meg, hanem csak úgy alátolják az emelőt és ahol érik, ott emelik meg, sokszor megnyomva ezzel az alvázat, vagy a küszöböt, vagy a műanyag elemeket eltörik.

A másik kedvencem, amikor az első emelési ponton emelik meg az autó egyik oldalát teljesen, eszükbe sem jut, hogy ezzel csavarodik a karosszéria. Igaz ha csak annyira emelik meg, hogy az első kerék emelkedjen el, akkor is csavarodik valamennyire, de azért nem annyira, amikor már az autó fél oldala lebeg. Miből tartana hátra is tenni egy nyamvadt emelőt? Vagy ha nincs, egy vállalkozásnak akkora tehet egy plusz krokodil emelőt venni 10 ezerért?

Ha szerelnek egy autót, akkor sokszor még arra sem veszik a fáradtságot, hogy egy pokrócot terítsenek az autó sárvédőjére, ahonnan a motor felé hajolnak, hogy nehogy összekarcolják a fényezést, vagy összekenjék olajjal.

Ugyan már, minek rá vigyázni, elvégre a másé nem? Vagy ezt hogy gondolják? Már nagyon fiatal autókon is láthatók a trehány szerelők nyomai.

Márkaszervizekben általában látom, hogy még az ülésre, a kormányra is nylont tesznek, a motor szerelésekor egy védőt tesznek oldalra, az emelést is csak csápossal oldják meg, nem krokodillal. Ezt miért nem tudja megtenni egy független szerviz?



2013. okt. 4. 08:43
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:
Régió függő, Bp külterületen, piszkos kis maszek szervizben kormánygép beállítás 1 óra volt (végignéztem), és 4000 Ft-ot fizettem érte számla nélkül. Uitt puccos autószalonban simán összejöhet az 5-8000 Ft-os óradíj. Más kérdés, hogy a melós abból lát 500-600 nettót, a többit lenyúlja a tőkés meg az állam...
2013. okt. 30. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 A kérdező kommentje:

Időhiány, sietség, alulfizetettség.

Mégis, mit szólnának azok a szerelők akik mindenféle érvvel megindokolják hogy miért karcolják, nyomják meg a karosszériát, az alvázat, ha a saját autójukkal tenné ezt más? Mi lenne,ha a sebész orvos ugyanezekre az indokokra hivatkozva nem mosna kezet műtét előtt, nem fertőtlenítenék le a vágás környékét és kapna egy jó kis szepszist? Vagy ha a tv szerviz összekarcolva adná vissza az lcd tévéjét? Biztos balhézna. De neki szabad gányolni. Mert ő autószerelő.

2013. nov. 1. 16:22
 23/29 anonim ***** válasza:
27%
Én leszarnám, ha összekarcolnák az enyimet, nem az volna rajta az első karc, és nem is az utolsó. Nekem rohadtul nem számít, hogy amikor végül szétrozsdál, akkor karcmentesen adom-e le a bontóba, vagy karcosan. Ezen csak azok az idióták szeretnek lovagolni, akik az autójukkal akarnak repizni (oszt közben hitelre vették nulla százalék indulóval, hehehe)
2013. nov. 1. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 A kérdező kommentje:

Előző, értem az álláspontodat, mert nekem is volt olyan autóm, amit nem igazán kíméltem. Azzal inkább dolgoztam. De vettem másfél éve egy 3 milliós autót (kp-ért, és nem valami nagy szám, az összeg sem, becsülettel dolgoztam meg érte, ezért kéretik nem belekötni) és ennél az autónál már zavarni tud, ha valaki összekaristolja, megnyomja, letör rajta valami darabot. Ha én nyertem volna meg a legutóbbi 3 milliárdot a lottón, akkor Előző esküszöm most megkerestelek volna és vettem volna neked egy új autót, csak hogy lásd, mindjárt zavarna téged is, ha az újabb, szép autódat összekaristolják.

Egy hasonlattal élve, tegyük fel, hogy van egy szép házad, a falak szépen lefestve (most ha valaki ilyen téren is igénytelen, akkor ne olvasson tovább). Jön a jégeső és eltör néhány cserepet. Kijön a szakember, megcsinálja a tetőt, de közben összekoszolja a kezével és lehorzsolja végig a falat a létrával úgy, hogy azt javítgatni kell, újrafesteni. Ő meg azt mondja, hogy hát ez ezzel jár. Ehhez mit szólnál?

2013. nov. 30. 09:19
 25/29 anonim ***** válasza:
72%

Mindig csak az első karcolás fáj. :)

Régebben én is ilyen pedáns voltam, aztán rájöttem, hogy újszerű állapotban megőrizni egy használati tárgyat egyszerűen aránytalanul sok idő és energiaráfordítást igényel.

Az iskolapélda drága nagymamám volt, aki, mikor beköltözött az új, korszerű panellakásába, a csodaszép szőnyegpadlóra kiterítette a régi szőnyegjeit, hogy ne kopjon. De azokat is a visszájukkal fölfelé, hogy azok se kopjanak. De még azokra is tett szőnyegvédő linóleumdarabokat, hogy a visszájuk se kopjon el. Harminc évig botladozott ezekben a szarokban, végül meghalt szegénykém, felszedtük a szőnyegvédőket, és ott volt alatta az eredeti szőnyegpadló - foltosra fakulva. :) Vanitatum vanitas. Inkább nyúzom, és ha már nagyon le van lakva, akkor egy gazdaságossági számítás kérdése, hogy felújítás vagy csere lesz a vége.

2013. nov. 30. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 anonim ***** válasza:

motor terbe szerelgetes utan, gazolaj, es fek folyadek folyas, igy kellett mennem 200 km t, mert miattuk 1 elozo hiba miatt mar 4 ora kesesbe voltam...

annyit mondok 1 kut hibaja, emberei (csak oltonybe szerszam nelkul x km re othontol nem alltam neki)

utolag meg kifizettem miattuk, 25+40Kt ...

2014. ápr. 20. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim ***** válasza:
22%

Gőzöm sincs hova hordjátok a járműveket, de Békéscsabán csápossal emelik meg a kocsikat mert sokkal gyorsabb. Te állsz be vele ameddig dolgoznak a gumikon vársz, elmész fizetni ,ha megvan leengedik és nyomatékkulcsal felemelik. Vagy a másik gumisnak van 2sin a földön fölé állsz és kiemeli a kocsit amennyire kell.


Szerintem versenyhelyzet van. Itt nem hibázhatnak mert elég kis piac ez. Hogyha nem tetszik viszed máshová,de ezt nem engedhetik meg.

2018. aug. 16. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:
90%

"Nyomatékkulccsal felemelik..."


Aha... az index meg belever a karterbe... láttál már nyomatékkulcsot, és tudod mire való? Megsúgom, hogy nem emelésre.

2018. aug. 16. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:

Jah békéscsaba, a nyomatékkulcsot hírből se ismerik, a küszöböt összekúrják, és a légkulccsal úgy ráverik a csavart a kerékre, hogyha defekted van ott rohadsz meg az út szélén, még vascsöves toldóval se tudod leszedni a kereket.

Mellesleg utolsó, van egy maszek műhely csabán,gyártattak egy olyan csápost amire felrakod a kulcsot, és az tekeri fel, ne kérdezd miért jó...

2020. júl. 27. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!