Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Autószerelők! SOS?

Autószerelők! SOS?

Figyelt kérdés
Van egy 2007-es Toyota Auris 1.4 benzinesem. Ma reggeli indulásnál nagyon nehezen indult (mint ha be volna húzva a kézifék, de nem volt! ) utána egy nagy pattanás és ment simán. Kb 2-3 km után kezdett lassulni,visszább kellett kapcsolgatnom,majd már a kuglungnak is jött a szaga, meg álltam. Totálisan blokkolt a hátsó két kerék. Mondanom sem kell, hogy én lettem a környék hülyéje, hogy télen behúztam a kéziféket. A bal hátsó lekapva, kézifék mechanizmus szépen dolgozik, de a fékhenger nem megy vissza. Kiszerelés, megjáratás, minden OK. Visszaszerelés, a féktárcsa könnyedén elforog. Néhány fékpedál nyomás után ismét totálisan befogott. Ugyan ezt eljátszottuk a bal oldallal, az eredmény ua. Mi lehet a hiba?
2013. jan. 21. 16:43
 1/6 Zsolt75 ***** válasza:
Én ugyan nem vagyok szerelő de lehet, hogy a fékmunkahengered szorul. Időnként illik fékolajat cseréltetni és akkor tovább bírja. Egyébként télen sosem húzom be a kéziféket, pont azért, hogy ne ragadjanak be a fékpofák.
2013. jan. 21. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim válasza:
Ha a fékhenger rohad be az nagy kattanással nem enged ki! És kevés az esély arra hogy egyszerre mind a kettő berohad.Én arra a bovdenre gyanakodnak ami a kézifék karhoz megy. Lehet hogy befagyott.Ha lehet akkor zsírozni esetleg olajozni kéne de sajnos a csere is előfordulhat. gyanítom napközben mikor + van akkor nem csinálja.
2013. jan. 21. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Idáig a 6 év alatt soha nem csinálta, a munkahenger, mint írtam szépen dolgozik semmi jele a berohadásnak.
2013. jan. 21. 17:08
 4/6 A kérdező kommentje:
Egyszerűen amikor befog, a légtelenítő csavar oldása után kienged. Valami akadályozza az olaj vissza áramlását, és erre nem tudunk rájönni.
2013. jan. 21. 17:12
 5/6 anonim ***** válasza:

Kezdésnek cserélj fékfolyadékot!


A fékolajok legnagyobb problémája higroszkópikus (nedvszívó) tulajdonságuknál fogva, a víz kezelése. A víz a fékolajban a 0 C fok alatti hőmérsékletnél kiválik és megfagy, a jég – amíg el nem tűnik -, funkciós zavarokat okozhat a fékrendszerben. A probléma akkor jelentkezik, ha a fékolaj víztartalma meghaladja a kritikus értéket.


Szerintem.

2013. jan. 21. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! A probléma megoldódott, bár tökölés volt míg rájöttünk. A kézifék rendszer és hidraulikus fék mozgó alkatrészeinek átvizsgálása és feljavítása után olajat is cseréltünk ( a rendszer átmosatása után ). Sajnos a probléma továbbra is fenn állt, és akkor derült ki egy bagatell hiba, a főfék henger dugattyúja ki volt támasztva, ami annak köszönhető, hogy a pedálnak gyárilag minimális ( 0 ) holtjátékot állítottak , ami a nagy hidegben kitámasztotta a dugattyút, ezzel megakadályozva a folyadék visszaáramlását.Holtjáték állítás után minden megszűnt, mindkét fékrendszer tökéletesen működik.
2013. jan. 22. 15:16

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!